Mooiste horloge onder €2000

Sja,

Er zijn teveel coole horloges onder 2000 Euro om iets zinnigs te zeggen.

Tweedehands kom je inderdaad in Grand Seiko quartz terecht. Da’s hands down het beste, mooiste, meest accurate en onderhoudsvriendelijke horloge wat je op god’s groene aarde kunt vinden.

Nieuw? Da’s een moeilijker verhaal. Zou je iets van categorieën aan kunnen geven? Dress? Tool? Duiker? Vlieger? Chrono?

Dat terzijde: Mühle Glashütte maakt voor minder dan 2000 Euro horloges die eigenzinnig zijn, een cool ontwerp hebben en zeer mooi afgewerkt zijn. Voor je beeldvorming: Mijn Teutonia II is het enige horloge wat ik heb waarvan de indices vrijwel even strak gepolijst zijn als mijn GS.

De mijne:

En mijn GS, voor wat het waard is:

Die schrijven af als een dolle, dus wellicht tweedehands te vinden voor minder dan 2000.

Maar om het persoonlijk te maken: Dit zijn mijn horloges van onder 2000 Euro waar ik veel lol van heb:

Squale duukert. Hands down de mooiste blauwe sunburst op de markt.

Hamilton navy horloge. Heb ik al jaren plezier van, hands down van de mooiste geblauwde wijzers die ik in de doos heb.

Glycine Combat vintage 7. Plexi is sexy. Maar het ding is dat dit gewoon één van de mooiste field horloges, ook al is het 41mm. Andere horloges in deze klasse zijn in mijn ogen de Sinn 556l, de Hamilton Khaki Field/Officer en de PRS-29 van Smith’s. Allemaal onder 1000 Euro.

SARBjes. Altijd leuk.

Apropos explorer achtige dingen, ik vind Fliegers van Stowa tof. Die zijn erg cool voor minder dan 1200 Euro. Ik heb de goedkoopste. En ben er blij mee.

Dan dress horloges. Junghans maakt coole, allemaal onder 1000 Euro te krijgen. Ik heb de Meister Driver handwinder. Die is niet iedereen’s kop thee, maar wel erg tof voor 900 ballen.

En wat duikers betreft… Ik meen echt serieus dat dit van de afgelopen jaren het mooiste Seiko duikertje is wat er uitgebracht is, en het eerdere model er van zoals ik het zie.

Dus mijn tip zou zijn: @id22, koop liever twee horloges. Een van 300-500 en een van 1700-1500. Of minder. :slight_smile: Kijk dan eens welke je stijl het best vertegenwoordigt.

18 likes

Jammer dat deze alleen maar in Duitsland te krijgen te zijn :angry::angry::angry:

Inderdaad. Je hebt geen idee. De historie van Rolex is iets om je eens echt in te verdiepen zonder bevooroordeeld te zijn denk ik.

2 likes

Slecht advies, ik zeg gewoon dat zijn bereik erg groot is. Zeker voor onder 2k met tweedehands. Het is erg lastig.

Daarnaast, als je goed leest, lees je ook dat ik adviseer om zoiets niet alleen te kopen, maar met iemand te zoeken die er veel meer zicht op heeft als hij zoiets wil. Dat ben ik niet, dat geef ik ook aan.

Wtf, lees de Engelse Wikipedia eens?

Alfred Davis and his brother-in-law Hans Wilsdorffounded Wilsdorf and Davis, the company that would eventually become Rolex S.A., in London, England in 1905.[15] Wilsdorf and Davis’ main commercial activity at the time involved importing Hermann Aegler’s Swiss movements to England and placing them in watch cases made by Dennison and others. These early wristwatches were sold to many jewellers, who then put their own names on the dial. The earliest watches from Wilsdorf and Davis were usually hallmarked “W&D” inside the caseback.

1 like

En lees nu jouw interpretatie en verdere tekst nog eens terug…je doet ze wel een beetje tekort. Aan hoe ze begonnen zijn is niets ordinair. Er werd druk samengewerkt, kun je ook zeggen. Hoogwaardig is het altijd geweest.

Deze

7 likes

Sterker nog…voor eur 1600 zgan in het blauwe deel :

3 likes

Je hoort me niet zeggen dat het geen hoogwaardige horloges zijn. Je kunt best hoogwaardige componenten kopen en daarna een hoogwaardig horloge van maken, maar zijn ze beter als andere merken die dezelfde hoogwaardige componenten inkochten?

Maar het wordt nu een erg off-topic discussie.

1 like

Agreed. Ik ben echt geen fanboy. Het meeste dat ze maken/hebben is niet aan mij besteed. Maar kwaliteit en kwaliteitsverbetering heeft altijd bovenaan gestaan bij het merk.

Wordt nu inderdaad een ver-pis wedstrijd.
Excuses aan iLoveWatches dat we allemaal zo slecht lezen.
Conclusie: geen Rolex kopen <2K.
En nu verder met het topic

1 like

Tja er staat “onder de €2000,-” dan zit je bij Oris wel goed natuurlijk, nieuw of een jonge gebruikte. Omega is net weer een klasse duurder.

1 like

Je hebt helemaal gelijk.

Ik doe nog een bijdrage:

13 likes

Oeh, leuk.

Ik doe ook een wat off-center merk:

8 likes

Zag op Catawiki een mooie omega de ville weg gaan voor 1300, of in elk geval dat was het laatste bod. Komt nog 10% bij ongeveer en mogelijk heeft ie het minimum bedrag niet gehaald, anders was het wel een koopje.
Onder 2000 moet je beetje mazzel hebben voor een Omega (of net iets boven je budget gaan, zoals iedereen dat wel herkent :-)).
Bij Oris veel keuze in die prijsklasse en die Aquis is erg mooi…

1 like

Mwah, Oris doet mij persoonlijk dan weer niks. Omega is inderdaad duurder maar zoals ik zei is zo’n Seamaster gebruikt voor net boven de 2000 te vinden. Afhankelijk van het model zijn er genoeg Omega’s onder de 2000 euro. Juist omdat Omega een klasse hoger is lijken de horloges me interessanter dan de Oris.

1 like

Ik zie geen plaatje Fate…

Nog een horloge wat niet vaak voorbij komt en ik zeker wel de moeite waard vind.

Ball Marvelight. Schade is €1540 nieuw.

10 likes

Ik wel. Hmmm. Browser refresh?

Hoe dan ook, het was de Captain Cook van Rado. :slight_smile:

2 likes

Ik ben de zoveelste ik weet het. :wink:
Maar dit vind ik een topper, dressy duiker en 300 mtr. WR.
Mijn ex staat te koop bij @SuperC (Ten2Two)
Jong ding in nieuwstaat en full set.

6 likes