Mooiste horloge onder €2000

Volgens mij gaf ik er nog een aantal andere adviezen bij.

En trouwens, waarom niet? Je zal altijd ergens moeten beginnen. Al koop je eerst een paar moderne horloges, dan nog weet je niks van vintage. Je kan bijvoorbeeld zes moderne seikos en drie moderne breitlings kopen, wat vintage betreft schiet je daar helemaal niks mee op. Ook dan moet je heel goed opletten bij een vintage aankoop. Dat geldt overigens ook voor mij bij een volgende vintage aankoop. De ene vintage is immers de andere niet.

Zo lang ts zich inleest en voor aankoop advies vraagt, zoals ik reeds schreef, blijft het risico beperkt.

Ja dus dat. Zodra TS zich inleest. Maar ik vind het zelf niet de eerste keuze. Daar groei je naartoe. Er kleven namelijk ook serieuze nadelen aan vintage horloges. Als je vintage adviseerd dan moet er dat wel bij gezegd worden.

Overigens was mijn opmerking in het algemeen bedoelt hoor. Niet op de man :wink:

3 likes

Is ook zeker niet zo opgevat :+1:

Ja ik heb zelf nooit echt nadelen ondervonden. Mijn eerste horloge in 2011 was mijn moderne speedmaster. Daarna overgegaan op vintage, voornamelijk Omega. Veel lezen, zoeken en vergelijken. Zodoende zelf nooit een kat in de zak gekocht. Mijn eerste twee aankopen waren overigens kwalitatief wel minder dan latere aankopen (vooral qua polijstwerk), doch nooit echte rommel gekocht.

Maar je moet niet zomaar iets kopen, dat is zeker. Daarin geef ik je gelijk. Vintage kopen is wel echt anders dan een nieuwe / moderne. Goed opletten op met name redials, samengestelde horloges en polijstwerk.

1 like

Bedankt voor het advies.

1 like

Deze zien er allemaal erg mooi uit.

1 like

Ik wil iedereen bedanken voor al de hulp en suggesties, jullie gingen
above and beyond mijn verwachtingen.:grinning:

4 likes

In die prijsklasse is er zoveel moois dat ik niet kan kiezen.

Hoewel ik hem zelf (nog) niet heb, gooit de Longines Legend Diver heel hoge ogen bij mij. Maar er is nog zoveel meer moois; ik zou me niet tot eentje kunnen beperken :wink:

1 like

nee, Zwitsers

2000 op zak, er staat toch onder de 2000. Voor 50 euro koop je een vintage :grin:

1 like

En met voldoende krassen, butsen en gezandstraalt plexiglas misschien wel 25…

1 like

50 euro betaald, 42 uur gangreserve, loopt strak op tijd, en gaat nooit meer weg :grin:

8 likes

Hoeveel mm diameter is dit (34mm?)? En wanneer is hij geserviced?

1 like

Geen history bekend, maar heb er maar 1 gezien bij langelaar en verder nooit dit model heb het donkerbruine vermoeden dat dit dat horloge is dat langelaar verkocht heeft.

En inderdaad gewoon 34/35 mm ongeveer, prima tegenwoordig voor mij.

Pb sent

Een hoop geld, overweeg dan Tissot Seastar 1000 met mooiere stalen band erop!

3 likes

Zeker een prijsverschil, maar ik heb de seastar 1000 diverse keren in mijn handen gehad en vind m niet overtuigen… Vooral de zwarte niet. De blauwe op rubberen strap vind ik dan nog meer smoel hebben. Maar de afwerking van de bezelinsert, het materiaal van de besel überhaupt, in opdruk van de bezelindices, de wijzers, de kroonafwerking, de kroon beschermers, de driehoek op 12 uur, en juist de band vind ik allen minder op de Tissot als bij de Oris. Wil niet overigens niet zeggen dat de Tissot niet mooi is, heb m zelfs overwogen aan te schaffen, maar echt wel een ander horloge dan de Oris. Gelukkig verschillen smaken :wink::+1:

2 likes

By far…

12 likes

Oké duidelijk verhaal. Heb de Oris nog niet in handen gehad. Ga beide eens in het echt vergelijken en neem jouw ervaring graag mee. Voor nu bestaat de kans dat Tissot een nieuwe eigenaar gaat krijgen :point_up:

Deze heb ik nog niet gezien,
welk model is dit?

Seiko marinemaster 300 volgens mij…ref SLA019J1 :wink:

Correct me if I’m wrong :+1:

1 like