Sja,
Er zijn teveel coole horloges onder 2000 Euro om iets zinnigs te zeggen.
Tweedehands kom je inderdaad in Grand Seiko quartz terecht. Da’s hands down het beste, mooiste, meest accurate en onderhoudsvriendelijke horloge wat je op god’s groene aarde kunt vinden.
Nieuw? Da’s een moeilijker verhaal. Zou je iets van categorieën aan kunnen geven? Dress? Tool? Duiker? Vlieger? Chrono?
Dat terzijde: Mühle Glashütte maakt voor minder dan 2000 Euro horloges die eigenzinnig zijn, een cool ontwerp hebben en zeer mooi afgewerkt zijn. Voor je beeldvorming: Mijn Teutonia II is het enige horloge wat ik heb waarvan de indices vrijwel even strak gepolijst zijn als mijn GS.
De mijne:
En mijn GS, voor wat het waard is:
Die schrijven af als een dolle, dus wellicht tweedehands te vinden voor minder dan 2000.
Maar om het persoonlijk te maken: Dit zijn mijn horloges van onder 2000 Euro waar ik veel lol van heb:
Squale duukert. Hands down de mooiste blauwe sunburst op de markt.
Hamilton navy horloge. Heb ik al jaren plezier van, hands down van de mooiste geblauwde wijzers die ik in de doos heb.
Glycine Combat vintage 7. Plexi is sexy. Maar het ding is dat dit gewoon één van de mooiste field horloges, ook al is het 41mm. Andere horloges in deze klasse zijn in mijn ogen de Sinn 556l, de Hamilton Khaki Field/Officer en de PRS-29 van Smith’s. Allemaal onder 1000 Euro.
SARBjes. Altijd leuk.
Apropos explorer achtige dingen, ik vind Fliegers van Stowa tof. Die zijn erg cool voor minder dan 1200 Euro. Ik heb de goedkoopste. En ben er blij mee.
Dan dress horloges. Junghans maakt coole, allemaal onder 1000 Euro te krijgen. Ik heb de Meister Driver handwinder. Die is niet iedereen’s kop thee, maar wel erg tof voor 900 ballen.
En wat duikers betreft… Ik meen echt serieus dat dit van de afgelopen jaren het mooiste Seiko duikertje is wat er uitgebracht is, en het eerdere model er van zoals ik het zie.
Dus mijn tip zou zijn: @id22, koop liever twee horloges. Een van 300-500 en een van 1700-1500. Of minder. Kijk dan eens welke je stijl het best vertegenwoordigt.