Onder op de bon, naast ‘Alkmaar’
Ik heb geen horloges uit het luxe segment, maar als ik er ooit een zou wiilen kopen zou ik dat NOOIT via marktplaats doen. Mijn max wat ik daar wil riskeren is 100 euro. 5000 is echt een veelte groot risico.
Nou….
Ik zou even doorzoeken.
Beste Neo,
Foto’s zijn heel onscherp en vaak niet voor niets. Het horloge ziet er inderdaad zeer gepolijst en daarmee behoorlijk afgeragd uit. Ook het logo op de clasp lijkt behoorlijk weggepolijst. De band heeft heel veel rek en daar ga je je snel aan ergeren. Hij hangt dan ook als een jaren 70 horloge om je pols en dat wil je echt niet.
De advertentie rammelt los van het taalgebruik. De foto van de service lijkt te zijn geknipt en geplakt en bevat inderdaad het chrono24 watermerk. Dat is echt heel vreemd.
Voor € 5 K. koop je een prima 160x uit 1978, Gewoon even wachten en goed kijken. Hier op het forum zitten de nodige betrouwbare types en een datejust uit deze periode is prima te scoren.
Gewoon te veel rode vlaggen bij deze en niet mooi genoeg voor € 5 K. (nog los van alle andere risico’s dat de plaat niet origineel is en er iets mis is onder de motorkap).
Overigens, ik kan de wijzers niet goed plaatsen, maar ik ben zelf ook geen kenner. Ze vallen me wel op. Wellicht dat iemand anders daar wat over kan zeggen ?
Veel succes bij je zoektocht !
.
Dank allen! Bij twijfel niet doen zeg ik altijd, dat zal nu ook op moeten gaan.
Slechte foto’s is vaak al een teken, zeker als het “geleende” Chrono24 foto’s zijn.
Markt plaats hoeft geen instant-NoGo te zijn trouwens, maar hier zijn de voortekenen wel een beetje aanwezig.
Laten gaan dan maar.
Voor de liefhebbers de MP link: https://link.marktplaats.nl/m1843622799?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
Ook nog in Hoogezand. Waarschijnlijk alleen opsturen maar uiteraard wel verzekerd?
Haha ja vast, maar ik woon er vlakbij, dus opsturen gaan we zeker niet doen
Kijk, nog meer mensen uit de regio. Leuk om te zien
Een afgeragde DJ uit 1978 met heel veel rode
Advies; lekker laten gaan.
Hoi Neo!
Leuk dat je een horloge zoekt uit je eigen geboortejaar.
Ik kan kort en krachtig zijn; SKIP!
Zoals vele mensen het al zeggen, ik zou dit exemplaar overslaan.
5k uitgeven op Marktplaats moet je nooit, maar dan ook nooit doen.
Marktplaats is goed voor een tuinbankje van een paar tientjes.
Het begint al met de slechte foto’s, dan houdt het bij mij al meteen op.
Ook raar dat hij een Chrono24 foto op Marktplaats zet. Wordt nu dus alweer verkocht en heeft dus al minimaal 3 eigenaren gehad…
Ga opzoek hier op het forum of bij betrouwbare dealers in NL. Op mijn profiel kan je een ander topic vinden. Daar staan verschillende dealers benoemd die ik je kan aanraden.
Succes met je jacht op jouw droomhorloge Neo. Als je advies nodig hebt wil ik je graag helpen. Heb zelf een 1601 uit 62 en een 1601 uit 75.
Daar heeft onze lieve heer spellingcontrole voor uitgevonden.
Niets ten nadele voor wat betreft mensen met dyslexie, maar de dyslectici in mijn omgeving weten dit voor 90% a 95% met automatische spellingcontrole in browsers / tekstverwerkers te verbloemen.
Gewoon nog even doorzoeken inderdaad.
Vind het overigens wel een waanzinnig mooie configuratie, 1601 in rosé goud!
Luister even de mannen van de tijd podcast van deze week. Weet je meteen waar je op moet letten!
Mooie assortiment heeft deze verkoper : )
Verkoper zit al wel 16 jaar op MP met hetzelfde profiel, dus ik zou hem ook niet meteen onbetrouwbaar noemen. Waarschijnlijk weet hij zelf ook niet wat hij met deze DJ aan moet …
Succes met de zoektocht!
Er is een enorme handel is tweedehands Marktplaats accounts. Veel opzichters kopen oudere accounts op, liefst met reviews. Zegt dus niets.
Thanks! Wist ik niet … Maar ik koop sowieso niet anders dan meuk op marktplaats. Zeker geen Rolex. Ze zouden het gewoon meukplaats moeten noemen …
Vraag mij eigenlijk ook steeds af hoe ze het bouwjaar kunnen dateren zonder originele papieren
Kan via het serienummer. Dat geeft een indicatie van wanneer het horloge is gemaakt