MoonSwatch Jupiter - Flipper it Forward

Weekje bij mij geweest en vind het een heel leuk horloge. Bij mij was het deels ook om er achter te komen of de Moonwatch niet te groot zou zijn voor mijn pols en eerlijk gezegd ben ik daar nog steeds niet helemaal zeker van :see_no_evil:

Al met al voor de normale prijs een leuk horloge, deze kleur vond ik ook erg prettig om te dragen.

:v:

6 likes

Jullie zijn in goed gezelschap :wink:

6 likes

Met een blauwe vlek op z’n pols :joy:

2 likes

Super ingepakt door de vrouw van @amaris is de Fiffer hier vandaag aangekomen! Van de 3 bandjes die erbij zaten heb ik hem eerst op de zwarte nato gezet:

Vind deze kleurcombi niet zo, dus heb hem inmiddels op een zandkleurige MN-hommage gezet.

Zal morgen bij daglicht foto’s maken en daarna mijn ervaringen delen.

8 likes

Ik merkte dat m’n enthousiasme voor de MoonSwatch tov het begin wat gezakt was, en bij uitpakken was ik ook niet super onder de indruk.
Maar toen ik er een zandkleurig MN bandje op deed en een dag droeg vond ik hem toch wel heel lekker!

20 likes

Nu de MoonSwatch op een khaki sailcloth gezet:

10 likes

De moonswatch nu binnen :grinning_face_with_smiling_eyes:
Postnl had het pakketje in de winkel onder ons gegeven… wat denk je winkel 2 dagen dicht dus moest even wat langer wachten.

Meteen op de mn strap gegooid.
Straks nog even kijken of ik nog een leren bandje heb als alternatief.

Eerste indruk: leuk horloge voor het geld.
Alleen vind ik plastic als case wel wat minder.
Na mijn mening kan die prima op mijn pols, terwijl ik niet hele grote polsen heb. Maar dat komt door de korte lugs denk ik.

7 likes

Nu op een canvas bandje gezet die ik nog had liggen.

4 likes
  1. Chlorophyl
  2. ivar1
  3. Nico
  4. Logan
  5. Ravvie
  6. Barrymans
  7. Veblen
  8. Plees
  9. Nobler
  10. Engel
  11. Sj44k
  12. PDB
  13. Calm007
  14. Jeroen
  15. Daniel997
  16. Baseman
  17. Aequitas1981
  18. Bro
  19. TonD
  20. Blauwbeer :timer_clock:
  21. PVerstraten
  22. JeR
  23. dunzdeck
  24. richardr
  25. PabloPerez
  26. amaris
  27. WatchR
  28. Neyra
  29. SE93
  30. hoefnix
  31. noob
  32. D.R
  33. LastGentlemen
  34. Piede
  35. Pcpg.janssen
  36. RobinJ
  37. Eddio
  38. SubZero19
  39. Hans1234
  40. Sorcees
  41. broederbill
  42. Mpaj
  43. Jeranimo
  44. fat_elvis
  45. Sprinter
  46. Picolino
  47. PetraO

Ik wil hem toch weleens proberen.

Goedemorgen, ik ben inmiddels voorzien van een Earth.
Zou je me van de lijst willen halen?

2 likes

Lijst kopiëren en aanpassen? Als je jezelf eraf gehaald hebt kan je even het klokje bij Blauwbeer verplaatsen naar SE93 want daar is ie nu.

Ook leuk, die earth trouwens!

1 like
  1. Chlorophyl
  2. ivar1
  3. Nico
  4. Logan
  5. Ravvie
  6. Barrymans
  7. Veblen
  8. Plees
  9. Nobler
  10. Engel
  11. Sj44k
  12. PDB
  13. Calm007
  14. Jeroen
  15. Daniel997
  16. Baseman
  17. Aequitas1981
  18. Bro
  19. TonD
  20. Blauwbeer :timer_clock:
  21. PVerstraten
  22. JeR
  23. dunzdeck
  24. richardr
  25. PabloPerez
  26. amaris
  27. WatchR
  28. Neyra
  29. SE93
  30. hoefnix
  31. noob
  32. D.R
  33. LastGentlemen
  34. Piede
  35. Pcpg.janssen
  36. RobinJ
  37. Eddio
  38. Hans1234
  39. Sorcees
  40. broederbill
  41. Mpaj
  42. Jeronimo
  43. fat_elvis
  44. Sprinter
  45. Picolino
  46. PetraO

Ik heb het horloge nu een week gedragen.
Met 42mm zat ik te twijfelen of het niet te groot werd om mijn pols, maar dat viel mee. Dat komt waarschijnlijk door de korte lugs.

