Mooie nieuwe Eberhard duiker

Met € 2490 op rubber € 3070 op staal met ETA-2824-2 een beetje aan de prijs maar wel een mooi horloge voor mij persoonlijk.

Nu is niet iedereen gecharmeerd van het schuin oplopende logo maar ik vind het model wel geslaagd.

6 likes

Prachtig ondergewaardeerd merk. M.i. redelijk geprijsd hoor.

Ik zou alleen niet voor een gekleurde secondewijzer gaan.

Ondergewaardeerd is het merk zeker.
Prijs valt inderdaad mee in vergelijking tot een aantal andere merken met vergelijkbare uurwerken.

Ik vind het een hoop geld voor dit merk, lijken 2de hands onverkoopbaar ook :grimacing:

Veeeel te duur en weinig orgineel. Een beetje een eigen smoel houd ik toch wel van.

Puur voor het merk of vanwege de onderwaardering en daardoor minder gemakkelijk verkoopbaar zijn?
Als het merk wat meer gewaardeerd zou worden, zou het flipperen een stuk makkelijker gaan.

Weinig origineel daar ben ik het niet helemaal mee eens. Echte duikers lijken op echte duikers. :wink:
Het is een heruitgave en lijkt gewoon op het model uit 1964.

Nah

Kan je niks anders uitbrengen? Iets van “komt door de Clio” o.i.d.?
:smile:

Ziet er best ok uit. Maar wat een veilig, saai design! T.o.v welke merken vind je de prijs meevallen?

gr, HJR

Jullie kijken naar een foto en lezen 2824 en zeggen overpriced. Het uurwerk maakt bij deze klokken (enige complicatie is datum) slechts een fractie uit van de prijs. Eberhard is een gerenomeerd merk, en in sommige delen van Europa 2e hands beter verkoopbaar dan Omega b.v.

Geef a.u.b. dan is een breakdown van de kostprijs, vergeleken met andere merken, en vertel eens wat de verkoopprijs dan mag zijn.

en oh ja, eigen smoel? Eberhard maakt dit horloge al heel wat langer dan dat heel wat populaire merken dit type klokjes maken:

5 likes

Met eigen smoel bedoelde ik niet of het design wel of niet orgineel is. Ik vind het in de moderne markt een klok die totaal niet opvalt in de massa. Voor dit geld koop je zoveels moois wat niet lijkt op heel veel (al dan niet na-apende) micro-duikers.

Als het wel je ding is, en het merk je aanstaat zal het een heel ander verhaal zijn.

Vind het er wel aardig uitzien. Alleen die dubbele streepjes, tussen de numerals op de bezel, vind ik niet mooi. Met een bezel zoals die vintage Eberhard hierboven, was ie imo een stuk fraaier geweest. Voor de rest niks mis mee. Alleen die prijs. Die vind ik echt hoog. Maar goed, dat vind ik van een merk als Omega ook. Maar een ander zal dit misschien weer weggeefprijzen vinden.:confused::wink:

Best aardig, maar de naam er schuin op is niet zo mijn ding.
Persoonlijk zou ik voor dit geld voor een ander merk gaan.

Van de rest kun je een heel aardig reisje maken.:sunglasses::tropical_drink:
Chicks give a damn for your watch :wink:

Grt.

1 like

In vind het een erg mooi model, met juist een orginele (lume) bezel. Daarnaast vind ik die strakke urenindexen wel wat hebben t.o.v. de meestal gebruikte ronde exemplaren. Mijn voorkeur zou ook uitgaan naar de niet gekleurde secondewijzer. Toffe klok! Bedankt voor het delen!!

Leuke dooddoener. Dit geldt voor elk klokkie boven 200 EURI. Altijd wel een goedkope te vinden.

Een andere dooddoener is dat fabrikanten blijven komen met
2,5 a 3 K materiaal waar een 2824 inhangt van pakweg 180,-
En dat mag dan geen fashion klok heten? :wink:

Grt :palm_tree:

Ja, maar zo is het ook. Voor een paar honderd Euro heb je keuze uit diverse horloges die er heel goed uitzien en kwalitatief uitstekend in elkaar zitten en dus jarenlang probleemloos horlogeplezier bieden. Dus daarom vind ik dat je gewoon heel kritisch mag zijn wanneer een merk € 2.000 of (nog veel) meer voor een horloge vraagt. Daar moet dan ook wel iets heel substantieels tegenover staan.

2 likes

Een rolex uurwerk is echt niet heel veel duurder hoor, gezien de enorme oplages. En als je een manifacture wilt zoeken die betaalbaar is, dan kom je bij Seiko uit, en niet veel verder. Laten we zeggen dat een Omega Co-axial van EUR 3,500 een uurwerk heeft van EUR 1,000, en dat is uiterst hoog geschat, dan zijn ze prijstechnisch gelijk. Of niet.

Zeker, maar wat ik dan vaak niet snap is waarom sommige mensen het ene merk wel goed geprijsd vinden en het andere weer niet? Waar komt die mening dan vandaan? Waarom is een Rolex van EUR 7,000 goed geprijsd, een een Eberhard van EUR 2,500 niet, terwijl, daarvan ben ik overtuigd, ze het merk niet of amper kennen, dus het kwaliteitsverschil totaal niet kunnen inschatten.