Mooie nieuwe Eberhard duiker

Dat zou ik niet durven zeggen.
Maar mijn ratio zegt dat het allemaal te duur is.
Ik ga niet verder dan een SKX, betrouwbaar, ziet er goed uit
en door het woud tijgeren en een beetje snorkelen gaat perfect.:thumbsup:
Een uurwerl kost 50,- en het horloge ± 250,- dat vind ik een betere
verhouding.

1 like

Ha, mijn ratio ook, maar deze Eberhard niet meer dan een andere. Daarom wind ik me wat op. Ik vind het zo irrationeel allemaal. Overigens, mijn ratio zegt dat alle horloges duurder dan 100 euro te duur zijn, maar mijn gevoel wil ze toch. En ik was net wat van de horloges af, de laatste maanden. Maar deze Eberhard, ik heb een enorme zwak voor het merk, misschien omdat zij mijn eerste was. Ik heb haar nog steeds.

2 likes

Mee eens. Prijsbeleving is zeer subjectief. Maar je zult mij nooit horen zeggen dat een horloge van € 7.000 ‘goed geprijsd’ is. En iemand die serieus van mening is dat dit wel zo is, leeft echt in een andere realiteit. Je kunt zoiets natuurlijk wel heel erg mooi vinden. Dat begrijp ik best. Maar ja, da’s mijn bescheiden mening.:slight_smile:

Tgaat hem simpelweg om herverkoopwaarde. Een rolex kan je altijd verkopen aan 90% van je aankoop. Zo heb je relatief goedkoop jaren plezier. Dit relatief onbekend merk die minder goed zijn historie en kwaliteit in de verf zet via marketing, Is 50% waarde kwijt de dag na aankoop. Op 700 euro kan je niet al te veel afschrijven, maar op 3,5k?

Ik begrijp je goed, het is een niche en als je eenmaal verliefd bent…:wink:
Wat dat betreft ben ik wellicht een botte kilo knaller. :smile:
Maar ik hou van een goed product tegen een scherpe prijs.

Een daytona is een goeie inverstering maar dan kun je hem bijna
niet dragen.
Bovendien wordt ik uitgelachen met zo’n ding.

Niet in Italie b.v. een heel wat groter land dan Nederland. Eberhard richt zich ook op de markt in Zuid Europa, en is hier veel minder actief. Voor de connaisseur hier, zeg ik dan maar arrogant. En ik heb al eens een Eberhard verkocht, voor een prima prijs. Natuurlijk wel in het buitenland.

Ik vind het best een mooi merk wat best wel mooie horloge in de collectie
En dan de prijs daar is volgens mij al genoeg over gezegd

En na 2 weken kom je thuis en heb je alleen de foto’s en/of herinneringen nog.
Iedereen doet wat anders met zijn/haar Euro’s. Dus dat is persoonlijk. Net zoals duur of goedkoop voor iedereen anders is.
Doe mij maar een Eberhard i.p.v. een Casio + vakantie.

1 like

That’s the WIS spirit :thumbsup:

Maar ik schat een herinnering/belevenis toch hoger in dat een horloge
van welke prijs of aard dan ook.

Grt.

Damm, das een waar planet ocean kast :fearful:

Ik word er niet warm van.

Wel een minpuntje imho zijn de gelijke indexen. Ik wil liever een duidelijk onderscheid tussen de 3,6,9,12 waardoor het voor mij makkelijker af te lezen Is hoe laat t is.

Huub
Mooi merk staat in Italië hoog op de lijst van meest gekochte horloges maar in de in de overige landen van Europa nauwelijks te verkopen

Ik moet bij Eberhard altijd een beetje denken aan De Chronoswiss Timemaster. Een model waar op zich niks mee mis is, kwalitatief goed, stevig aan de prijs.
Alleen voor het waardebehoud moet je hem niet kopen, na aankoop ben je gelijk 50% lichter. Maar ergens blijft het toch binnenin broeien om er ooit nog een te kopen.

En ik ben er wel achter dat concessies doen aan de keuze van een horloge (dan maar de 2e keus nemen vanwege de betere toekomstverwachtingen/waardebehoud) op den duur echt niet werkt. Je moet gewoon alleen kopen waar je 100% gek op bent. En of dat dan 100.- of 10.000.- kost, dat staat er los van.

2 likes

Zit je diep he.

Nah, ga geen toelichting geven.

Nah…gelukkig maar want ik zit niet op je gejank te wachten. Het zit je blijkbaar diep.
:joy:

Komma her en der zou niet gek zijn…