Voor een prikkie:
Ziet er zeker goed uit. Mooi formaatje ook :~ . En de prijs is net zo laag als op de site van Alpha zelf! Ben alleen wel benieuwd of je er ook echt goed het water mee in kunt, zonder dat het horloge water binnenkrijgt…
Niels
5 Atm./ 50 meter ( ook wel waterproof ): deze horloges zijn geschikt om mee te douchen of zwemmen, mits geen grote temperatuurverschillen optreden. Zij zijn echter ongeschikt voor snorkelen en duiken met perslucht.
en
Water resistance 50 meters (150 feet): It is wearable around household sinks, while playing sports, and in shallow water. It should not be worn while scuba diving.
Ik vind hem niet echt bijzonder. Die wijzers passen ook niet op een duiker. Kun je beter iets meer uitgeven voor deze. Maar dan de zwarte versie…

Da’s een smaak kwestie, Dreski 
Helaas hebben ze de “vertikale dag” versie niet meer. Die was nog beter. 't Is wel een joekel, met 49mm geloof ik.
Foto geleend van WUSser ‘TimeCacher’:

Groeten,
Martin
Die hierboven schreeuwt om een beadblast behandeling imho.
Max Kool Schreef:
Die hierboven schreeuwt om een beadblast
behandeling imho.
Volgens mij schreeuwt hij om een bredere bandaanzet. 
en een Rolex uurwerk 
Waar is dit nu eigenlijk een hommage aan ?
Het zal vast geen origineel Alpha ontwerp zijn…
Bas
Zodiac V-Wolf:

Eerlijk gezegd verwacht ik dat ze bij Alpha gewoon dit horloge ‘in opdracht’ gemaakt hebben, en dat ze gewoon een paar eigen batches er achter aan draaien. Dit mogen ze contractueel ook, indien het niet 'afgekocht’is. Net als bij Magrette gebeurd is bijvoorbeeld.
MartinB Schreef:
Zodiac V-Wolf:
Eerlijk gezegd verwacht ik dat ze bij Alpha gewoon
dit horloge ‘in opdracht’ gemaakt hebben, en dat
ze gewoon een paar eigen batches er achter aan
draaien. Dit mogen ze contractueel ook, indien het
niet 'afgekocht’is. Net als bij Magrette gebeurd
is bijvoorbeeld.
Zou het echt? Wat is er trouwens “Swiss” aan een Zodiac? Het uurwerk of juist alles behalve het uurwerk? Alpha is voorzover ik weet een Chinees.
Ik kan me niet voorstellen dat Alpha die Zodiac gemaakt heeft en een soort van “na-run” heeft gedraaid onder eigen merk…
Ik heb er ook geen bewijs voor ofzo, maar het alleen een vermoeden.
Dit omdat Zodiac niet echt een merk is om na te maken. Daar is het in mijn ogen te onbekend voor. Alpha maakt ook onderdelen (m.n. kasten en wijzerplaten) voor diverse andere, kleine horlogemerken. En vervolgens zit dat model ‘opeens’ ook in hun programma.
Swiss made mag je er ongeveer al opzetten als een Zwitser het uurwerk in de kast zet. (iets gechargeerd
) In de V-Wolf zit volgens mij een Zwitsers kwartsuurwerk, en in de Alpha een Miyota.
Dan vind ik zo’n miyota toch leuker, ondanks dat Zodiac als merk aansprekender is (vooral vanuit historisch oogpunt denk ik).
Niels