MoonSwatch Jupiter - Flipper it Forward

Vandaag was het dan zo ver, @Jeroen stond persoonlijk voor de deur om de Moonswatch te overhandigen. Super service kerel, fijn dat je er was :grin:

Eerste indruk van het horloge is verrassend goed, draagt lekker en is goed afleesbaar. Enige waar is echt aan moet wennen is die “ enorme” oranje wijzer die verder niks doet midden in het beeld. Maar dat is omdat ik dat van mijn andere horloges niet gewend ben.

De diverse bandjes moeten nog geprobeerd, voor nu vooral even wennen en ook wel een beetje genieten. Verdere ervaringen en meer plaatjes in de loop van de week :blush:

9 likes

Sorry sorry, ik had via mail gereageerd en dat werkt kennelijk niet (zoals ik denk dat het werkt :sob:)
@aequitas1981 zal ik je mijn gegevens maar vast sturen ? :grinning:

1 like

Dag 2 en het valt me niet tegen. Obv de verhalen had ik echt weinig verwachtingen maar ik ben eigenlijk best enthousiast. Tuurlijk is het een plastic horloge met een batterijtje maar het draagt lekker, ziet er kek uit en heeft ook echt wel wat. Ok, die originele band ik jet echt niet, na een half uur alweer er af gehaald.

Maar gelukkig is het een prima bandenslet en wisselen we vrolijk door :grinning:

9 likes

Terug op de band waarop ik hem kreeg, draagt toch het fijnst. Voorzichtige conclusie zo vlak voor de overdracht, ik merk dat ik hem ergens nog steeds wil maar tijdens het dragen neemt de hype wel af. Denk dat als ie er ligt op het moment dat ik een keer in Amsterdam of Rotterdam ben ik hem zeker mee pak, ook omdat de vrouw hem “wel geinig” vind, maar ga er zeker niet op jagen of meer voor betalen. Maar voor nu nog even 2 daagjes plezier er van hebben, donderdag draag ik hem persoonlijk over aan de volgende op de lijst. Want oh ja, naast een leuk horloge proberen leer je ook nog eens nieuwe mensen met dezelfde passie kennen op deze manier. En dat is misschien nog wel toffer dan dat horloge :blush:

6 likes

Zoist :grin::+1:t3:

1 like

Na een paar dagen dragen nog steeds niets anders uit de doos gepakt. En dat zegt toch wel iets…

Ik was afgelopen weekend in Amsterdam en toen heb ik toch maar even voor de veiligheid een Rolex omgedaan, zo leuk ziet de MoonSwatch eruit :slight_smile:

Het originele bandje is geen topper. Toen ik hem binnenkreeg was de nulstand van de chronoseconde verlopen. Ik dacht al aan een repratie, maar dat blijkt prima te fixen met de knopjes.
Overall aangenaam verrast dus. Heel erg leuk. Bijna raar hoe licht het horloge is. Nadeel: Beige wijzers op een beige wijzerplaat maken de afleesbaarheid er niet beter op.
Als ik weer eens in Amsterdam ben neem ik er vast eentje mee. Maar wel een andere uitvoering denk ik.
Heel leuk om mensen te vertellen over het FiF-principe. Daar wordt heel erg positief op gereageerd.

Op naar de volgende. Veel plezier ermee @Bro

6 likes

Super leuk en lijkt mij leuk om mee te doen👍🏻

  1. Chlorophyl
  2. ivar1
  3. Nico
  4. Logan
  5. Ravvie
  6. Barrymans
  7. Veblen
  8. Plees
  9. Nobler
  10. Engel
  11. Sj44k
  12. PDB
  13. Calm007
  14. Jeroen
  15. Daniel997
  16. Baseman
  17. Aequitas1981
  18. Bro
  19. TonD
  20. Blauwbeer
  21. PVerstraten
  22. JeR
  23. dunzdeck
  24. watchingwatches
  25. richardr
  26. PabloPerez
  27. amaris
  28. WatchR
  29. Neyra
  30. SE93
  31. hoefnix
  32. noob
  33. D.R
  34. LastGentlemen
  35. SL1200
  36. Piede
  37. Pcpg.janssen
  38. RobinJ
  39. Eddio
  40. SubZero19
  41. Martijnp
  42. Hans1234
  43. Sorcees
  44. broederbill
  45. Mpaj
  46. Jeranimo
  47. fat_elvis
  48. Sprinter
  49. Picolino

Omdat ik momenteel twee MoonSwatches in bezit heb, heb ik mijzelf van de lijst gehaald :slight_smile:

