Onlangs op het forum een prachtige King Quartz overgenomen en meteen mijn dagelijks horloge van gemaakt.
Tot mijn schrik verschijnt er vrijwel dagelijks condens aan de binnenkant van het glaasje. Ik draai het batterijklepje dan los, batterij er uit en dan laten liggen om het vocht te laten ontsnappen.
Nu heb ik het sterke vermoeden dat juist dat klepje het vocht (zweet, water) binnenlaat tijdens het dragen; enige vorm van afsluiting in de vorm een o-ringetje ontbreekt. Wel zie ik een groef in de achterplaat waar een ringetje gezeten zou kunnen hebben…
Iemand een idee hoe aan dat ringetje te komen? Ligt niet in de schappen van de lokale gereedschapwinkel of juwelier. Of is er misschien een andere oplossing?!
Je kunt het bij watch-tools proberen in Duitsland.
Als je de precieze maat weet kun je me ook een PB sturen. Als ik er eentje heb liggen doe ik het in een envelop naar je toe.
Als je gaat bestellen neem dan ook direct de deksel en glaspakkingen mee. Die zijn intussen ook op AOW leeftijd en kunnen ook voor vochtprobelemen zorgen.
Mooi aanbod van @EnricoTutti. Hopelijk heeft die er een voor je liggen.
Een pakkingring bestellen op casenummer zal niet meevallen, dan moet je echt geluk hebben dat iemand de juiste aanbied. Dus goed meten en een (aantal) platte pakkingring(en) kopen en de meest passende plaatsen. Vaak ook de goedkoopste (en beste) oplossing. Als Enrico er geen voor je heeft.
Nee, en hij ook niet. Ik heb hem vandaag bericht en hij reageerde bliksemsnel met excuus en nazending van een assortiment van deze ringetjes. Topservice!
Overigens mag ik jullie de voorzijde van deze schoonheid natuurlijk niet onthouden: