Mooie reliefplaat

Ach wat is onze hobby toch gecompliceerd. Net nu ik me heb voorgenomen om eens door te sparen zie ik weer een horloge wat mij zeer aanspreekt en nog geen 90 euro kost op ebay. Ik weet dat er veel liefhebbers van reliefwijzerplaten zijn en ondanks de kans dat iemand dit exemplaar voor mijn neus weg kaapt moest ik hem gewoon delen. Ik moet even sterk zijn. Mijn eerstvolgende aanwinst wordt een wat duurder exemplaar. Maar dit is een zeer fraai en apart horloge.


Om in toch in horlogetermen te blijven wordt ik hier helaas niet opgewonden van.
Voor mij een beetje teveel sixties?
Jur

Ik denk dat je wel iets verder terug moet dan de sixties hoor. Dit soort motieven werden in de tijd van Jugenstill en Art Deco gebruikt. Ik vind hem erg apart omdat het motief ook iets weg heeft van een spinneweb. Het heeft iets mystieks en klassieks tegelijk. Dit wil niet zeggen dat het horloge uit die tijd stamt natuurlijk. Maar ieder zijn smaak natuurlijk. :wink:

Mijn beste,

Wat een apart horloge is dit.
De essentie van de wijzerplaat is voor mij iets te verwarrend. De tijd laat zich niet zo gemakkelijk lezen.

Derhalve heeft deze wijzerplaat voor mij een andere betekenis gekregen.
Deze wijzerplaat is van zo’n betoverende hemelse schoonheid zodat je met enige gerichte aandacht al mediterend naar het hart van deze schoonheid wordt getrokken. :wink:

Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit ‘contemplatieve horloge’.

Orologio Signaturis Temporis

Ik heb hem niet aangeschaft hoor Tissot62. Prioriteiten zijn soms een nare bijkomstigheid bij onze hobby. :wink:

dreski Schreef:

Ik heb hem niet aangeschaft hoor Tissot62.
Prioriteiten zijn soms een nare bijkomstigheid bij
onze hobby. :wink:

Mijn beste,

Maar het mooie aan onze hobby is dan ook weer wel dat je ‘prioriteiten’ kán stellen.

“Verzamelen”
elke dag opnieuw proberen
of je rijk bent of berooid
verzamelen dat moet je leren
doch er zijn er zat, die leren het nooit.

Orologio Signaturis Temporis

Best mooi, heeft inderdaad iets weg van een spinnenweb :smiley:

Ik zou het niet doen, het ziet er uit alsof het gestanst is en komt mij een beetje goedkoop over.

Hij is toch ook goedkoop? :slight_smile: