Goedemorgen! Ik heb de verkoper in ieder geval gevraagd om wat foto’s van de 6 / 9 datum. ZIJn er andere opvallende zaken aan deze (gepolijste) Precision? Anders dan helaas het leder bandje (voorkeur staal, maar de prijs is OK!)
Mijn oog is weer gevallen op een mooie '78er Precision.
Lastig beoordelen omdat de foto’s allemaal ook onder een hoek zijn genomen. Ik had ze liever van de iets grotere afstand gezien.
Onderstaand mijn eigen exemplaar dat ik in 1982 gekocht heb. Door de jaren heen natuurlijk ook wel wat aan gepolijst terwijl ik dat nu niet meer zou doen.
Originele band is natuurlijk nog te koop net als een set nieuwe wijzers als je daar prijs opstelt. Maar het is een oud beestje en de prijs is mij onbekend.
En ja er zit bij mij wat ‘rek op de band’ maar dat rammelt zo lekker
Als de prijs goed is, ziet ie er niet verkeerd uit. Maar zonder de prijs te weten is dat moeilijk te bepalen natuurlijk. Uurwerk ziet er schoon uit, +20 seconden kan beter maar niet schokkend (wellicht wel een beurtje nodig), kast ziet er wat dof uit maar de kastvorm ziet er nog redelijk uit. Niet alsof deze 10 maal is gepolijst. De randen van de lugs lijken mij nog best scherp voor een gepolijste precision. Wijzerplaat is schoon, wijzers hebben wat patina maar lijken mij wel origineel…
Ik ben slechts een leek en een hobbyist, maar het bovenstaande is mijn mening hierover
Volgens mij kan dat wel bij een precision. Ik heb het in ieder geval relatief vaak gezien bij deze ref. Overigens vind ik het niet mooi, die gele plaat en wijzers in een stalen kast.
Incl verzending, invoer, btw, servicebeurtje (amplitude en nauwkeurigheid zijn beide niet geweldig voor een Rolex) zit je dan al snel richting 3K voor een handwinder op leer. Dat vind ik niet per se goedkoop en een hoop gedoe.
Ik zou er persoonlijk eerder voor kiezen om binnen rij-afstand iets te kopen dat je in het echt kan bekijken en passen. En het liefst met stalen band. Je geeft aan de voorkeur daaraan te geven. Die band kost relatief tot het horloge weinig en voegt veel draagbaarheid toe.