Mooie aanwinst: 1965er stalen Omega Seamster 600

Vorige week was ik jarig en ik mocht van de familie een mooi ‘klokje’ uitzoeken.
Na wat zoeken en rondkijken is de keuze uiteindelijk gevallen op deze fraaie Omega Seamaster 600 uit 1965. Stalen uitvoering met een mooie sunburst wijzerplaat met een 17 steens 601 caliber onder de ‘motorkap’.
Ik kon hem overnemen van MaPaLu, die hem op het verkoop forum had staan. En ik draag hem nu een hele week! Bedankt MaPaLu, ik ben er erg blij mee(tu)

OK, nu wat foto’s:

Er zat een fraaie zwarte band op, overeenkomstig de gewoonte van de jaren '60 (tenminste dat zie je zo in de catalogie uit die tijd). Best mooi, maar ik wilde toch wat anders.
Dus de zwarte band vervangen voor een fraaie struis(poot) bandje. En nu is het fraaie horloge veranderd in een ‘killer’. Tenminste, dat vind ik:D

Martin, nogmaals hartelijk bedankt, dat ik dit fraaie horloge van je kon overnemen!

Goh, ik kan me vaag nog herinneren dat er ook nog zoiets als Russische horloges zijn.
Hmm, toch nog maar eens goed zoeken, misschien liggen ze nog ergens:D

Bloedgaaf exemplaar!! (tu)(tu)(tu)

Lijkt wel als nieuw Tom! Gefeliciteerd!

Gaaf (tu)

Vandaag trouwens bij de post gekeken? :smiley:

gr. Roel

Prachtig klokje, het lijkt wel een nieuwe. (tu)
Ik las dat je een horloge voor je verjaardag mocht uitzoeken,daarom van harte gefeliciteerd .
Groeten, Chris.

Mooi ding man! Denk dat ik in september, na vakantie kosten enzo, ook op zoek ga.

Prachtig tijdloos horloge Ton!(tu)
Ga je nog veel en lang plezier krijgen.
Gefeliciteerd met zowel je mooie aanwinst als met je verjaardag.

Als klap op de vuurpijl kon ik bij wijze van uitzondering (samenloop van omstandigheden, verjaardag, enz) bij Roel een paar buckles lospeuteren(tu)

Een type dat vanaf de jaren '40 tot in de jaren '60 gebruikt werd en dat perfect bij dit horloge en bandje past:

… en één uit de jaren '70 die mooi op dit zwarte bandje staat:

Kan ik nog eens afwisselen, of tzt een jaren '70 Omega kopen:# Nu eerst maar weer eens sparen:D

Zijn dat wel echte:D ?

hcptdg Schreef:

Zijn dat wel echte:D ?

[Pinoccio-mode on]

Nee, pure nep:+

[Pinoccio-mode off]

Mooi Tom, die maken het feest compleet!(tu)

Prachtig hoor Tom (tu)

gr. Roel

Krabong Schreef:

Prachtig hoor Tom (tu)

gr. Roel

Ja, het resultaat mag er wezen:~

Ja, dat was ik vergeten: hoe weet ik welke buckle uit welke tijd komt?
Althans: hoe denk ik dat te weten? Met wat googlelen vond ik deze pdf-jes:

http://users.tpg.com.au/mondodec//Omega_Constellation_Accessories_Part_1.pdf

http://users.tpg.com.au/mondodec//Omega_Constellation_Accessories_Part_2.pdf

En daar heb ik het vandaan.

In mooie staat verkerende klassieker Tom.
Veel Draagplezier.

Hallo Tom,

als nog gefeliciteerd met je verjaardag en natuurlijk met deze mooie aanwinst :wink:
Fijn te horen dat je er blij mee bent, en ik ben blij dat die bij de juiste persoon terecht is gekomen.
De bruine band staat ook erg mooi, en top dat je een bijpassende buckel hebt gevonden, zoals ik zei, zoek en gij zult vinden.
Bedankt voor de handige “links” na de sites met de buckels en banden. Misschien een leuk hoofd-topic “Buckels en Banden”.

Geniet ervan en ik spreek je sowieso volgend jaar weer, rond je verjaardag :wink:

Groet,
Martin

Martin, nogmaals bedankt voor dit tophorloge(tu)

Volgend jaar? Ik heb nu ook een jaren '70 buckle (staal), dus wie weet:D:D

Mooi man !

Die gesp aan het bruine bandje is waarempel finishing touch .

Yo , Manu .

eerder mag ook hoor:D

Ja, het is een plaatje! Ik draag hem met veel plezier, niet in de laatste plaats omdat het een cadeau van de familie is natuurlijk.