Mooie Sothis horloge

" Our new chronograph named “HORUS” comes with only one hand for the time indication. During 12 hours our double tip hand with the stylized sun and the star move during 12 hours from 6 to 6. For one 360° turn this hand needs 24 hours, so you can see the differences between day and night immediately. This is a special chronograph for people living a life of leisure, without out stress and big hustle of business. For this case the time indication comes with a precision of +/- two minutes. Like all our watches the model HORUS comes with a perfect design and the best manufacturing quality. It is a perfect watch for all watch collectors"

Tsjonge, dat kan tellen ! Het verschil tussen dag en nacht ? ik kijk gewoon uit het raam… Donker is nacht, licht is dag (of ik lees het af op m’n Vostok Europe, met kleurschijfje… 140 Euro of minder “does it”)… .
Een 24 uurs-horloge ? De Raketa’s: kosten niks en hebben traditie: ze werden gebruikt in duikboten, waar het verschil tussen dag en nacht niet door het raampje te zien was…

“People living a life of leisure, without stress and big hustle of business” ? Tijdens m’n vakantie draag ik gewoon een goeie waterdichte Citizen, zonder stress… want hij is 100% waterdicht, oerdegelijk, betrouwbaar en nog mooi ook en “comes with a precision of +/- 4 sec/day”… En soms laat ik 'm gewoon op het nachtkastje liggen… Weg stress !! en zo kunnen we nog uren doorgaan… :sunglasses:

Beste Goldenwatch,

Allereerst: als je het horloge mooi vind en je er zoveel geld aan wil geven ( zeker dat geld niet waard als je het mij vraagt), dan koop je het toch gewoon ? Waarom dan al die polemiek ?

Ten tweede: Je bent hier nieuw op dit forum (welkom overigens) en je initiele vraag, of dit z’n prijs waard is, is lovenswaardig.

Maar als ik verder lees dan vraag ik me af wat de echte reden is waarom iemand hier deze horloges komt vooropstellen als -je van het-, terwijl de meeste antwoorden je toch even zouden moeten doen nadenken…

Sothis mag dan wel mooie horloges maken (en het is zeker geen slechte mechaniek, nogmaals) , ze spelen echt niet mee in de liga van Breitling of Omega, maar vragen wel hogere prijzen (en die van Omega en Breitling zijn al héél hoog).
Dus daar eindigt het voor mij.

Zoals je zelf zegt hoef je dit merk niet te verdedigen, maar op een forum van verzamelaars zijn er toch wel andere en imho betere merken te vinden voor veel minder…

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.