Mooie winkel, leuke korting - Gassan op Schiphol

O jee… Wat kost 't me om dat te voorkomen? :cold_sweat: :grin:

1 like

Da’s inderdaad een goede tip!

Volgende vakantie via Schiphol is pas in oktober, maar ik weet nooit of ik voor die tijd weer bij Gassan in de buurt ben.
De huidige vakantie was ook pas sinds een week bekend :joy:

mwa, een Rolex is altijd welkom. :grinning:

Geldige boardingpass is voldoende, heb ik begrepen…

Mocht het niet zo zijn, dan hoor ik het graag :wink:

1 like

Ssst, jij bent stiekum aan het afbouwen toch ?

Heb nog een oud ding liggen hier, geen doos/papieren, gepolijst (sowieso doodzonde in de hardcore Rolex-zone). Zal 'm maar gaan inpakken dan. :unamused:

:wink:

1 like

sssstttt.:ear:

1 like

Shop&collect service :+1:

2 likes

:thinking: Om nu je Rolex van E10K even op te bergen achter zo’n luikje…
Ik weet het niet.

1 like

Mooi verhaal hoor :relaxed:

Maar hoe kan zo’n deal je nou ‘overvallen’ als je weet dat je op een goed adres staat (iedereen kent Gassan, volgens mij) en je kent klaarblijkelijk de prijzen, en bent ook al elders wezen kijken? En dan vanwege de ‘overval’ en de te grote verpakking de goede deal laten afketsen??? … Schiet mij maar lek, maar daar begrijp ik niets van :grin: Waar moet je dan nog op wachten? Met alle respect natuurlijk :+1: :relaxed:

bwahahahaha.

1 like

Dan vraag ik mij af, het word gezien als korting, dus als je naar buiten de EU vliegt kan je die BTW nog terugvorderen ook? Dus 37,5 % korting op list? (21% van retail, en daar ook weer 21% vanaf?)

Je kunt toch alleen iets uitvoeren met een non-NL/EU paspoort. En daarbij zou je dan jij terugkeer ook weer BTW moeten betalen. Staat me ook bij dat buiten EU het niet als korting wordt verrekend maar BTW wordt verrekend.

Oke klopt, alleen uitvoer als je kan aantonen dat het niet voor EU gebruik is. Maar zoals je al aangeeft, als je het als EU inwoner koopt op een intercontinentale vlucht word de BTW verrekend. Koop je het al op een EU vlucht krijg je simpelweg 21% korting. Dus dan moet het ook mogelijk zijn om beiden te krijgen toch? Buiten het feit dat het belasting ontduiking zou zijn als je het weer invoert, dus we gaan er in dit hypothetische geval vanuit dat je het kado doet aan je oom in de USA.

Bijzonder dat je zelfs modellen kan laten bestellen door vestiging Schiphol, om ze daar BTW-vrij te kopen. Kost ze toch een smak geld tov verkoop in een regulier filiaal.

Zouden ze ook zo ver gaan dat ze een op Schiphol gekocht horloge opsturen naar een andere vestiging? Dan kun je het daar na je vakantie ophalen. Dure aankoop in zo’n kluisje stoppen, komt mijn vakantiegevoel niet ten goede, denk ik…

Ooit een keertje contact gehad met Gassan schiphol, kunnen inderdaad bijna elk model leveren maar verwachten wel een aanbetalig als het horloge nu niet in het assortiment aanwezig is.

Spullen van Gassan gaan niet via Shop & Collect maar via de Kluis van het bagagedepot :slight_smile:

1 like

Oh dat zou best kunnen, maar dat is zoals het op bun site staat.

Binnenkort naar de VS en had deze zelfde gedachte. Aan de kant van de vluchten buiten de EU wordt standaard geen korting gegeven maar vervalt de btw. Heeft iemand enig idee of in deze vestiging korting te bedingen is t.o.v. listprijs?
Rationeel zou ik verwachten dat dezelfde korting als in de EU vertrekhal reeel zou zijn (17,4 procent om de “BTW korting” te betalen)

Heeft er iemand ervaring met de vestiging in de vertrekhal “vluchten buiten EU” die iets kan vertellen over het bedingen van een korting?

Nee zelf geen ervaring, maar ik ga in april weer naar de VS dus ben benieuwd hoe het bij jou uitpakt, het zou wel de kans zijn om er 1 te kopen :slight_smile: