Vorige week mijn Breiling weggebracht naar Jan Ubels. Een “horlogemaker” die er volgens velen toch wel veel verstand van heeft.
Jan vertelde mij dat het niet goed is voor een horloge om op een watchwinder te staan. Bij mij staan er een paar dat wel en ben serieus aan het overwegen om deze eraf te halen en mijn horloges in een mooie doos te doen.
Vandaar ook mijn vraag. Ik vind ze op een watchwinder echt heel mooi staan en als ze in een doos zitten moet ik ze wel kunnen zien, kan er namelijk ook echt van genieten als ze niet om mijn pols zitten. (noem me maar gek)
Wat vinden jullie een mooie doos met plaats voor 10-12 horloges (voor de toekomst moet er wat ruimte zijn)
Ik heb een box van Conrad voor tien horloges. Imitatie wortelnoten box met een laatje voor accesoires. Erg goedkoop. Nadeel: Je kunt de horloges niet zien als het deksel gesloten is.
even snel een foto gemaakt in slecht licht. Sorry daarvoor, maar zo krijg je wel een idee.
Verder heb ik er nog een aantal in hun originele doos staan die dan ook open staat en sommige andere weer op standaards.
Het op tijd zetten met juiste dag en datum is ook niet zo’n werk, de meeste van mijn horloges (automaten) zitten dan ook NIET in een winder.
Ik twee winders (kon ik via dit forum mooi aankomen) en eigenlijk maar 1 horloge dat er echt constant in staat, een horloge met én datum, én maand, én dag van de week én maanstand aanduiding. Heb geen zin om al die instellingen iedere keer weer opnieuw te moeten doen (of opzoeken in het geval van de maanstand).