Mooie close-ups, maar hoe!?

Ben sinds een weekje een Eberhard rijker. Alleen krijg ik met mijn Ixus 500 geen scherpe foto’s van het horloge…:frowning:
Ik doe toch echt niks fout, maar het ding kan gewoon niet dichtbij genoeg foto’s maken. Nu heb ik de resolutie op z’n hoogst gezet en en dacht dan knip ik later het horloge er wel uit…Niet dus/.

Dus mijn vraag:

1. Waarmee en hoe maken jullie die geweldige clos-up foto’s ?

Macro! Is het "tulpje"op je camera.

Sorry, zal aan mij liggen, maar volg je niet? Kun je iets duidelijker zijn?

Kies onder het setup menu de macro setting voor afbeeldingen dichtbij, in het instelmenu op de Canon is dat het tulpje. De flitser werkt niet dus foto’s zijn snel bewogen, een statiefje en gebruik van de timer werkt het beste.
succes en benieuwd naar je Eberhard pics!

Kijk, zal het van het weekend eens proberen…

Dank je.

Hallo Bidle,

ik kon tot voor kort ook maar moeilijk scherpe en heldere foto’s maken. Maar hier een aantal punten die je daarbij kunnen helpen:

• maak je foto’s overdag bij goed zonlicht (ook weer niet teveel anders is het te overbelicht)
  • stel je foto in op de macrostand (dat is dus dat tulpje)
  • zet je flitser uit, dit voorkomt weerkaatsingen van de flitser en als er genoeg zonlicht is heb je zoizo al geen flitser nodig

Succes ermee, ik heb het ook vaak moeten oefenen maar na ene tijdje lukt het en dan heb je wel voldoening van je zaak dus gewoon proberen.