Leuk plaatje! Maar waarom hebben de hanen hoofddoekjes op? Dat is toch geen typisch hanengedrag Maar je hebt natuurlijk gelijk, de eventuele verdere discussie zal per PM gaan. @Sammie: Sta open voor PMās
PM lijkt mij weinig zin te hebben. Mocht ik iets vinden wat aangeeft dat Zaratsu werd/wordt toegepast op andere dan Grand Seiko dan laat ik dit hier weten en hopelijk denk jij er hetzelfde over. Niet alleen geinig om te weten voor ons, maar ook voor anderen denk ik.
Ik wil de discussie niet verder oprakelen , maar waar heb je nu je kennis vandaan? Uit een reclamefolder van Seiko? Heeft meneer Hattori een keer in een rechtbank, onder ede, verklaard dat dit nooit anders is toegepast dan op horloges met Grand Seiko op de wijzerplaat? Kortom, wat is de kwaliteit van je bewijs? Ik ben er van overtuigd dat jij er van overtuigd bent. Maar je stelligheid is geen sluitend bewijs. De basis waarop je dat stoelt, heb je m.i. niet geproduceerd. En dat is jammer, want zo āleerā ik niets van deze meter postsā¦
Als we dit review mogen geloven, heeft Seiko Zaratsu polishing ook gebruikt op (een van) hun Anantaās. Ook high-end, maar geen Grand Seiko.
Dank je voor deze verhelderende bijdrage! Aangezien de SNR001 in de tijd de blikvanger voor Seiko was & hoger geprijsd was dan de Ananta, kunnen we dus een Zaratsu polishing logischerwijze (?) niet uitsluiten. We zouden zelfs kunnen zeggen dat het aannemelijk is, maar dat zou dan nog geen bewijs zijn
Je kan je post ook zonder een offensief karakter opstellen
Nergens schrijf ik dat ik het bewijs heb, ik vraag het me af, niets meer en niets minder.
Dus of lees en reageer correct of hou je mening voor je.
Ik zou al deze wijsheden ook op je eigen posts loslaten, te beginnen met āzonder een offensief karakterā. Je vraagt je af iemand op zān pik getrapt is, mijn vraag is of jij je daarnaast ook nog op je ballen ben getrapt?
Je poneert āmaar niets wijst er op dat de niet Grand Seiko spring drives een Zaratsu polijsting hebbenā en als iemand het tegendeelt aantoont zeg je āNergens schrijf ik dat ik het bewijs heb, ik vraag het me af, niets meer en niets minderā. Sorry, maar dat gedrag doet me denken aan mijn tijd op de kleuterschool. Je opmerking āDus of lees en reageer correct of hou je mening voor jeā is het zwaktebod van het jaar & ook weer onnodig offensief Relax, stop met je kennelijke niet onderbouwde mening als absolute waarheid te verkondigen, stop met het spelen van al te doorzichtige semantische spelletjes en vooral, wees niet laf.
Heren, heren, dit is ā een dingā aan het worden.
Probeer aub dit te stoppen, of via pb.
Thank you.
Frank
Well said Frank!
Al moet ik toegeven dat ik stiekem wel alles mee zit te lezen .
HorlogeHalle, je hebt gelijk (& ik ben iemand die zelf ook snel uit zān vel kan springen, dus ga eens na). Maar ik lees ook mee. En dan denk ik toch, Sammie had gewoon tegen mbovenka gezegd: dank voor je informatie dat er kennelijk wel niet-GSen door 800-jarige Japanners zijn gepolijst. Was toch zoveel simpeler?
Ja, dat is zo. Hierdoor moet ik wel gelijk denken aan wat M.L. King ooit zei;
We learned to fly the sky like birds
We learned to swim the sea like fish
But we still havenāt learned to walk the earth like brothers and sisters.
Aan de andere kant broers en zussen hebben ook wel eens een verschil van mening .
Die dank was al direct ingevuld door een ālikeāā¦
En voor wat Lexor betreft, jij was vast dat net even te dikke jongetje op het schoolplein die als het mis ging snel achter de juf ging staan. Wat ben jij een praatjesmakerā¦
Ipv uitlokken doe je er volgens mij beter aan een nuttige bijdrage te posten in de vorm van een mooi zijaanzicht van een horloge!