Mooie Sothis horloge

wat vinden jullie van dit horloge

Dit model schijnt echt een bestseller te zijn

http://www.watchbuys.com/store/pc/viewPrd.asp?idcategory=0&idproduct=517

vinden jullie deze een aankoop waard van $4,670.00 ???

tja je moet er van houden maar om eerlijk te zijn is 100 euro mij nog teveel.

Is dit geen plakker, of rijkt mijn kennis weer niet ver genoeg?

Een mooie, het is geen plakmerk mijn insziens, kan ook niet net zo’n wijzerplaat.

Doet me toch teveel denken aan al die herrezen merken ( Louis Bolle, Rousseau,…) die vanuit de US gedirigeerd worden , in China gemaakt worden in de Millionsmart fabriek ( 600.000 per maand ), een website hebben met sterk overdreven verkoopsprijzen ( 2500-4000 USD ) en dan voor 100 USD of minder op ebay verkocht worden .
Er zijn echter 2 verschillen ; deze worden verkocht aan de vermelde prijs en er zit een Eta in ipv een Seagull.

ik denk dat sommige sterk aan het overdrijven zijn, Sothis is best wel een bekend merk. Ik zag het in tijdschrift staan van een horlogetijdschrift in de Bijenekorf. en ben op zoek gaan naar dit horloge. ik zou zeggen kijk zelf op de officieele Sothis site. ik hou wel van dit soort horloges met een zilverkleurige kast die vrij diep en dik zijn.

-Erik- Schreef:

Doet me toch teveel denken aan al die herrezen
merken ( Louis Bolle, Rousseau,…) die vanuit de
US gedirigeerd worden , in China gemaakt worden in
de Millionsmart fabriek ( 600.000 per maand ), een
website hebben met sterk overdreven
verkoopsprijzen ( 2500-4000 USD ) en dan voor 100
USD of minder op ebay verkocht worden .
Er zijn echter 2 verschillen ; deze worden
verkocht aan de vermelde prijs en er zit een Eta
in ipv een Seagull.
Wel Eric uit pure nieuwsgierigheid kocht ik vorig jaar zo’n “louis bolle” , trouwens hoe zeer kan je in de zak gezet zijn voor 90 euro dacht ik, wel ik heb er geen moment spijt van gehad, prachtig klokje, loop keurig op tijd, en ik krijg vaak de vraag of ik goed m’n boterham verdien als ik zo’n klok kan betalen, zo zie je maar dat niet alles goud is wat blinkt.
Deze sothis vind ik persoonlijk ook wel wat hebben als denk ik dat het wennen is om de tijd af te lezen.

Mooi, maar voor dat bedrag: no way. Kun je ook een mooie Jaeger leCoultre of IWC kopen - om maar wat te noemen…
Wijzerplaat lijkt wel fraaie geguillocheerd (is dat wel een woord ?)

Waarom staat die grote ster erop op 9 uur ?

Groet
Mark

MarkV Schreef:

Mooi, maar voor dat bedrag: no way. Kun je ook een
mooie Jaeger leCoultre of IWC kopen - om maar wat
te noemen…
Wijzerplaat lijkt wel fraaie geguillocheerd (is
dat wel een woord ?)

Waarom staat die grote ster erop op 9 uur ?

Groet
Mark

dit is de beschrijving die ze voor het klokkie geven

Our new chronograph named Horus comes with only one hand for the time indication. During 12 hours our double tip hand with the stylized sun and the star moves during 12 hours from 6 to 6. For one 360° turn this hand needs 24 hours, so you can see the differences between day and night immediately. Like all our watches the model Horus comes with a unique design and the best manufacturing quality. It is a perfect watch for all watch collectors."

Horus is an ancient god of Egyptian mythology, the most known of which is Greek Horus. The Horus theme is so historically significant that the Eye of Horus is featured prominently on the US one dollar bill.

This watch features a two counter chronograph with a substantial stainless steel case. The movement is beautifully decorated and finished with Geneva stripes, perlage, blued screws and engraved gold plated rotor. Sapphire crystal glass on both sides.

Black leather strap with steel deployment buckle.

One side note. This watch features one of the most complicated hands ever designed for a watch. The hand featuring the sun and star patterns was in development for over a year, and Wolfgang is such a perfectionist that he insisted on a perfect execution before releasing the first pieces of this watch (so much so that the hand caused a three week delay in the release date).

Even over het horloge zelf, voor dat geld vind ik de afwerking van de kroon, het datumvenster, die lelijke (draaiende?) ster bij de 9 en de wijzers behoorlijk ‘ruk’!

