Mooiste uitzichtfoto

Allemaal zonder horloge, maar allemaal gaaf :ok_hand:

Puerto Plata

Bangkok

Cochem

De Efteling

Rotterdam

Basano del Grappa

Valencia

Typhoon op zee, Turkije

Enduro rijden in Willingen

5 likes

Ibiza 2021 de enigste foto met horloge erop.

4 likes

7 likes

Roatan was prachtig! Nee niet gezwommen met de walvishaaien helaas.

Samnaun/Ischl

Saas Fee

Moseltal

Utrechtse Heuvelrug

9 likes

Nee, ben ik niet geweest. Ook niets van bouwwerkzaamheden meegekregen dus. Wij zijn met name diep Lauterbrunnen in geweest en hebben in de buurt van het hotel in Wilderswil over de bergen gelopen.
Ik had niet echt zin om die Jungfrau te gaan bekijken/bestijgen. Was dat de moeite waard geweest? Ik vond het rijden en lopen door de vallei juist heel indrukwekkend. Vooral vanwege de ultieme rust die @GustavM benoemt. De hoogte ingaan, trok mij niet direct.

Wat het toerisme betreft, daar is momenteel weinig van over. Slechts een kleine groep chinezen. Veel winkels in Interlaken zijn helemaal gesloten of hebben aangepaste openingstijden van 1-5.
Alles is daar gericht op toerisme en er loopt nu geen kip door Corona (en net buiten het seizoen)

3 likes

Ja en nee. Vorig jaar was het er nog erg druk vond ik. Ik dacht ze proppen de treinen vast niet veel… maar dus wel. In die zin is het op de Jungfraujoch altijd een kermisattractie. Ik ben er twee keer geweest en loop eigenlijk linea recta naar het platform waar je de Aletsch gletscher kan bekijken. Een wandeltocht naar de berghut op de Jungfrau of een stuk richting de Mönch is ook de moeite waard, maar verder moet je er zeker niet wezen!
Verhoudingsgewijs is het ook mega duur. Dan kun je eigenlijk beter een helikopterritje maken langs deze drie iconische bergen.

Wandelen in de vallei van Lauterbrunen hebben we nog niet echt gedaan. Wel eens in de winter de Lauberhornrennen afgedaald met snowboard en een groot gedeelte gewandeld. Dan kom je in Wengen uit. In de zomer de Trummelbach waterval bezocht, wandelen bij de Schilthorn en vlakbij die gondel ook wandklimmen gedaan.
Maar ik kan me voorstellen dat wandelen daar heel erg mooi is! Ik wil dat ook zeker nog eens doen. Die kant kan ik eigenlijk niet echt goed.
En wandelen bij Wilderswil, toevallig bij de Schynige Platte? Die wil ik ook nog steeds doen. Lijkt me prachtig daar!

Een middagje Interlaken is ook altijd leuk, vooral al die juweliers met horloges hahaha. Vorig jaar was ik daar op maandag en dan is helaas bijna alles gesloten. Alleen de McDonalds was open voor een plaspauze hahahha.

Nah ja… ik kan door blijven gaan hahaha. Ik heb heel veel van de wereld gezien, maar Zwitserland blijft voor mij een land waar ik graag naar terugkom.

5 likes

Leuk topic dit, mooie foto’s gezien…

Op vakantie dit jaar: Pont du Gare in Frankrijk

Zwembad, vond ik eigenlijk wel een mooi uitzicht :grinning_face_with_smiling_eyes:

4 likes

Ah, het klinkt alsof mijn inschatting van de jungfraujoch goed was. De Trummelbach hebben wij inderdaad ook bezocht. Leuk om te zien. In Wilderswil hebben wij de Stampach beklommen. Dit pad leidt echt door het bos en langs een beek omhoog. Vanaf daar prachtig uitzicht over de Brienzersee en de besneeuwde bergtoppen daar in de buurt. De Schynige Platte is wel iets ‘grilliger’ en hoger.

Het zielige is nu dat van de 3 vestigingen van Bucherer er maar 1 geopend is en dan ook maar halve dagen. Alles om kosten te besparen in de covid-tijd. De winkels en het personeel gaven een verslagen indruk.

1 like

Dat staat gelijk genoteerd voor de volgende keer!

Dat is inderdaad heel erg sneu. Zo zie je maar dat de markt voor horloges ook heel fragiel kan zijn.
Dan is er wel heel veel veranderd sinds vorig jaar. Ik was er toen in september en het leek wel alsof er daar geen Covid regels waren. Zo nu en dan zag je een bordje dat je afstand moest houden… hoeveel afstand stond er niet bij. De een hield dus 50cm afstand, de ander een meter enz.

2 likes

Na mijn afgelopen vakantie leek het me wel toepasselijk dit topic weer eens op te frissen :ok_hand:t2:

Dit was bij het Teatro Romano in Volterra, Italië

8 likes

San Antonio Ibiza

5 likes

Roatán, Honduras

afbeelding

4 likes

4 likes

Foto is boven op de Torroella de Montgri, Spanje

Noorwegen :norway:

8 likes

Ziek blauw water en parel witte stranden!!! Heb je al een walvishaai gespot???

1 like

De foto is van 2018 dus al een tijdje geleden helaas. Nee geen walvishaai gezien jammergenoeg maar de blauwe zee en witte stranden waren wel echt top!

Niet de beste foto, maar bij de vulkaan Vesuvius bij Napels:

En vanaf daar ook een mooi uitzicht over Napels :sunglasses:

5 likes

Horloge is niet goed te zien maar gaat hier om de achtergrond toch?

7 likes