Mooie nieuwe klassieker van Tissot

Le Locle Regulateur




- Automatikwerk ETA 2825-2
- 316L Edelstahlgehäuse mit Sichtboden und kratzfestem Saphirglas
- Wasserdicht bis zu einem Druck von 3 bar (30 m / 100 ft)
- Lederarmband mit Butterfly-Faltschließe oder Edelstahlarmband mit Butterfly-Schließe
- Zweifarbige gelb- und roségoldfarbene Ausführungen mit PVD-Beschichtung
- Durchmesser: 39,3 mm
- Preise zwischen 715,00 und 870,00 EUR

4 likes

Mooi model. Alleen teveel denkwerk nodig om de tijd af te lezen, en daarna de datum te zoeken.

2 likes

Ik heb zelf in het verleden een regulateur van Oris gehad. Vond het toch inderdaad altijd wennen om de tijd er op af te lezen. Maar goed, misschien is dat ook gewenning en gaat het over als je hem veel draagt.

1 like

beetje spelen met de tijd he… :slight_smile:

Dat doe ik met de Seiko Discus Burger!

1 like

Fraaie klok, maar ik ben er intussen achter dat zoiets voor mij gewoon te dressy is. Voor ongeveer hetzelfde geld koop je de nieuwe PRS516, die ik dan toch liever heb. :sunglasses:

2 likes

Mooi hoor! Geeft hij nu 2 tijdzones aan?

1 like

haha nee…
bovenste disk zijn de uren, onderste de seconden en de grote wijzer de minuten

1 like

Ik zou hem omgekeerd dragen: ik vind de achterzijde het mooist!

2 likes

Bedankt voor je bericht. Wel een beetje gezocht, deze manier van tijdsaanduiding.

Als je 'm een minuut achterlaat lopen weet je hoe laat het was toen je er naar begon te zoeken.:grin:

Leuk horloge om ‘er bij’ te hebben want ik vind de zilver/zwarte plaat toch wel heel mooi en je hebt nog eens een gesprekje over je horloge. Voorlopig ga ik voor deze niet van mijn spaarplan af.

2 likes

Vind die met de lichte (zilverkleurige?) wijzerplaat er best mooi uitzien. Maar dit is echt te klassiek voor mij, met teveel tierelantijntjes. Wel leuk om naar te kijken.

1 like

och, dat is ook nog maar een paar honderd jaar geleden uitgevonden, deze manier van tijdsaanduiding…

Ik vind het een mooi horloge. !

1 like

Dan is het (op)gezocht!

Excuus dat ik oude koeien uit de sloot haal, maar deze stond op mijn wish list. Vanwege niet goed mijn huiswerk doen met een eerdere aankoop (zie Invicta Speedway 9211 topic) ben ik even aan het zoeken geslagen in de archieven van het forum.
Ik wilde deze graag hebben totdat ik de plaatjes eens even goed bekeek.
De minutenwijzer draait over de grote wijzerplaat. En die is genummerd van 1 tot 12… Volgens mij zitten er 60 minuten in een uur.
Ik weet zeker dat ik me daaraan ga ergeren.

Dan heeft bijvoorbeeld Baume & Mercier het beter begrepen:

Maar die is helaas wel een beetje boven budget.
Ik blijf zoeken naar een mooie en betaalbare regulateur.