Ik heb helemaal geen probleem met die horloges van Louis Bolle , Rousseau , S.U.G.,Duboule , en consoorten , op voorwaarde dat ze verkocht worden aan de juiste prijs . Die hebben websites met prachtige foto’s en een geinflateerde prijs ( 2500 tot zelfs 9999 usd ) die bedoeld is om de indruk te geven dat er een koopje te doen is als ge die horloge ziet staan op ebay voor 100 usd.
Ze worden trouwens enkel verkocht via ebay en nog een paar andere veilingsites.
Ik heb er echter al zien tussen staan voor 999 USD , en daar begint het probleem . Dat bedrog is alleen maar mogelijk omdat die amerikaanse firma ( die al die merken op de markt brengt ) die overdreven prijzen hanteert.
Wat die Sothis betreft vind ik het idee wel goed, maar de uitwerking van de wijzerplaat is niet naar mijn smaak, en heeft ook niet die kwaliteit van afwerking die ge voor de opgegeven prijs mag verwachten.

je moet het forum van louis bolle ( yahoo.com)er maar eens op naslaan, ik heb het ook pas ontdekt nadat ik em kocht. De prijs op de websteks ( verteld op het forum door de verkoopsverantwoordelijke van le bonheur group waartoe LB behoort) zou de prijs zijn als ze werden gemaakt in zwitserland met zwitserse uurwerken , manuren etc en eerlijk gezegd twijfel ik daar ook niet aan. De LB in mijn bezit is echt wel top afgewerkt,je zou em es in handen moeten nemen. En idd je hebt gelijk over de prijzen zoals je aanhaald van 999 usd en meer. Maar ze zetten er Louis bolle op en als je zo gek bent dat bedrag eraan te spenderen zonder info te zoeken of te vragen tja dan krijg je zo’n toestanden. Alleen vind ik het nog veel erger gesteld met de nepperts, daarvan worden er soms voor echt verkocht voor grote bedragen, je denkt een echte " koop" te hebben gedaan en achteraf blijkt de ontnuchtering zoveel groter als je al bij een AD binnenstapt als je een probleem hebt. Da’s criminaliteit ten top en dat moet worden aangepakt.

Ik vind het een mooi horloge. Leuke details, zoals de kleine sekonde in de vorm van een ster (Sothis´s kenmerk) is leuk gevonden.
De combinatie van de Jour et Nuit tijdsaanduiding in combinatie met een chronograaf heb ik, voor zover ik nu even kan nagaan, nog niet eerder gezien.
De wijzerplaat wijkt wel wat af van eerdere modellen van Sothis. Deze is meer klassiek dan de tool-look wijzerplaten die ik van het merk ken.

Sothis staat bekend als producent van oerdegelijke horloges van zeer goede kwaliteit.

Het is echter geen koopje…

ook met zwarte wijzerplaat te verkrijgen :slight_smile:

ik denk toch dat ik dit model hebben…

Zal nog een moeilijke keus worden tussen de wijzerplaten…

Succes met de aankoop.

Hebben ze er een jaar over gedaan om die grote wijzer te ‘ontwikkelen’?::o Dat lijkt me lariekoek.

Het is wel een leuk horloge, maar die z.g. absurd hoge prijzen horen er echt niet bij.
Niet aan mij besteed. Zeker niet met dat verhaal erbij over de ontwikkeltijd van de grote wijzer.

tjvreeken Schreef:

Hebben ze er een jaar over gedaan om die grote
wijzer te ‘ontwikkelen’?::o Dat lijkt me
lariekoek.

Het is wel een leuk horloge, maar die z.g. absurd
hoge prijzen horen er echt niet bij.
Niet aan mij besteed. Zeker niet met dat verhaal
erbij over de ontwikkeltijd van de grote wijzer.

ja jij denkt dat zoiets binnen vijf minuten ontwikkeld wordt?

ik denk dat er wel zoveel tijd ingaat zitten, want je moet heel de machaniek van je andere wijzers op bepaalde posities ook gaan aanpassen…en zeker als zoiets nog niet bestaat duurt dat heel lang voordat je zoiets kan perfectioneren…

Sorry goldenwatch, maar is dit niet gewoon een ‘einzeiger’ tijdaanduiding op een halve schaal? Enige verschil is dan dat de urenwijzer in 24 uur rond gaat i.p.v. elke 12 uur. Bestaat al heel lang op verscheidene chrono’s (Breitling bijvoorbeeld). De minuten moet je bij deze Sothis bovendien gokken op een halve schaal, veel minder efficient dan bijvoorbeeld een Meistersinger. Het chronodeel is verder geheel standaard en op de kleine seconde staat een matig afgewerkt sterretje…

Als iets ingewikkeld lijkt, wil dat niet zeggen dat het dat ook is. Een onduidelijk ontwerp kan een eenvoudig uurwerk gecompliceerd laten lijken!

