Mooie plaat

Omdat we hier gek zijn op mooie plaatjes.
Ik ben bezig mijn foto skills te verbeteren.
Mijn eerdere tablet foto’s waren nogal matig.
Dit begint er op te lijken ( (tu) ?) toch?

Voorgrond is wazig en achtergrond is helder?

Misschien wel zijn beste plaat haha

grtz Melvin

de compositie is perfect
alleen de scherpte nog niet

De vaagheid rond de bovenste lugs lijkt ook te kunnen ontstaan door een vieze lens >X

het lijkt een beetje op tegenlicht van dat goud
of reflectie binnen het lenzen systeem

Neil Young, altijd OK, inderdaad een mooie plaat (tu)
Mooi klokje ook :wink:

Thnx, vieze lens is zeer zeker een goede tip. Daar ga ik wat aan doen en verders blijven proberen en verbeteren.
De compositie valt gelukkig wel in de smaak :~

Beste,

probeer ook eens de gulden snede voor een compositie!
Maakt een foto vaak sterker als je een mooi punt kiest dat op 2/3e van de foto zit.

Iets kantelen en onder een hoek geeft ook leuke resultaten!

Waarmee is de foto gemaakt?

Grt Chris.

Goede tip, Chris. Aan de Sony Cyber-shot met CarlZeiss lens (die was idd vies) en 10 megapixels zal het niet liggen. Ik hoop een serie Mooie Plaat I II III enz te maken, maar eerst oefenen :}

Dat zijn inderdaad hele goed tips die goed zijn te oefenen. Deel de foto in gedachten met twee horizontale lijnen en twee verticale lijnen in 9 delen van dezelfde grootte. Probeer dan de dingen waar jij de aandacht op wilt vestigen ongeveer in een snijpunt te krijgen.
Je zou dus het midden van het snijpunt rechtsboven kunnen gebruiken voor het midden van de wijzerplaat en door te kantelen de naam Neil young in het snijpunt linksonder. Of je kan het snijpunt rechtsonder gebruiken voor de wijzerplaat en dan de naam van de artiest op de bovenste horizontale lijn. Allemaal leuk, moet je even kijken wat je het mooist vindt.
De gulden snede werkt iets anders, maar met hetzelfde principe. Doordat het middelste vak het kleinst is en naar buiten toe groter wordt, liggen de snijpunten iets anders. De mooiste schilderijen werden vaak zo geschilderd dus het proberen waard!

Explore Melvin_Hollenberg

Grtz Melvin

Thnx, Melvin. Duidelijke hulp, ik begrijp het.
Ik heb een uitgebreide collectie vinyl, dus ik hoop een paar mooie composities te maken (met MP3 gaat dat niet) :wink:
Wordt vervolgd.

Mooi hoor!

Zeker mooie plaat!
Koesteren!!!