MoonSwatch Jupiter - Flipper it Forward


Ik ben druk aan het wachten.

4 likes

afbeelding

Hoe is de verstandhouding met je buren Paul? :flushed:

1 like

Is de Moonswatch verloren oid :thinking:
Al 20dgn geen update :grin:

2 likes

En mijn reisdoosje? :pleading_face:

Wel raar hoor, de derde Fiffer al waar niks meer van vernomen wordt. :thinking:

1 like

Meer kans met naar de winkel gaan :sweat_smile:

Nadat ik hem een paar dagen gedragen heb, tot de conclusie ben gekomen dat het niks voor mij is, is hij terug in de doos gegaan.
Vervolgens met mijn beste apothekershandschrift de naam van @JeR erop gezet. Om hem na een paar dagen terug te krijgen van ome PostNL… Blijkbaar is het bijvak handschrift herkenning optioneel bij de studie Logistiek en Transport.

Vandaar dat ik een nieuw label hem laten printen en hem opnieuw goed ingepakt heb en vanochtend is hij dan opnieuw onderweg gegaan naar het verre Oosten.

Over het horloge: ik heb hem vergeleken met een iets minder legale kopie (van Wish) van deze echte Omega knock-off. Hoewel afwerking en band identiek zijn (of nagenoeg, alleen zonder kleur afgeven), is het uurwerk wel heel anders. Leuk ding optisch, maar voor mijn gevoel veel te licht en plastic. :smiley:

Dank voor het lenen

En sorry voor het lange wachten…

4 likes

Ik heb inmiddels genoeg ervaring met de moonswatch dus ik heb mijn naam van de lijst gehaald. Alsnog bedankt voor deze leuke mogelijkheid! :grinning:

  1. Chlorophyl
  2. ivar1
  3. Nico
  4. Logan
  5. Ravvie
  6. Barrymans
  7. Veblen
  8. Plees
  9. Nobler
  10. Engel
  11. Sj44k
  12. PDB
  13. Calm007
  14. Jeroen
  15. Daniel997
  16. Baseman
  17. Aequitas1981
  18. Bro
  19. TonD
  20. Blauwbeer :timer_clock:
  21. PVerstraten
  22. JeR
  23. dunzdeck
  24. richardr
  25. PabloPerez
  26. amaris
  27. WatchR
  28. Neyra
  29. SE93
  30. hoefnix
  31. noob
  32. D.R
  33. LastGentlemen
  34. Piede
  35. Pcpg.janssen
  36. RobinJ
  37. Eddio
  38. SubZero19
  39. Hans1234
  40. Sorcees
  41. broederbill
  42. Mpaj
  43. Jeranimo
  44. fat_elvis
  45. Sprinter
  46. Picolino
1 like

Ik wacht vol spanning af :+1:

  1. Chlorophyl
  2. ivar1
  3. Nico
  4. Logan
  5. Ravvie
  6. Barrymans
  7. Veblen
  8. Plees
  9. Nobler
  10. Engel
  11. Sj44k
  12. PDB
  13. Calm007
  14. Jeroen
  15. Daniel997
  16. Baseman
  17. Aequitas1981
  18. Bro
  19. TonD
  20. Blauwbeer
  21. PVerstraten
  22. JeR :timer_clock:
  23. dunzdeck
  24. richardr
  25. PabloPerez
  26. amaris
  27. WatchR
  28. Neyra
  29. SE93
  30. hoefnix
  31. noob
  32. D.R
  33. LastGentlemen
  34. Piede
  35. Pcpg.janssen
  36. RobinJ
  37. Eddio
  38. SubZero19
  39. Hans1234
  40. Sorcees
  41. broederbill
  42. Mpaj
  43. Jeranimo
  44. fat_elvis
  45. Sprinter
  46. Picolino
2 likes

Hij is hier aangekomen. Ik ga hem dragen en zal dit weekend mijn bevindingen neerpennen.

Ik vraag me wel af of de chrono nog goed werkt, of dat het gewoon een ander systeem is dan een mechanische chrono qua bediening. Een van de vorige eigenaren hier ervaring mee? Of moet ik gewoon de handleiding even opzoeken?

