Moonswatch Bezel los reparatie

Beste horlogeliefhebbers, ik heb twee weken geleden mijn Moonswatch Jupiter bij een Swatch store kunnen kopen maar… Ik heb het horloge tot vandaag in de verpakking gehouden omdat ik op vakantie was en heb hem vandaag uit de doos gehaald en het is een schitterend horloge. Nu viel mij op dat de Bezel een beetje op en neer bewoog, ik ging verder op onderzoek uit en kreeg de Bezel er op den duur zonder beschadigingen vanaf. Dit was hoe dat eruit zag:


Gelukkig kon ik met industrial grade glue van de Toolstation een lijm aanbrengen met een stokje op de binnenste rand van de bezel en heb daarna met een precies passende pers deze aangedrukt.

Gelukkig is het gelukt en weet ik dat de vezel nu muurvast zit, maar het blijkt weer eens dat de Quality Control van se MoonSwatch (zeer) slecht is.

Eindresultaat:

8 likes

Betere foto van horloge zonder Bezel:

2 likes

Waardeloos spul. Dat mensen dit kopen 🫥

5 likes

Ik was benieuwd en kon het niet laten, verder werkt het horloge perfect. Ik zou er ook nooit eentje voor meer dan €250 kopen.

Ik vind m zonder de bezel eigenlijk minder lelijk

2 likes

Toevallig dit! Heb dit exact zo gehad.
Ben naar Swatch HK in Eindhoven gegaan waarna ze me 1.5 maand later een nieuwe hebben kunnen geven. Jammere is wel, dat het bandje wat ik erop heb gezet niet mee terug is verzonden. Die ben ik dus kwijt…

Deze heeft je nu wel 250+ gekost. Extra gemaakte kosten kan je naar mijn weten declareren via Swatch services NL.

1 like

garantie is nu wel foetsie?

Nee hoor, je ziet er niks van.

:joy::joy::joy::joy:

1 like

Het zijn inderdaad leuke horloges, ik heb er zelf twee, Pluto en Mars, maar voor beide wel meer dan €250 betaald. Een heb ik gekocht via Marktplaats en een via HF en beide kostte me €350.

Ach met een paar keer op en neer rijden maar Rotterdam was ik ws. meer kwijt geweest denk ik dan maar.

De Pluto zou weer weg mogen want ik wil graag nog een keer een Mercury proberen.

1 like

Die vind ik net 1 van de toffere :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

De Pluto is inderdaad ook erg leuk, maar drie vind ik wat veel van het goede 🫣

Waar ik dan wel benieuwd naar ben is of de verkoper ook een ban heeft gekregen. Op HF mag je geen winst maken eerste half jaar.

Onderling mag je toch verkopen voor een miljoen miljard? Zolang het maar niet in het blauwe deel komt.

Nee, maar dat geeft ook niet.

De verkoop ging niet via het donkerblauwe deel en in mijn ‘gezocht’ advertentie gaf ik al aan dat ik er geen moeite mee had om €100 meer te betalen.

Aha, vandaar. Ik ben ze ook nog niet tegengekomen in het blauw. Bij iedereen bevalt ie blijkbaar zo goed dat ie niet de verkoop in gaat :wink:

Volgens mij is de reden daarvoor idd dat er niet met winst verkocht mag worden. Ik heb er via PB nl. wel een aantal aangeboden gekregen voor €350 maar helaas nog geen Mercury.

Ik ben ook nog op zoek naar een mercury, lijken lastiger te vinden momenteel…