Als je je quote goed leest lijkt me ook duidelijk dat het enkel om de wijzer zelf gaat. Dat je er een jaar over doet om die te maken / ontwerpen lijkt me sterk. Gewoon een stansmal en klaar ben je… Het verhaal eromheen heeft waarschijnlijk meer tijd gekost. :wink:

Hoe dan ook, als jij het een mooi horloge vindt moet je misschien niet zozeer rechtvaardiging zoeken hier, maar het gewoon (voor een goede prijs!) kopen. Origineel is het (qua ontwerp) in elk geval wél!

acour_jeroen Schreef:

Sorry goldenwatch, maar is dit niet gewoon een
’einzeiger’ tijdaanduiding op een halve schaal?
Enige verschil is dan dat de urenwijzer in 24 uur
rond gaat i.p.v. elke 12 uur. Bestaat al heel lang
op verscheidene chrono’s (Breitling bijvoorbeeld).
De minuten moet je bij deze Sothis bovendien
gokken op een halve schaal, veel minder efficient
dan bijvoorbeeld een Meistersinger. Het chronodeel
is verder geheel standaard en op de kleine seconde
staat een matig afgewerkt sterretje…

Als iets ingewikkeld lijkt, wil dat niet zeggen
dat het dat ook is. Een onduidelijk ontwerp kan
een eenvoudig uurwerk gecompliceerd laten lijken!

Als je je quote goed leest lijkt me ook duidelijk
dat het enkel om de wijzer zelf gaat. Dat je er
een jaar over doet om die te maken / ontwerpen
lijkt me sterk. Gewoon een stansmal en klaar ben
je… Het verhaal eromheen heeft waarschijnlijk
meer tijd gekost. :wink:

Hoe dan ook, als jij het een mooi horloge vindt
moet je misschien niet zozeer rechtvaardiging
zoeken hier, maar het gewoon (voor een goede
prijs!) kopen. Origineel is het (qua ontwerp) in
elk geval wél!

ik zou zeggen laat een foto zien van een ander horloge zien met hetzelfde principe en ontwerp…

ik zit dit horloge hier helemaal niet te verdedigen, ik reageer alleen op een paar domme posts die nergens op gebassseerd zijn. nog 1 keer de feiten van sothis site zelf

Watch of the year 2006, less often is more! During the last year a lot of watch companies have developed a lot of complicated watches. There was a big competition between the big manufacturers to create watches and chronographs with Tourbillons and a lot of additional complications. You know that SOTHIS is different compared with the other brands, so we are going to enter the watch world with a new chronograph. There is no complication like a Tourbillon, minute repeater, or other high end complications. Our new chronograph named “HORUS” comes with only one hand for the time indication. During 12 hours our double tip hand with the stylized sun and the star move during 12 hours from 6 to 6. For one 360° turn this hand needs 24 hours, so you can see the differences between day and night immediately. This is a special chronograph for people living a life of leisure, without out stress and big hustle of business. For this case the time indication comes with a precision of +/- two minutes. Like all our watches the model HORUS comes with a perfect design and the best manufacturing quality. It is a perfect watch for all watch collectors. Technical information: Ref. No.: 026001 Movement: Basis ETA Valjoux 7750, with special alternation made by SOTHIS.

Technical Information:
Ref. No.: 026001-G
Movement: ETA-Valjoux 7750, customised version by SOTHIS, finely embellished, engraved gold plated rotor
Functions: hours, minutes, small seconds, date, 3-counter chronograph, self winding
Case: stainless steel L 316, sapphire glass on both sides, water-resistant 5 atm
Measurements: Ø 44 mm, height 13,9 mm
Dial: mat black/anthracite, ivory/silver or silver guilloche
Strap: leather strap with deployment buckle, stainless steel bracelet or set
Limited edition: 200 pieces
http://www.sothis.de/en/watches/horus/3/technical-information/

voor de rest…het is gewoon een schitterend horloge.

goldenwatch Schreef:

ik zou zeggen laat een foto zien van een ander
horloge zien met hetzelfde principe en
ontwerp…

ik zit dit horloge hier helemaal niet te
verdedigen, ik reageer alleen op een paar domme
posts die nergens op gebassseerd zijn.

Ik zou zeggen deze Fortis
B-42 PILOT PROFESSIONAL
CHRONOGRAPH GMT
Automatic 7750 GMT
Decorated rotor
637.10.11 M

http://www.fortis-watch.com/imgs/collections/b42/6372211m_2007.jpg

Haal de normale uren- en minutenwijzer weg en dan ben je er al.

Dat wil niet zeggen dat het ontwerp niet origineel zou zijn, alleen het verhaal over het ontwerpen van de grote 24 uurswijzer in een jaar, dat lijkt me niet reeel. Daar viel ik over.