Mooiste horloge onder €2000

21 likes

Mijn Aquaracer is de mooiste.:upside_down_face:

13 likes

Man wat is die Orion grau toch mooi! Halfjaar geleden weggedaan maar ik zou hem terugkopen in a heartbeat!

1 like

Zeker als je ook nog tweedehands erbij gaat bekijken. Als je bijvoorbeeld op Chrono24 gaat kijken, kom je heel tegen tussen de 1000 en 2000 euro. Alleen aan Rolex (veel mensen worden daar toch blij van) heb je dan al keuze uit 260 herenhorloges. Tip bij tweedehands, zoek iemand op die je daarbij kan helpen om het kaf van het koren kan scheiden.

In elk geval wat voorbeelden in de bovengenoemde zoekopdracht;
Rolex Marconi voor 1100 euro, https://chrono24.app/rolex/marconi--id10059143.htm?SETLANG=nl_NL&SETCURR=EUR
Rolex Oyster Perpetual 34 met zalmkleurige wijzerplaat
€ 1.650, https://chrono24.app/rolex/oyster-perpetual--id9154266.htm?SETLANG=nl_NL&SETCURR=EUR
Rolex Oyster Speedking Precision € 1.825, https://chrono24.app/rolex/oyster-speedking-precision---6430---1958--id10977124.htm?SETLANG=nl_NL&SETCURR=EUR

3 verschillende horloges binnen je budget. Maar ik zou het echt tegen een kenner aanhouden (ik ben verre van), en op acceptabele reisafstand. Wil je een weekendje New York er aan plakken, of naar Duitsland met de auto? In elk geval zou ik hem niet laten opsturen.

1 like

Het is dat ik genoeg dressachtigs heb…anders kocht ik hem voor de derde keer.

1 like

Yep, dat zit wel snor! :blush:

1 like

Mijn Omega Speedmaster Reduced :wink:

15 likes

Ik ga ook voor de LLD.

5 likes

Is mooi he!
Alleen denk ik dat de waarde snel minder wordt dus ofwel voor altijd houden of gebruikt kopen.
En dit jaar zou de 39mm versie moeten komen…

1 like

Mijn gevoel daarbij is: als je een Rolex wilt moet je ook bereid zijn om Rolex prijzen te betalen.
Minder dan 2K voor een Rolex lijkt mij niet een horloge waar je daarna instant plezier aan beleeft. Eerder kans op een knutsel-horloge dat niet origineel is of een die komende tijd bij de horlogemaker zal liggen waar de service rekening nog flink op loopt.
Tot 2K is er super veel keuze

1 like

Hij is inderdaad mooi. Heb van de week de zwarte versie in mijn handen gehad. Het blauw spreekt me toch meer aan moet ik zeggen.
Inderdaad wat je zegt zal de waarde snel minder worden. Ben voor mezelf ook aan het beslissen of dit een “keeper” is of een “one night stand” en de verliefdheid snel over zal gaan. Voor nu laat ik het even bezinken… :joy:

1 like

Voor mij zou het denk ik wel een keeper zijn, maar je weet nooit.
Vanuit oogpunt van diversiteit zie ik niet zo snel een vergelijkbaar horloge langs komen.
Terug naar de topic van goeie keuze tot 2000 euro zou ik ook eens kijken naar een Omega de ville. Kan ook net onder 2000

1 like

Ebay of chrono rolex?
heb er hier nog geen gezien van onder de 2k.
ILoveWatches had ook een paar mooie gevonden, maar ik ben ook geen echte kenner van dat soort horloges en ben bang een baksteen te ontvangen.

Eens! Ik ben super benieuwd naar de 39mm versie met blauwe dail.

2 likes

Hij ziet er erg goed uit doet me denken aan de royal oak.

1 like

Geen idee, maar bedankt voor de tip als ik ooit een rolex heb en die wil verkopen. Minimaal 2k vragen, want anders gelooft niemand dat het een goed horloge is… hoe zou je hoge prijzen toch in de hand helpen?

Vergeet niet dat Rolex maar een merk is. Dezelfde uurwerken waren soms gewoon te vinden in Gruen horloges die nu voor 50 tot 100 euro tweedehands te koop zijn. De kwaliteit van gruen werd in de jaren 50 gelijk of beter geacht en prijzen lagen gelijk. Rolex heeft gewoon mazzel dat het nog bestaat en daarna al zijn leveranciers heeft opgekocht zodat ze alles zelf maakten. Ze begonnen ooit gewoon als ordinaire “we kopen alles en combineren dat tot horloge”-producent. Tegenwoordig hebben ze een naam, maar maakt dat somm iuge klassiekers dan beter als de concurrenten? Waarom zou je dan dus tot de jaren 70 zoveel betalen? Alleen de naam en de bijhorende status.

6 likes

Tja met een beetje goed zoeken waarschijnlijk wel voor €2000 te krijgen nieuw.

9 likes

Dan wordt deze versie hopelijk goedkoper…

1 like

Ga nu niet bij de hand doen. Jij moet zo nodig weer Rolex roepen in een draadje waar het eigenlijk niet thuis hoort.
Je geeft gewoon slecht advies aan iemand die 2000 euro spaargeld wil uitgeven…

6 likes

Klopt inderdaad. Is een beetje een poor men’s RO :wink:.
Maar ja, lekker boeien. Ik vind de afwerking gewoon super. Zoals je kunt zien loopt de brushed finishing gewoon verticaal door bij de gepolijste delen op de bezel. Verder is de band voorzien van mooie gepolijste randjes. Dat zijn details waar ik van hou.

2 likes