Mooie skeleton horloges?

Zijn er hier nog mensen die mooie skeletons bezitten?
Of mensen die nog mooie skeleton horloges weten?

Hallo Mechanisch,

Ik ben in het bezit van een Maurice Lacroix Masterpiece Skeleton.

Gerwin

Deze bedoel je?

Yep! Ik weet niet wat de achtergrond van je vraag is, maar het is zeker een aanrader.

Gerwin

Ben inderdaad opzoek.
Een Maurice Lacroix ligt op dit moment nog buiten mijn budget, helaas.

Kijk dan ook es naar deze: http://www.zenousa.com/php/zenoview_strap.php?m=6554s&c=pclassic

Deze site is speciaal gericht op de USA, maar dit horloge is ook in Nederland te krijgen. Zie ook http://www.zeno-watch.ch/en/uhren.html




Ik heb zelf de 1ste geweldig horloge krijg er veel reacties op en is goed betaalbaar

Derde horloge; ben ik de enige die hier als datumaanduiding ‘32’ zie staan?!

Gerwin

Ik heb een Zeno zoals deze: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=55175&item=4990977844&rd=1

Maar toch is het bewonderingswaardig, Elysee of niet, dat alles het wel doet (die 32 even daargelaten :D). Voor 209 euro…

JA mooi ding die eerste. Deze is erg goed betaalbaar.

Heb je hier niet een eigen gemaakte foto van?

GRZ Japio

eigen gemaakte foto

Je kunt natuurlijk elysee met appels en peren vergelijken

Dit zijn gewoon leuke horloges voor een leuke prijs

Net zoals de Elysee van Patrick een nieuw Duits merk, maar deze heeft een bijzonderheidje: het uurwerk is een echte ouderwetse mechanische handopwinder Molnija 3603 (vind ikzelf erg leuke uurwerken, heeft zijn oorsprong in het Zwitserse merk Cortebert)
Deze is er in twee uitvoeringen, verguld uurwerk, of zoals op deze foto:

Prijzen zo rond de 100 euro op ebay
Groet,
Paul

Alle andere horloges in hun waarde latend weet ik nu wel weer waarom ik vorig jaar definitief heb gekozen voor de ML MP Skeleton.

De Elysee horloges vind ik weinig skeleton. Er is zoveel oppervlakte gebruikt voor alle aanduidingen dat je door de indexen en dergelijke het uurwerk (haast) niet meer ziet, en het is een skeleton?! Het plaatje van Paul K leek op het eerste gezicht heel mooi, maar kritisch kijkend ben ik daar minder enthousiast van geworden. Maar voor het genoemde bedrag vind ik dit wel de beste skeleton instapper ooit. Waarom? Omdat er maar een hele kleine ring wordt gebruikt voor de minutenaanduiding. Bijna volledig skeleton dus.

Bovenstaand verklaard ook waarom de ML het is geworden: het is eigenlijk een kaliber in een behuizing met twee wijzers, zo kaal mogelijk uitgevoerd (alles wat wordt gebruikt voor de secondenaanduiding is wijselijk weggelaten) en daardoor maximaal zicht op het uurwerk. Voeg daar de graveringen aan toe en je hebt een pracht van een horloge. Ik ben nog steeds erg enthousiast.

Gerwin

Patrick, zie je nu veel bewegen bij die Elysee?

Ik zit te twijfelen tussen de Zeno en de Elysee.
De Elysee vind ik er op de foto mooier uitzien, alleen lijkt hij mij kwalitatief wat minder dan de Elysee.

Iedereen trouwens bedankt voor de reacties tot nu toe :).

Zelf heb ik deze. Wel een zakhorloge dus, maar koste iets van 30 euro. Daarvoor heb je voor heel weinig geld een leuk uurwerkje van Molnija:

Dit is volgens mij de meest minimalitsche skeleton ooit.

Corum Goldenbridge

Ik heb twee Swatch Body&Souls en eentje van een naamloos merk met dito uurwerk.
Leuk om te zien hoe het intern er aan toe gaat…

Het mooiste skelet is toch wel de ML.

De foto’s zijn van het skelet zonder naam…

Mooi. Volgens de tiretteveer zou het gaan om een FE 140 reeks, France Ebauche, als ik mij niet vergis :D.

Freddy

Mark wat een prachtige klok zeg, echt heel erg mooi. Mag ik vragen wanneer en waar je deze gehaald hebt?

mvg, Coen