Jazeker, geen aftermarket, en ook een geheel zwarte
Rolex heeft door de jaren heen diverse GMT referenties gevoerd. Oorspronkelijk alleen met de iconische blauw rode ‘Pepsi’ insert. Dat veranderde halverwege jaren '80 toen ze 16760 uitbrachten, die werd voor het eerst met zwart rode insert geleverd. Daarna volgde de 16710 die in leverbaar was in drie varianten.
Ik vind deze toch nog steeds het mooiste
Hoewel ik de stalen sky dweller met blauwe plaat ook heel mooi vind. Helaas zal die veel te groot zijn voor mijn pols.
Show-starter, historie, niet te veel bling-bling, niet overdreven veel tekst, gilt. Vroege duikers. Bijvoorbeeld de Rolex Submariner (ref. 6536).
My god hebbie hem ook weer
super mooie band
Zwart Rood is ook strak zeg
In dit topic gewoon keihard een Patek posten: Priceless.
Zo’n lelijke Genta Patek is dan wel weer jammer, ik bedoel, het voelt een beetje als een Royal Engineer Bang van Audemars-Hublot Schaffhausen.
Dát is natuurlijk prachtig en buiten iedere discussie…én buiten mijn bereik!
Dat wel. Zou het niet erg vinden als Rolex hier nou eens een re-issue van zou uitbrengen voor 4000 Euro p/s ofzo
Helemaal mee eens! Zou ik zeker in geïnteresseerd zijn… wie niet?!
Ik keek net naar mijn Tudor Heritage Black Bay, die er in de verte op lijkt… ga hem vandaag weer eens omdoen. Ook een heerlijk klokje; jammer dat ze hem zo groot hebben gemaakt. Ik had veel liever meer dat Submariner formaat gehad
Maar ja; je kunt niet alles hebben!
Voortschrijdend inzicht: ik moest in Den Haag zijn en dacht “meten is weten”.
De Milgauss is te dik. Net om de pols gehad. Ook te groot, maar da’s minder uitgesproken.
De Rhodium OP is mooi maar een tikje saai om de pols.
De 39mm Explorer is prima, maar ja, die dial…mooi maar geen knaller.
Maar toen
De blauwe OP 36mm. Hoppa. We have a winner.
Die komt vanavond op het blauwe gedeelte… Met vers onderhoud.
De vraag stellen is hem beantwoorden…
Omdat ik echt een ongelofelijke hekel aan datumloepjes heb. En overigens een milde, erg milde afkeer van fluted bezels.
EDIT: De verkoper van S&C begon over gepolijste schakels en sluitingen. Toen ik hem afbrak met de mededeling dat ik de schurft aan metaal heb een er toch een leertje op zou knikkeren keek hij wel vreemd alvorens breed te gaan grijnzen.
Mooi! Wat is jouw polsmaat, ter referentie?
17.5 tot 17.8 cm. Afhankelijk van het weer. Polsen zijn plat, met een plateau van 53-54mm waar een horloge op ligt. 50mm is de uiterste maximale l2l lengte die ik kan hebben.
Thanx! Dan weet ik nu helemaal zeker dat het voor mij ook 36mm moet zijn!