2 likes

Al weer opgelost. Blijkbaar moesten beide chrono knoppen gelijktijdig worden ingedrukt voor een reset…

Ik heb het horloge een paar dagne gedragen, dus het is tijd voor mijn bevindingen. Allereerst wil ik @Nring bedanken voor het opstarten van dit prachtige initiatief. Al vanaf het moment dat de MoonSwatch uitkwam, spookte het aanschaffen van de Jupiter versie door mijn hoofd. Er was echter ook wel twijfel en ik ging er zeker geen premium voor betalen, dus dus een FiF is de ideale manier om toch eens het horloge te kunnen proberen om te kijken of ik er echt moeite voor wil doen of niet.

Ondertussen is er al erg veel over dit horloge geschreven en ik kan me bij veel dingen wel aansluiten. Qua looks werkt het ontwerp voor mij goed. Genoeg om naar te kijken en de inspiratie door de moonwatch maakt het voor mij wel een mooi evenwichtig ontwerp. De kleurtjes dragen bij aan de fun-factor. De band is echt 3x niks, maar een andere band licht er gelukkig snel op. Voor mij werd het een bruin leren band, aangezien ik nato niet trek.

Het horloge draagt erg lekker om de pols, waarschijnlijk door het lage gewicht. Het materiaal voelt ook prima aan. Het is plastic, maar met een prettige feel. Het plastic doet voor mij ook niet echt goedkoop aan qua feel. Het is geen high-end, maar past wat mij betreft wel bij de prijs van 250 euro. Natuurlijk zit in deze prijs ook een stuk voor het Speedmaster design, maar dat lijkt mij eigenlijk vrij logisch. Al met al zie ik het toch wel als een erg leuk horloge met een vrij eigen smoel voor een best aantrekkelijke prijs.

Maar ga ik nu ook proberen om er zelf 1 te kopen? Nee, toch niet. Ik heb gemerkt dat er toch te veel dingetjes zijn die niet bij mij passen. Een kwarts uurwerk in plaats van mechanisch en een plastic ‘glaasje’ dat krast (ja als ik een Speedmaster koop wordt het een saffier versie) doen het gewoon niet voor mij. Ik zou hem kunnen kopen voor de leuk, maar dan blijft hij vervolgens in de kast liggen. En dat is nou net wat ik niet meer wil en waarom ik nog maar 3 horloges heb. Het was voor mij dus erg leuk om hem eens te proberen, maar nu mag hij weer door naar de volgende op de lijst.

8 likes

…en dat ben ik!

Leuk horloge, fijn om 'm eens langer te kunnen dragen dan bij een GTG. Ik deel JeRs bevindingen, en ook de conclusie (behalve het bandje, dat vind ik eigenlijk wel fijn!)
Ook apart om een quartzhorloge te hebben dat geluid maakt: deze tikt hoorbaar, en reset ook met een geluidje. Dat doet mijn quartzchrono van Shinola (met Ronda) niet.

Ik denk wel dat, als ik deze toch zou kopen, ik voor een andere kleurstelling zou gaan. Al dat beige werkt niet. Niet op de pols, en niet voor het contrast wijzers-plaat.

Waarom is “Tachymètre” toch altijd in het Frans gespeld? Weet iemand dat? :face_with_monocle:
Hierbij zelfs met een accent aigu!

1 like

Ik heb de volgende op de lijst een PB gestuurd maar al enkele dagen geen antwoord… @richardr kom even in de lucht! :grimacing:

Excuses, is er helemaal tussendoor geschoten. Mijn hoofd zit even bij andere prio’s, waardoor ik deze voorbij laat gaan. Veel plezier aan de volgende liefhebber op de lijst.

1 like

Ik ben ‘m net aan het inpakken voor @PabloPerez maar wat ziet mijn oog opeens? Er zaten nog twee extra bandjes in het doosje! 🫠
Wie heeft die coole MN-achtige strap eigenlijk gekocht, en waar? Hij zit echt superlekker! Dit zeg ik als iemand die meerdere officiële bandjes van Erica heeft…

1 like

Nog een foto erbij:

2 likes

Die was fijn he! Vroeg het me ook al af :grin:

Ik heb heel erg lopen zoeken, volgens mij is het een “Jweskies”-bandje uit Australië… te koop op eBay en Etsy. Verzendkosten zijn helaas vrij hoog…