Deze kwam zojuist binnen in de Inbox… Wat een diverse collectie wordt hier geveild! Zal vast iets moois tussen zitten voor de liefhebber van Patek, VC, Omega, AP, JLC…
Veiling start zaterdag.
Deze kwam zojuist binnen in de Inbox… Wat een diverse collectie wordt hier geveild! Zal vast iets moois tussen zitten voor de liefhebber van Patek, VC, Omega, AP, JLC…
Veiling start zaterdag.
Heb je gelijk alles wat je maar nodig kan hebben in 1 collectie
Zie nog geen biedingen staan.
Maar zijn wel veel.
Ze starten zaterdag pas zie ik.
Mooie veiling, maar weinig courante modellen.
Pfoe, zit wel wat leuks tussen…
Deze sta ik van te kijken, PP maakt zelden zalm-kleurige wijzerplaten. Alleen bij hoge uitzondering volgens mij;
https://www.veilingmaastricht.nl/ViewAuction/Details/107092/
Er staat netjes bij wanneer de veiling start, maar nergens wanneer deze sluit
“Bij elk nieuw bod op een actief kavel om 21:00 uur wordt de veiling op dat betreffende kavel nogmaals met 2 minuten verlengd.”
Dus tot 21:00 uur en dan zo lang tot er 2 minuten geen biedingen meer zijn.
Bijzondere kunst - en antiekveiling december 2022
De kavels zijn tevens te bezichtigen bij Venduehuis Dickhaut:
Van 10 t/m 12 december 11.00 - 17.00
Zou dit bij één persoon vandaan komen? Daar zou een interessant verhaal achter kunnen zitten. Kwaliteitsmerken met historie, maar vooral kleine incourante (in de huidige markt) modellen. Ik gok een oude heer.
Realiseer je wel dat er maar liefst 28% opgeld als koper aan de veilings organisatie betaald moeten worden. Ook de 2 minuten regel na 21:00 werkt prijsverhogend.
Een koopje kan zo best toch nog wel eens een dure aankoop worden……
Had verschillende kavels aangeklikt maar dit zag ik nergens, al doende wordt men wijzer
Goed om even bij stil te staan , ook dat met bieden op een foto met de beperkte info wat erbij staat sowieso al redelijk wat risico loopt.
Het is veel en zit zeker leuk spul tussen maar wel uit een periode van de aller kleinste horloge maten … dat is jammer.
Kwaliteit van de paar stukken die ik heb bekeken (de UG’s) houdt niet over als in: slechte redials. Zou me niet verbazen als dit de low ball inkopen zijn van een handelaar (als in: gekocht voor minder dan de waarde in onderdelen) die ze zelf niet wil verkopen.
En de verkoper betaald 16% plus 15 euro administratie kosten.
Kijk ook maar eens bij Catawiki daar wordt je ook behoorlijk “beroofd” met aan- en verkoop provisies is mijn mening.
Ik geef zelf toch de voorkeur om wat te speuren op het forum, een klein 2e hands horlogewinkeltje of iets dergelijks.
Bij dit veilinghuis heb ik nog nooit iets kunnen kopen voor een leuk bedrag. En door dit topic hoef je daar al helemaal niet meer op te rekenen.
Als ik me niet vergis is bieden via sommige onderaan vermelde veilinghuizen met nog hoger opgeld .
Dat zijn dan ook geen veilinghuizen Maar goed: 16% is tegenwoordig een koopje. Genoeg veilingen met 25-30% commissie
Vanochtend even naar Maastricht gereisd voor een rondje AD’s, GD’s en deze collectie bekijken maar zit toch echt wel prachtig materiaal tussen. Ik ben verbaasd.
Gigantisch veel re-dials, waarvan een aantal hele slechte redials. Het aantal re-dials t.o.v. het aantal lots maakt mij argwanend.
Ik zou voorzichtig zijn met bieden als je geen expert bent.