In deze tijden van gereduceerde reistijd ( thuiswerken scheelt toch wel veel file-tijd), bekruipt me de behoefte on eens aan het “modden” te slaan. Nu heb ik in het blauwe gedeelte een goedkope flieger op de kop getikt, en wil ik eens beginnen met een leuke andere dail,
Echter, zo’n beetje alles wat ik kan vinden zijn tacky aliexpress blingbling dails, vaak met scheve bedrukking en rafellige date vensters… Zijn er in NL ook wat mooier afgewerkte generieke dails te vinden? Uurwerk is een miyota 8215 in 39mm case.
Leuk en voor mij wellicht ook een nuttig topic.
Ik heb dezelfde vraag namelijk maar dan voor een ETA / Unitas 6498 (handwind) uurwerk.
Voor mijn kast blijkt een iets afwijkende maat dial nodig, 34,8 tot 35 mm. Normaal zie je voor vliegers vooral 38,9 als standaard maat.
Raffles heeft best wat aardige spullen, maar niet wat ik zoek. verder zijn er alleen matige onderdelen te krijgen op het web. bizar dat hier geen grotere markt voor lijkt…
wat ik wél veel tegenkom: seiko onderdelen. nu snap ik dat dat voor bewegende onderdelen totaal niet compatible is, maar wat ik niet snap: waar zit het verschil qua movement voor een Dail? alleen het formaat (dan is het gewoon een kwestie van de juiste afmeting zoeken) en de datumlocatie (die wil ik toch niet gebruiken).
voorbeeld: voor mijn PVD black vlieger zou ik deze witte plaat wel willen gebruiken. als het formaat klopt, kan ik dit dan gewoon kopen?