Mooiste wijzerplaat ooit?

12 weken bewerking…met de hand.

13 likes

Citizen Parawater

10 likes

18 likes

Wojwww welke referentie deze Citizen?
Nevernooit gezien, wel mooi uitgevoerd.
Met donker leer wellicht nog fraaier?

1 like

Deze van mijn vrouw is wel errug mooi hoor.

En deze van mezelf

5 likes

Citizen Kuroshio '64

Hierbij wat meer info;

1 like

Een terecht GPHG nominatie, Oan Gio ginko gravure. Mooist vind ik echt een nondiscussie, maar dit is wel een hele mooie plaat en op die manier bekeken nog redelijk betaalbaar ook (wanneer beschikbaar).

12 likes

Schitterend

1 like

7 likes

Zeker niet zo bijzonder als ik deze bovenstaande meesterwerken zie :thinking:
maar voor een Rolex is dit toch wel bijzonder en alleen in een bepaalde hoek met het juiste licht te zien.
De structuur en ook zeker de afwerking van de witgouden markers op deze plaat is prachtig.

image

7 likes

Oef, erg fraai :+1:

Wel $3.990,-

Ex…
Dus reken op een kleine €4.300,- in NL om de pols.
En indien beschikbaar :sweat_smile:

3 likes

Ah ja, kan zijn dat ik me al eens eerder heb laten denken dat het 2000 is, maar dat is de aanbetaling. Goed, nog steeds niet een hoofdprijs voor kwalitatief handwerk.

1 like

Pie pan dial :100:

20 likes

Baltic Prismic red agate stone dial
Screenshot 2025-07-27 112804

3 likes

Mede omdat ik spijt heb van de verkoop.

7 likes

Charcoal gray, vertical satin-finish, white gold applied faceted “obus”-style hour markers

14 likes

Beetje over de top

9 likes

Ooit is me wat te beperkt, gezien alles nu eenmaal - gelukkig - niet stilstaat. :sunglasses: Kleur favoriet is voor mij al heel lang de gehele range in donkergrijs - Charcoal, grafiet en met name “gun metal grey”.
Deze oude Guide verkreeg ik ooit om voor onderdelen te gebruiken tbv mijn NOS case & dial. Oude motor in nieuw jasje, niet helemaal periodecorrecte onderdelen weerhielden de operatie - en zo bleef alles bij het oude.

De wijzerplaat is voor mij hoe dan ook subliem, nog eens versterkt door het contrast met de markeringen en de vier wijzers (ook al zitten die niet perfect qua positie :innocent:)

3 likes

Dit vind ik persoonlijk echt een hele hele toffe…hij fluistert, onder de radar, verre van flashy, maar voor mensen die het weten overduidelijk kwaliteit… Voor mij persoonlijk klopt alles. Mijn absolute favoriet van Rolex.

1 like