Mooie review van een nog mooiere Orient

Dit wilde ik jullie niet onthouden. Orient maakt ook wat duurdere modellen die hier denk ik nog niet voldoende gewaardeerd worden. http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=4439587&rid=0

dreski Schreef:

Dit wilde ik jullie niet onthouden. Orient maakt
ook wat duurdere modellen die hier denk ik nog
niet voldoende gewaardeerd worden.

Ik ga dit ook niet waarderen (ivm imho niet mooi) :smiley:

Vind hem wel chique maar begrijp ik goed dat hij rond de 1000 USD kost? Dat zou ik er toch niet voor over hebben.

Tja voor dat geld zou ik ook een zwitsers uurwerk kopen. In Japan betalen ze zonder problemen voor een Orient. Het is ook een echt manufactuur. Deze bijvoorbeeld kost 1000 euro.

Dan een Chrono met power reserve voor 1800 euro.

Voor dat geld denk ik toch dat 99% van het forum dan eerder een Omega Speedmaster koopt.

Nou ,
volgens Dreski 1000 Euro.
Is heel wat meer als 1000 USD

gr Ron

bikerplus Schreef:

Nou ,
volgens Dreski 1000 Euro.
Is heel wat meer als 1000 USD

gr Ron

Dat is de prijs van de Duiker.

Die in de review staat weet ik geen exacte prijs van. Maar volgens de maker is dat rond de 1000 dollar…

Ja , ik zie het
Ik doelde meer op de duiker.
1000 USD voor die in de review vind ik ook aardig aan de prijs.
Zou daar liever een hamilton voor kopen.

gr Ron

Ik heb niets met goud, maar ik vind dit wel een erg mooi horloge.
Mooi klassiek model met een moderne afwerking…

bikerplus Schreef:

Ja , ik zie het
Ik doelde meer op de duiker.
1000 USD voor die in de review vind ik ook aardig
aan de prijs.
Zou daar liever een hamilton voor kopen.

gr Ron

Dat is ook eigenlijk mijn punt. Kwalitatief zullen deze horloges zeker niet onderdoen voor Hamilton, Omega en andere merken. Toch zullen we dit denk ik niet snel aanschaffen. Waar heeft dat mee te maken?

Dat heeft de maken met gepercipieerde waarde van dingen en merkbeleving. Eenzelfde reden als waarom de volkswagen phaeton geflopt is. Top auto voor een verhoudingsgewijs gunstige prijs. Toch willen mensen voor dat geld geen volkswagen rijden omdat deze niet voldoet aan de uitstraling en status die mensen verwachten te kopen bij een dergelijke grote uitgave aan een luxeproduct.

leeuwentemmer Schreef:

Dat heeft de maken met gepercipieerde waarde van
dingen en merkbeleving. Eenzelfde reden als waarom
de volkswagen phaeton geflopt is. Top auto voor
een verhoudingsgewijs gunstige prijs. Toch willen
mensen voor dat geld geen volkswagen rijden omdat
deze niet voldoet aan de uitstraling en status die
mensen verwachten te kopen bij een dergelijke
grote uitgave aan een luxeproduct.

Grappig. Had er nog nooit van gehoord, ben dus ook geen autoliefhebber. Gisteren op stap geweest met een vriend die ik lang niet gezien heb. In zijn Phaeton!
Wat een slee zèg!

Wil niet zeggen dat Orient heel mooie horloges heeft met een goed uurwerk,alleen in deze prijsklasse (1000 USD)zal men toch de keus op een ander merk laten vallen.
In de prijsklasse die we van Orient gewent zijn valt heel wat moois aan te schaffen denk ik zo.

gr Ron

leuk ding, prijs valt wel mee als je naar de complicatie’s kijkt.
Is hij er ook in een stalen versie?

Groet,
Arno.

Wel een mooi horloge maar ik ben niet kapot van een retrograde dagaanduiding. :o

't is niet mijn smaak. Hoewel ik de kleurstelling wel waardeer, vind ik al die wijzers te rommelig door elkaar lopen. En voor die prijs, tja, daar koop ik liever 10 andere horloges voor, waaronder een Orient Mako :slight_smile:

Groeten,

Martin

Ik vind, net als bij zoveel horloges tegenwoordig, het formaat gewoon te groot. Ik heb niet zoveel zin om met een keukenklok om de pols te lopen…:smiley:
Qua merkbeleving ben ik het met leeuwentemmer eens: voor dat geld koop je toch liever een mooie Omega oid.

Niks mis met deze klok. Als er ‘Glashutte’ , ‘A.Lange & Sohne’ of ‘IWC’ op had gestaan hadden velen er anders over gedacht…:sunglasses:

Oom Piet Schreef:

Niks mis met deze klok. Als er ‘Glashutte’ ,
‘A.Lange & Sohne’ of ‘IWC’ op had gestaan hadden
velen er anders over gedacht…:sunglasses:

Dat is precies het hele punt: hier in Europa gaan we voor die merken omdat we daar ‘feeling’ mee hebben. In het verre Oosten hebben de mensen weer een verbondenheid met andere merken.
Overigens vind ik het niet zo’n mooi horloge, dus als het een Glashutte of zo zou zijn had ik het niet gekocht als ik het geld er al voor (over) had.

Precies…:wink:

tjvreeken Schreef:

Oom Piet Schreef:

Niks mis met deze klok. Als er ‘Glashutte’ ,
‘A.Lange & Sohne’ of ‘IWC’ op had gestaan
hadden
velen er anders over gedacht…:sunglasses:

Dat is precies het hele punt: hier in Europa gaan
we voor die merken omdat we daar ‘feeling’ mee
hebben. In het verre Oosten hebben de mensen weer
een verbondenheid met andere merken.
Overigens vind ik het niet zo’n mooi horloge, dus
als het een Glashutte of zo zou zijn had ik het
niet gekocht als ik het geld er al voor (over)
had.

Eens. Ik vind de horloges uit de landen meestal minder mooi dan ontwerpen van de Zwiters. Als Orient nou eens met een heel erg mooi horloge kwam overweeg ik zoiets misschien nog wel, maar als ik nu de site bekijk zie ik geen ontwerpen die me aanspreken. Je ziet duidelijk een verschil tussen ontwerpen uit het verre ooosten en Europese ontwerpen.

Het is niet alleen maar de beleving, maar vooral het ontwerp. En ik geef ze steeds weer een kans door eens in de zoveel tijd op de Orient site te kijken…