Mooie winst

Ik dacht deze al te herkennen…

http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-antiek/m622304585-glycine-vacuum-automatic-jaren-70-zeldzaam.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pageNum=2&pos=3

Hier is ie al :slight_smile:

http://www.ebay.nl/itm/400342307785?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649#ht_4227wt_1029

71 eurootjes winst :slight_smile:
Niet eens nieuwe foto’s gemaakt…

(ik gun het ze van harte hoor :slight_smile: )

Dat is handel hè?

Heb je ook gelijk in hoor :slight_smile: Op zich wel grappig, iets op ebay kopen en dan weer verkopen via een andere site van ebay. Ik ben er niet tegen, alhoewel ik zelf misschien even andere foto’s zou hebben gemaakt. (daarom viel het me op)
Het is nog steeds geen gekke prijs denk ik?

Het is misschien een bijzonder horloge, maar erg mooi vind ik 'm niet.

Ik heb wel eens een horloge gekocht bij dit adres, slechte communicatie, geen aanrader

Idem. Pure handel, weinig passie (al ben ik absoluut geen tegenstander van ‘handel’, passie voor horloges -en dus ook verstand van- is wel een vereiste)

Heeft iemand van dit forum deze mensen al eens ontmoet? Pure nieuwschierigheid wat voor personen er achter Het Vintage Horlogebedrijf schuilen.

Je moet bij deze verkoper opletten.

Er wordt vaak gelogen in zijn advertenties. Als hij daarop wordt gewezen geeft hij zijn fouten nooit toe, waardoor dat in plaats van een fout een misleiding wordt, hij wordt juist (verbaal) agressief.

Kopen bij hem is dus alleen verstandig als je zeker weet wat je doet, anders betaal je te veel voor iets niet authentieks.

Groet,

Alex

Geloof zelfs, dat de verkoper op dit forum actief is.

Wie dan?

P.Slootweg Schreef:

Wie dan?

Omdat ik het niet voor de volle 100% zeker weet, noem ik geen naam.
Ik meende bepaalde horloges die ik in de loop der tijd op het forum voorbij heb zien komen, ook bij deze MP-verkoper te hebben gezien.

Maar goed, on topic: het zal zijn wijze van hobbyfinanciering zijn. Moet ie gewoon zelf weten.
De juwelier op de hoek van de straat en de internet grijsgoedhandelaar maken ook winst.
De één investeert tijd om er salaris voor te ontvangen en de ander investeert tijd om hier en daar wat krenten uit de pap te vissen en deze met winst te verkopen.

Heb in het verleden een vraag gesteld over een seiko “pogue” deze boden zij aan met groene wijzers. Zelfs via de mail bleven zij volhouden dat dit originele vervanging was.

Echter geen agressie meegemaakt.

Ja deze meneer ken ik wel , had partij horloges aangeboden aan hem, kwam hij kijken en vanaf horloge 1 was het allemaal niets en viel tegen en waren slechte merken , later zag ik wat van c-merken hij zelf verkoopt voor belachelijke prijzen en dan mijn horloges af zeiken .btje jammer.

Snap ook echt niet dat er verzamelaars zijn die tegen die prijzen van die fluthorloges kopen maar goed.

OT : winst? ik zie nog geen winst ,ding staat er nog steeds op en 0 biedingen.

Heb foto’s opgevraagd omdat ik de vormgeving wél mooi vind. Heb vrijwel meteen foto’s gekregen en heb vervolgens de gok gewaagd… voor 130 euro inclusief verzenden. Hoop dat het horloge snel komt, want PostNL is momenteel ook niet al te snel.
Heb van dezelfde aanbieder overigens eerder een Girard-Perregaux handopwinder cal. 101-900 gekocht - voor 110 euro, omdat de vergulding van het deksel beschadigd was. Loopt als een zonnetje. Enfin, wordt vervolgd.

Moet erbij vertellen dat ik nu pas de eBay-link heb gezien. Slik - nou ja, op hoop van zegen dan maar. Vandaag kan mijn humeur toch niet meer stuk, nu ik een oogverblindende Oris Pointer Date aan mijn pols heb mogen gespen.

Ik zie dat je je net geregistreerd hebt (16:44). Helemaal speciaal om hier een reactie te plaatsen?

Welkom op het forum.

Ik had me geregistreerd omdat ik mijn oog had laten vallen op een ander horloge. Zocht toen op goed geluk op trefwoord ‘Glycine Vacuum’ en kwam tot mijn stomme verbazing bij mijn eigen exemplaar uit. It’s a small world.

Het is nog steed een goede koop hoor :slight_smile:
Welkom! En foto’s graag :slight_smile:

Tsja, maar voogensmij mag winst maken best wel hoor. Niets raars in het horlgoewereldje. Wel grappig dat je hem twee keer tegenkomt.

Zelf heb ik wel een echte passie voor horloges en zakhorloges. Toch doe ik veel aan inkoop en verkoop. Ik koop horlgoes in, knap ze op en verkoop ze door voor nette prijzen. Het is voor mij een erg mooie manier om deze hobby te onderhouden. Ik ben ook maar een student en zonder deze ‘handel’ zou de hobby veel en veel te duur worden voor mij. En ik vind het opknapper, schoonmakn ene repapreren van horloges vaak toch het leukste onderdeel. Heel veel horloges zouden vrijwel geen of geen polstijd krijgen als ik ze niet verkocht…

Ja, maar jij knapt ze op en maakt nieuwe foto’s neem ik aan, is toch wat anders dan op ebay kopen en met de zelfde foto’s als de ebay verkoper maar voor meer geld op marktplaats zetten.

Blijft het toch legitieme handel , niets mis met inkopen en dan met opslag weer verkopen alleen of de txt betrouwbaar is betwijfel ik maar gezien zijn prijzen zal ik sws nooit iets van hem kopen.