  1. Chlorophyl
  2. ivar1
  3. Nico
  4. Logan
  5. Ravvie
  6. Barrymans
  7. Veblen
  8. Plees
  9. Nobler
  10. Engel
  11. Sj44k
  12. PDB
  13. Calm007
  14. Jeroen
  15. Daniel997
  16. Baseman
  17. Aequitas1981
  18. Bro
  19. TonD
  20. Blauwbeer
  21. PVerstraten
  22. JeR
  23. dunzdeck
  24. watchingwatches
  25. richardr
  26. PabloPerez
  27. amaris
  28. WatchR
  29. Neyra
  30. SE93
  31. hoefnix
  32. noob
  33. D.R
  34. LastGentlemen
  35. SL1200
  36. Piede
  37. Pcpg.janssen
  38. RobinJ
  39. Eddio
  40. SubZero19
  41. Hans1234
  42. Sorcees
  43. broederbill
  44. Mpaj
  45. Jeranimo
  46. fat_elvis
  47. Sprinter
  48. Picolino

Underwhelmed. Dat omschrijft het beste wat ik ervan vindt (een betere Nederlandse term kan ik er niet voor vinden).

De Moonswatch is een soort fast-food variant van een horloge. Swatch geeft het een bijzondere naam, maar het is en blijft gewoon een plastic. En ik houdt niet van plastic horloges ben ik achter gekomen. Wat voor mij een horloge bijzonder maakt is; een mooi sieraad met een technisch vernuft in een klein stevige kastje waar de ambacht het vakmanschap en passie is terug te zien en voelen. Dit is dat alles niet… ik paas hem weer door dus :no_good_man:


37gram!

Toch bedankt voor het flipperen, ik vindt dat zo’n tof concept! Maar het speeltje mag weer naar de volgende: @TonD

3 likes

Nice. :joy: Heb zelf ook heel erg een happy meal gevoel bij deze. Toffe foto trouwens!

1 like

Kleine vertraging door drukte bij @Bro (alle begrip daarvoor btw), maar zojuist is ie in goede orde bij mij aangekomen. Ben benieuwd :grin:

Middagwissel…

8 likes

Euj, nog maar 2 en dan ben ik al :slight_smile: Gaat best vlot :slight_smile:

Zo, de MoonSwatch is onderweg naar @Blauwbeer

Vooropgesteld, @Nring onwijs bedankt voor het beschikbaar stellen van deze Fiffer. Heel bijzonder en heel erg gewaardeerd.

Dan het horloge zelf. Tja, de laatste twee dagen voor vertrek heb ik ‘m niet meer gedragen. Dat zegt al iets denk ik. Er is al zoveel gezegd, dat ik er niet veel meer aan toe te voegen heb. Echt een geinig ding, maar ook totaal niet meer dan dat. Een prul, een gebbetje. 260 euro waard? In mijn boek niet. Maar al was ie de helft, ik ga er de rest van mijn ‘collectie’ (duur woord voor een paar horloges) niet voor laten liggen, dus zou geen draagtijd krijgen.

Ik vond het heel leuk om het meest gehypte horloge ooit (of top 10 in ieder geval) zo uitvoerig te kunnen testen. Maar dat getik van het Quartz-uurwerkje, de chrono wijzer die consequent precies nooit een markering raakt… het originele bandje heb ik niet eens geprobeerd, om te huilen zo slecht.

Is de MoonSwatch (naar mijn zeer bescheiden mening) dan een flop? Nee, totaal niet. Ik weet nu wat ik stiekem al wist, maar nu kon bevestigen door het dragen van een qua formaat en design (vrijwel) identiek horloge: ik wil de echte, die van staal en zonder Swatch er op. Duur geintje die MoonSwatch :joy:

9 likes

Inmiddels heb ik de MoonSwatch kunnen zien en proberen, leuk horloge. Mercurius en Jupiter staat nog steeds op mijn lijst :slight_smile:
Ik heb mezelf van de lijst afgehaald, in ieder geval bedankt voor de mogelijkheid!

  1. Chlorophyl
  2. ivar1
  3. Nico
  4. Logan
  5. Ravvie
  6. Barrymans
  7. Veblen
  8. Plees
  9. Nobler
  10. Engel
  11. Sj44k
  12. PDB
  13. Calm007
  14. Jeroen
  15. Daniel997
  16. Baseman
  17. Aequitas1981
  18. Bro
  19. TonD
  20. Blauwbeer :timer_clock:
  21. PVerstraten
  22. JeR
  23. dunzdeck
  24. watchingwatches
  25. richardr
  26. PabloPerez
  27. amaris
  28. WatchR
  29. Neyra
  30. SE93
  31. hoefnix
  32. noob
  33. D.R
  34. LastGentlemen
  35. Piede
  36. Pcpg.janssen
  37. RobinJ
  38. Eddio
  39. SubZero19
  40. Hans1234
  41. Sorcees
  42. broederbill
  43. Mpaj
  44. Jeranimo
  45. fat_elvis
  46. Sprinter
  47. Picolino
1 like

Wat voor band is dit? Die wil ik ook! :grinning:

1 like

Een beige band van microbrand About vintage (rare naam voor een horlogemerk, wel leuke horloges, kwaliteit bandjes oké). Beige suede wellicht ook ergens anders te vinden!

