MoonSwatch Jupiter - Flipper it Forward

Super verslag, mooi hoor! Ben erg benieuwd naar hoe hij draagt. Je hebt inmiddels PB :grin::+1:.

1 like

De Jupiter is, na 5 dagen al weer onderweg naar de volgende op de lijst, @Engel. Niet omdat ik er zat van was, maar omdat ik de komende dagen geen tijd heb voor de verzending.

Ik deed het horloge met weemoed terug in de doos en wil er nog steeds een zelf hebben. Het horloge droeg probleemloos (de volle 5 dagen!), licht zodat je hem niet voelt, maar leuk als je er naar keek. Ik denk niet dat het een erg duurzaam horloge is. Als je het vaak draagt zal er denk ik al snel een keer een lug of knop afbreken. Ook verwacht ik dat de tachymeterring snel onleesbaar zal afslijten. En dan heb ik het nog niet over het blijkbaar krasmagnetische glaasje. Langer dan een paar jaar zul je het niet kunnen dragen. Toch vind ik het het geld wel waard. Het is Zwitsers, en een niet-Moonswatch Swatch met stopwatch kost meen ik ook al rond de 200 euro. Met de naam Omega Speedmaster er bij mag het dan best 250 euro kosten.
Alleen vind ik de minutendial van de stopwatch lastig afleesbaar, maar de stopwatch is toch meer een gadget waardoor het horloge er leuker uit ziet.

Ik heb er van genoten. Nogmaals dank @Nring en Engel er veel plezier mee.

6 likes

Hij is veilig gearriveerd! Verdere berichtgeving volgt!

4 likes

Goed! De moonswatch is inmiddels een paar dagen in mijn bezit, tijd om er maar eens wat van te vinden dus hierbij mijn bevindingen tot op heden:

Bij aankomst van de moonswatch vond ik het een geinig ding, maar stoorde me enorm aan de Velcro band.

Wat een vervelende band is dat. Gelukkig had ik van mijn Bulova Lunar Pilot wat extra banden waaronder een quick release bruine lederen band met stitching in dezelfde kleur als de Jupiter. Gelijk een heel ander maar ook veel prettiger dragend en ogend horloge.

Omdat ik zelf een “echte” speedmaster (reduced) heb, was ik benieuwd naar de overeenkomsten en verschillen. Visueel is de moonswatch goed gelukt, ook in een aparte kleur zoals de Jupiter. De tachymetre heeft een iets lichtere kleur als de beige kast, net als de wijzerplaat. De cijfers had van mij wel donkerder gemogen op de tachymeter. In vergelijking met de echte speedmaster mis ik toch het vloeiende glijden van de secondewijzer :sweat_smile:. Maar goed dat kan niet anders natuurlijk met het Quartz uurwerkje dat er in zit.

Op de tweede dag had ik zoiets van “nah, ga m toch niet kopen” maar inmiddels heb ik wel toch stiekem de wens om een Mission to Mars te bemachtigen, omdat die qua kleurstelling zo anders is en er uit knalt in de zomer.

Wordt vervolgd…

12 likes