Ik zal maar een foto plakken
Maar… waar ik dan weer niet bij kan is dat ze daar een Miyota van pakweg 55 euro in steken en dat ze voor het complete horloge 899 euro vragen….
Edit: is wel titanium, maar dan nog … titanium is geen goud eh …
Ik zal maar een foto plakken
Maar… waar ik dan weer niet bij kan is dat ze daar een Miyota van pakweg 55 euro in steken en dat ze voor het complete horloge 899 euro vragen….
Edit: is wel titanium, maar dan nog … titanium is geen goud eh …
Maar daar doen ze wel wat werk voor volgens de site, het meest Franse Japanse uurwerk
Maar gaat om het design hier natuurlijk. Strak en apart.
The Quartz movements come for the vast majority from Switzerland, from the two major manufacturers of Swiss Made Quartz movements: ISA SWISS SA and RONDA SA We use Japanese Quartz movements manufactured by MIYOTA (Citizen group) on very technical models that we cannot find not from our Swiss suppliers: chronographs.
The Automatic movements are assembled and adjusted in Besançon, with MIYOTA blanks (Citizen group) from Japan. We receive the blanks in spare parts, and carry out all the stages of assembling and adjusting the hairspring ourselves on Swiss-made WITCHI machines.
We therefore have the most French of Japanese movements: the entire assembly and adjustment part is carried out in Besançon.
Worden die uurwerken los aangeleverd? Of is dat een “ik probeer de prijs te rechtvaardigen” manier? Wat voor nut heeft dit?
Zeer mooi. Ik dacht in eerste instantie dat dit het horloge van B&O was, maar daar staan nog wat extra knopjes bovenop. Dit van jou is in dat opzicht wel mooier.
Ik heb bij dit soort horloges altijd last van het “pizzadoos complex”
Jacob Jensen heeft 30 jaar lang door Bang & olufsen ontworpen. Je herkent de platen spelers in dit ontwerp goed terug.
Ik weet het niet precies, maar het zou kunnen dat ze mischien bepaalde werkzaamheden moeten doen om ‘made in france’ te claimen of besancon france op de wijzerplaat te kunnen zetten, zoals de zwitsers.
Mooi strak horloge. Jacob Jensen heeft in het algemeen originele ontwerpen. Daar mag best wat meer waardering voor zijn in de werekd van horlogeliefhebbers.
Het horloge van Jacob Jensen vind ik zeer mooi en clean, doch ik krijg de kriebels als ik geen indexen zie Heb net hetzelfde met die beroemde Movado Museum watch…. Krijg het gevoel dat je zo een beetje naar het uur moet gissen. Dan kunnen ze imho er om het even wel binnenwerk insteken denk ik zo.
Maar mooi is die Movado dan weer wel. Dus meer een sieraad dan een horloge.
Klopt PetraO,
Zelf laatst nog een heel speciale LIP gekocht zal m morgen eens netjes op de gevoelige pixel-plaat vast leggen en delen.
Als verzamelaar van horloges etc merk je al snel dat er verschillende types zijn: die t ontwerp of merk belangrijk vinden, de techniek of combo natuurlijk.
Zelf vind ik t geweldig als bekende ontwerpers als Dieter Rams, Gentra, Jensen etc. Er aan gewerkt hebben. Het horloge/merk gaat gelijk een heel ander leven lijden. Vaak een positievere naar mijn smaak.
LIP is zeker geen uitzondering en daar zijn we blij mee
Ciao
precies voor Braun, daar heb ik dan ook twee wanklokken en een horloge van.
Hi Ghost, ik snap m volledig. Noem t zelf de bonbonsbox