Verder heb ik het voornamelijk op een cordovan band gedragen wat ik nog had liggen. De officiële band vond ik helemaal niks. Het horloge draag verder lekker door het lage gewicht.

Het plastic vind ik wat minder, vooral als ik vergelijk met mijn Dan Henry bijvoorbeeld.

Het was erg leuk om de Moonswatch te proberen.
Bedankt daarvoor @Nring

6 likes

Afgelopen week stond Siebe aan de deur met de MoonSwatch. Erg leuk om een mede-forum-mer te spreken. Persoonlijke overhandiging is altijd top. Dank @SE93!

De volgende ochtend gelijk de Jupiter om mijn pols. De eerste indruk - van een liefhebber van vintage spul - het horloge ziet er goed uit. Licht van gewicht en van kleur. Het draagt comfortabel ook als je wat actiever bezig bent (nachtfotografie). Een goede eerste indruk en hij bleef om de pols.

Gegeven dat ik normaal dit horloge niet zou kiezen - en daarom is een fiffer ook zo leuk, eens iets proberen - was het een prestatie dat ie 3 dagen om mijn pols heeft gezeten. Nice work Omega.

Als ik een duiker draag heb ik af en toe de neiging om de bezel een keer rond te draaien en goed te zetten. Al snel kwam ik erachter dat dat niet gaat bij de Jupiter :crazy_face:. Is dat omdat het een tachymeter is of vanwege de kunstof kast?

Waarom ging ie van de pols? Slecht afleesbaar door wijzer en wijzerplaat in dezelfde kleur en het voelde “flimsy” na een tijdje dragen.

Al met al een hele positieve verrassing!

2 likes

Lijkt me leuk om een keer te proberen!

1. Chlorophyl
  2. ivar1
  3. Nico
  4. Logan
  5. Ravvie
  6. Barrymans
  7. Veblen
  8. Plees
  9. Nobler
  10. Engel
  11. Sj44k
  12. PDB
  13. Calm007
  14. Jeroen
  15. Daniel997
  16. Baseman
  17. Aequitas1981
  18. Bro
  19. TonD
  20. Blauwbeer
  21. PVerstraten
  22. JeR
  23. dunzdeck
  24. richardr
  25. PabloPerez
  26. amaris
  27. WatchR
  28. Neyra
  29. SE93
  30. hoefnix :timer_clock:
  31. noob
  32. D.R
  33. LastGentlemen
  34. Piede
  35. Pcpg.janssen
  36. RobinJ
  37. Eddio
  38. Hans1234
  39. Sorcees
  40. broederbill
  41. Mpaj
  42. Jeronimo
  43. fat_elvis
  44. Sprinter
  45. Picolino
  46. PetraO
  47. larsdb

Dat is omdat het een tachymeter is, die heeft een hele andere functie dan de ring bij een duiker. Als de ring op de MoonSwatch zou kunnen draaien, kun je de snelheid niet meer meten (tenzij de oranje wijzer ook mee draait :sweat_smile:)

Bij een duiker moet hij juist kunnen draaien om bij te kunnen houden hoeveel minuten je onder water bent.

1 like

Hier is binnen hoor.

Sjekkie, badjassie, moonswatchie.

Had ‘m nog niet in het echt gezien maar mij is ‘ie te plastic. Wat mij betreft hoort een dergelijk horloge een wat meer solide kast te hebben.

@D.R ik neem dit weekend contact met je op

2 likes

Dat is sneller gegaan dan verwacht! Cool!

@LastGentlemen

U hoort komende week van me!

3 likes

Mooi oranje is niet lelijk :tangerine:

@Nring het glaasje heeft inmiddels wel z’n krasjes verzameld. Ik woon in de buurt van de Swatch store, kan even langswippen zodat ze hem weer strak hebben, mocht je dat willen?

4 likes