Mooiste binnenwerk ter wereld voor een chronograaf is Zenith El Primero

tjonge jonge zeg, wat een toon van hctptdg en biddle…waar is dat nou voor nodig? Wellicht dat jullie gezegend zijn met wat meer kennis…? Nou gefeliciteerd maar omdat iemand erg enthousiast is over een eigen model is deze toonzetting dan nodig. Komt op mij erg betweterig over, nee dan was de sfeer op de watchmeeting gelukkig veel prettiger , of men nu een koffer met de mooiste Omega’s en Rolexen meehad of een paar chinese klokjes, iedereen stond op gelijk nivo…
mijn persoonlijke mening maar eens geventileerd

Daar gaat het helemaal niet om en het heeft al helemaal niets met een meeting te maken. De topicstarter poneert een paar stellige wijsheden zonder zich af te vragen wat daar van klopt. Hij geeft geen mening, die staat iedereen vrij.

Rich Schreef:

tjonge jonge zeg, wat een toon van hctptdg en
biddle…waar is dat nou voor nodig? Wellicht dat
jullie gezegend zijn met wat meer kennis…? Nou
gefeliciteerd maar omdat iemand erg enthousiast is
over een eigen model is deze toonzetting dan
nodig. Komt op mij erg betweterig over, nee dan
was de sfeer op de watchmeeting gelukkig veel
prettiger , of men nu een koffer met de mooiste
Omega’s en Rolexen meehad of een paar chinese
klokjes, iedereen stond op gelijk nivo…
mijn persoonlijke mening maar eens geventileerd

Ben benieuwd wat voor toon je bedoeld, want ik heb hem telkens netjes aangegeven wat ik er van vind en hem ook elke keer op weg geholpen met diverse links! Daarbij zijn er veel mensen op dit forum die 10x zoveel weten als ik staat hier ook verder helemaal los van.

Hij geeft nu voor de tweede keer heel stellig stelingen aan die gewoon niet kloppen en dat vind ik zonde, want zo komen de verkeerde verhalen wel de wereld in. Dat heb ik overigens ook netjes uitgelegd.

Het sugereren dat voor mij niet iedereen gelijk is, slaat nergens op en vind ik op zijn zachts gezegd niet echt netjes!

@ Rich: de toon op dit forum onderscheidt zich juist in positieve zin ten opzichte van enkele andere “liefhebbersfora”. Het maakt hier niet uit of je een Casio of een Rolex post, voor iedere smaak zijn hier wel liefhebbers te vinden. Zoals voorgaande reacties al aangeven wordt er wel vanuit gegaan dat je, als je een stelling poneert, dat met kennis van zaken doet. Anders kan het inderdaad zijn dat je wordt teruggefloten;)

Volgens mij is wim pas 8 dagen lid van dit forum en dan al zo veel besproken :slight_smile:
Best knap toch :wink:

flieger63 Schreef:

Volgens mij is wim pas 8 dagen lid van dit forum
en dan al zo veel besproken :slight_smile:
Best knap toch :wink:

Zou op zich best kunnen natuurlijk ken een paar verzamelaars die niets van internet moeten hebben met kennis waar je U tegen zegt. :slight_smile:

De manier van posten doet mij een beetje denken aan een andere Zenith-liefhebber die we hier jaren geleden op het forum hadden.

Natuurlijk is de El Primero een geweldig chronowerk, maar ik denk niet dat het het mooiste binnenwerk is. (is trouwens sowieso kwestie van smaak )
Daarbij is de titel van de post “het mooiste binnenwerk” terwijl de post zelf doet vermoeden dat je “het beste binnenwerk” bedoeld.

Trouwens, als LV geen uurwerksupplier nodig had gehad dan had Zenith niet meer bestaan.
Dhr. Nataf heeft er een ernstig zooitje van gemaakt.
Intussen een nieuwe CEO die het ongetwijfeld beter zal doen.
Ze moeten blij zijn dat LVMH het merk gebruikt voor de uurwerken, zonder dat had het de laatste jaren geen bestaansrecht meer.
De reden dat TAG Heuer uurwerken gebruikt van Zenith is omdat ook TAG Heuer onderdeel uitmaakt van LVMH en ze dus gebruik kunnen maken van de uurwerken van Zenith.

Ropa Schreef:

De manier van posten doet mij een beetje denken
aan een andere Zenith-liefhebber die we hier jaren
geleden op het forum hadden.

Ik weet gelijk wie je bedoelt, maar ik denk niet dat dit Kubang is. Die had het immers altijd over ZENITH met een nauwkeurigheid van 0,0000000000001 picoseconde per jaar. Zo bont maakt deze Wim het nog net niet… :smiley:

Klopt, de Datograph is een handopwinder, maar de titel van jouw post

"Mooiste binnenwerk ter wereld voor een chronograaf is Zenith El Primero"

suggereerde niet dat dat een voorwaarde was…

Groet
Mark