Het is mij er niet bij niet verteld toen ik hem kocht Maar zal eens opletten of ik dit feit ook tegen kom.
Wat ik er mooi aan vind, naast de vorm van de kast, is dat het middendeel verticaal gepolijst is.
Nice!
Dat zijn zulke mooie details die vaak pas in 2e instantie waargenomen worden
Ben benieuwd overigens.
Dat is een Bremont.
Alleen Grand Seiko wordt volgens de Zaratsu methode gepolijst.
In het begin was de Spring Drive een aparte lijn, later geïntegreerd in de Grand Seiko lijn. Ook de prijs viel in de Grand Seiko range. Ik sluit dus niet uit dat deze ook op deze wijze gepolijst is. Meen het zelfs indertijd gelezen te hebben, maar kan het niet als waarheid aanleveren
Dit is mijn SNR001, de eerste Spring Drive:
Nogal nieuwsgierig aangelegd ben ik gaan zoeken, maar niets wijst er op dat de niet Grand Seiko spring drives een Zaratsu polijsting hebben.
Maakt verder niets uit, maar als je hierover iets gevonden hebt dan lees ik het graag, altijd leuk om de kennis te vergroten.
Zou prima kunnen, hoewel ik het bijzonder knap vind, dat je dat in 3 minuten definitief uitgevonden hebt. Maar eerlijk gezegd interesseert het me ook totaal niet, hoe deze gepolijst is .
Nergens schrijf ik ‘definitief’ en met de juiste zoekwoorden kom je heel snel, heel ver.
Het lijkt alsof je op je pik getrapt bent, nergens voor nodig hoor. Als jij blij bent met je klok is het toch prima!
Nee, dat ben ik juist helemaal niet! . Ik vind binnen 1 minuut dit over het horloge op aBlogtoWatch:
The various styles of polish are very well done, moving beautifully
between polished and brushed surfaces. I have witnessed Seiko’s workers
perform these polishes and have to admit that Seiko’s clever techniques
make for very nice watch parts. Most finishes of this quality tend to be
found on much more expensive watches.
Maar het interesseert me ècht niet, ik ben tevreden & heb niet de behoefte om het echt uit te zoeken
Daar staat niets over ‘Zaratsu’.
Zaratsu wordt nergens (voor zover ik kan zien) gelinkt aan de ‘gewone’ Seiko spring drive noch aan het type Seiko dat jij hebt.
Nogmaals, dit maakt niet uit, maar als je je kennis wilt vergroten én het leuk vind om te weten wat er om je pols hangt dan is deze wetenschap imo mooi meegenomen.
Eens. Maar dan moet ik wel weten wat “daar” is. Als “daar” de review in aBlogtoWatch is, zegt het me niets & leer ik dus ook niets.
Jij geeft een citaat waarmee je doet voorkomen of er de Zaratsu polijsttechniek is toegepast. Dat staat er echter niet.
Wellicht moeten we dit maar per PB verder doen als we willen. Mijn quote was enkel om aan te geven dat er duidelijk meer dan gemiddeld aandacht was besteed aan de afwerking & als voorbeeld wat ik 1 minuut vond. Zeker niet om te claimen dat het geZaratsued was. Maar ik vind dat ècht niet belangrijk. Mijn auto heeft geventileerde stoelen, maar ik heb het nergens in een review gelezen. Daar ik kan heus wel mee omgaan Belangrijkste is dat ik er zelf van geniet
Dat is dan waar we verschillen. Jij bent snel tevreden en ik weet graag het naadje van de kous.
Geniet van je klok!
Dank je! Ik denk dat we qua instelling niet zoveel verschillen, ik diep dingen ook graag tot de bodem uit… Maar ik geloof niet in een bewijs uit het ongerijmde