Wel, de Moonswatch is naar @pverstraten, die hem als het goed is morgen binnen krijgt.

Leuk dat ik hem op deze manier eens kon proberen. Ik heb voor ik op het forum kwam nogal veel Swatches gehad (ze liggen hier nog allemaal in een doos), allemaal in Zwitserland gekocht:

en ik heb inmiddels een Speedmaster FOIS.

image

Toen die Moonswatch uitkwam had ik dus wel enige interesse. Toen begon die hype, met in de rij staan en zo, en al die berichten over vergeefse bezoeken aan de Swatchwinkel, en toen dacht ik dat wordt niks.
Maar een onvoorzien gevolg van die hype was ook dat ik er plotseling iets in mijn hoofd ging boren: eigenlijk wilde ik toch zo’n ding hebben. Vreemd hoe zeldzaamheid je verlangen vergroot. Nu was het zo dat ik in de zomer twee dagen in Parijs zou verblijven, en daar was een Swatchwinkel op de Avenue des Champs-Élysées.

In Parijs liep ik als vanzelf met de kinderen de Swatchwinkel in. Ze stonden wel in de etalage, maar verder zag ik ze niet. Daar kwam bij dat ik in het Moonswatchtopic las dat nog diezelfde dag iemand in Parijs het deksel op de neus had gekregen. Geen kans dus.
Tot ineens een verkoper met wat dozen aankwam en die uitstalde voor een ouder gedistingeerd echtpaar.
Nu moest ik even denken. Ik spreek een beetje Frans en dacht: wanneer ik nu vraag “vous vendez le Moonswatch?”, kunnen ze niet zeggen dat dat niet zo is.
Ik heb 30 seconden in dubio gestaan. Toen bedacht ik dat de hype een grote drijfveer was om er eentje te kopen. Stond ik daar te overwegen er eentje te kopen om te laten zien “hee ik heb er eentje kunnen bemachtigen, ik hoor erbij?”. Toen kwam een andere gedachte in me op: wat heb ik het liefst: een Moonswatch of 250 euro? Ik zei tegen de kinderen: kom op jongens we gaan weer.
Dat was het einde van mijn Moonswatchavontuur dat eigenlijk nooit begon. Ik heb dat topic ook niet meer bezocht.

En nu is er dus de fiffer. Ik kreeg hem van @TonD op de canvas nato.
Maar ik wilde de originele Moonswatchexperience, dus moest hij op zijn originele band.

Die viel me niet mee. Ik heb vrij dunne en wat platte polsen. Het lange gedeelte van de band valt niet lekker om mijn pols waardoor het er niet mooi uitziet. Maar goed, het hoort ook een beetje bij de Moonswatch.

Verder is het inderdaad een licht horloge, dat lekker om de pols voelt. Mijn grootste bezwaar van de Jupiter is echter de kleur. Ik vind het persoonlijk één van de saaiste versies. Had ik kunnen kiezen dan was het de Uranus, Earth, Pluto, Saturn of Mars geworden.

Ondertussen had ik hem op een andere band gezet. Een canvas camouflageband waar ik weinig handen mee op elkaar kreeg.

De kleur veroorzaakte ook een ander issue. @Chlorophyl had het al aan de orde gesteld. Het is echt lastig om de tijd af te lezen. Zeker als het wat donkerder wordt zie je gewoon niet hoe laat het is, met die witte wijzers op het grijs.

De camoband verving ik voor een canvas groene band. Die vond ik er overigens wel prima op staan.

En dan is er nog de grootte. Hij is 42mm en dat is voor een pols als de mijne eigenlijk te fors. Ik heb niet voor niks een FOIS gekocht, die is 39,7 mm.
Ik heb er nog één andere band op gezet, een bruine leren band van Ko.

Algehele oordeel:
Ik vind het hele Moonswatchproject een geslaagd idee. Een Omega-Swatch combi, in principe bereikbaar voor iedere horlogeliefhebber en met keuze uit verschillende Swatchkleuren. Wel met een rare band, die ik overigens begrijp, vanwege het astronauten-idee, maar mij niet past. Ik zie ook het voordeel: Je herkent het direct als een Moonswatch aan die band. Haal je die eraf dan is het best een puzzel wat er dan wél op moet. Daar speelt voor mij bij mee dat de Jupiter het qua kleur niet doet voor mij. Ik had betere bandideeën gehad voor een paar andere Moonswatches.
Wel een geweldig initiatief van @Nring dat we op deze manier de mogelijkheid hebben om eens een Moonswatch te dragen. Dank daarvoor!

Welke band moet er op, bij Jupiter!
  • moonswatchband
  • camoband
  • khaki canvas
  • leren Ko
  • Tis allemaal niks

0 stemmers

8 likes

Mijn God , wat kan jij ouwehoeren

3 likes

Ik heb me nog ingehouden.

4 likes

Zo ken je weer

1 like