MoonSwatch Jupiter - Flipper it Forward

Super verslag, mooi hoor! Ben erg benieuwd naar hoe hij draagt. Je hebt inmiddels PB :grin::+1:.

1 like

De Jupiter is, na 5 dagen al weer onderweg naar de volgende op de lijst, @Engel. Niet omdat ik er zat van was, maar omdat ik de komende dagen geen tijd heb voor de verzending.

Ik deed het horloge met weemoed terug in de doos en wil er nog steeds een zelf hebben. Het horloge droeg probleemloos (de volle 5 dagen!), licht zodat je hem niet voelt, maar leuk als je er naar keek. Ik denk niet dat het een erg duurzaam horloge is. Als je het vaak draagt zal er denk ik al snel een keer een lug of knop afbreken. Ook verwacht ik dat de tachymeterring snel onleesbaar zal afslijten. En dan heb ik het nog niet over het blijkbaar krasmagnetische glaasje. Langer dan een paar jaar zul je het niet kunnen dragen. Toch vind ik het het geld wel waard. Het is Zwitsers, en een niet-Moonswatch Swatch met stopwatch kost meen ik ook al rond de 200 euro. Met de naam Omega Speedmaster er bij mag het dan best 250 euro kosten.
Alleen vind ik de minutendial van de stopwatch lastig afleesbaar, maar de stopwatch is toch meer een gadget waardoor het horloge er leuker uit ziet.

Ik heb er van genoten. Nogmaals dank @Nring en Engel er veel plezier mee.

6 likes

Hij is veilig gearriveerd! Verdere berichtgeving volgt!

4 likes

Goed! De moonswatch is inmiddels een paar dagen in mijn bezit, tijd om er maar eens wat van te vinden dus hierbij mijn bevindingen tot op heden:

Bij aankomst van de moonswatch vond ik het een geinig ding, maar stoorde me enorm aan de Velcro band.

Wat een vervelende band is dat. Gelukkig had ik van mijn Bulova Lunar Pilot wat extra banden waaronder een quick release bruine lederen band met stitching in dezelfde kleur als de Jupiter. Gelijk een heel ander maar ook veel prettiger dragend en ogend horloge.

Omdat ik zelf een “echte” speedmaster (reduced) heb, was ik benieuwd naar de overeenkomsten en verschillen. Visueel is de moonswatch goed gelukt, ook in een aparte kleur zoals de Jupiter. De tachymetre heeft een iets lichtere kleur als de beige kast, net als de wijzerplaat. De cijfers had van mij wel donkerder gemogen op de tachymeter. In vergelijking met de echte speedmaster mis ik toch het vloeiende glijden van de secondewijzer :sweat_smile:. Maar goed dat kan niet anders natuurlijk met het Quartz uurwerkje dat er in zit.

Op de tweede dag had ik zoiets van “nah, ga m toch niet kopen” maar inmiddels heb ik wel toch stiekem de wens om een Mission to Mars te bemachtigen, omdat die qua kleurstelling zo anders is en er uit knalt in de zomer.

Wordt vervolgd…

13 likes

Zojuist geariveerd in huize Sj44k, mijn eerste HF fiffer.
Verzonden in een doosje vol liefde :slight_smile: vond ik tussen de proppen een fijne lederen etui waarin ik de Jupiter aantrof op originele band + 2 nato’s

Dank aan @Engel die mij deze week al contacteerde en liet weten dat hij hem vrijdag zou gaan versturen.
Maarja … een kleine twist maakte dat ik ook al tijden zat te azen op de MoonSwatch maar op een niet hele comfortabele afstand woon van de distributie punten. Combineer dit feit met de onzekere beschikbaarheid + het kunstje wat je ter plaatse moet doen op het distributie punt om goed genoeg bevonden te worden om bij eventuele beschikbaarheid ook in aanmerking te komen voor het horloge.

Dit alles maakte dat ik een strategie had en zoals de strategisten Churchil en consorten destijds bij de planning van D-Day het weer een grote invloed lieten spelen om het juiste moment te bepalen inspireerde dit mij om deze wijsheid ook op mijn strategie van toepassing te laten zijn.

Ergo, gisteren vrijdag 12 augustus was het 32 a 33 graden in Rotterdam samengenomen met het feit dat een groep Nederlanders die vertrokken naar vakantie bestemming of terugkeerden (duidelijk merkbaar ook aan de drukte op de weg) of op vakantie zijn.
Ergo minder Nederlanders in het land en sowieso te heet om de stad in te gaan, voor mij het uitgemeten moment om langs te gaan bij de Swatch Store in Rotterdam.

En zo geschiedde, druk op de weg maar niet in de stad. Nou heb ik maar een heel klein stukje gezien want ik parkeerde in de parking van de Koopgoot met dito naam, nam de lift naar beneden alwaar ik uitkwam in de van airco voorziende H&M dames afdeling. Na de uitgang te hebben gevonden nog een kleine 50 meter door de verziekende hitten et voilla daar stond ik dan.

Klein verslagje van mijn succesvolle bezoek vindt u hier maar dit maakte dus dat ik alvorens ik de Fiffer binnen had opeens zelf een Saturn in eigendom heb.

Het leven is net Lucille Werner “Het kan raar lopen” :stuck_out_tongue_winking_eye:

Mijn eerste indruk / bevindingen.
De originele strap zit er op dit moment verkeerd om op :slight_smile: geen ramp want ik kan hem nu ook even zo dragen. En links om / rechts om … de band is inderdaad oncomfortabel als u het mij vraagt, ik schaar me hierbij bij de overgrote menigte die dit vindt geloof ik.


Verder valt mij op dat ik de Saturn beter afleesbaar vindt t.o.v. de Jupiter. Dit komt omdat de uren en minuten hands van de Saturn volledig wit zijn, de Jupiter zijn bijna dezelfde kleur als het horloge voorzien van een witte lume.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Saturn qua uiterlijk MAAR !
Om eerlijk te zijn ben ik niet overtuigd van het horloge in het algemeen en dat voor een Swatch Fanboy.
Al enige tijd lid van dit forum begreep ik nooit de opmerking “Geen klik met het horloge” waarop het een dag na aanschaf in het blauw werd gegooid. Mijn gedachten waren altijd “wie koopt er nou een horloge waar je niet van overtuigd bent”.
Mij (en ik heb inmiddels een flinke verzameling) nog nooit overkomen. Maar zoals James (Bond) al correct zei, zeg nooit nooit.
Want lieve HF enthousiastelingen ik weet het nog niet, beter nog ik betrapte mij op de gedachte om mijn Jupiter die ik gisteren krap een uurtje om de pols heb gehad wellicht toch in het blauw te gooien zodat iemand anders de kans maar moet krijgen.
Ik ga er nog even over nadenken, het zou voor mij namelijk een unicum betreffen ik heb tot op de dag van vandaag nog geen horloge verkocht OOIT.
:thinking:

Ik slaap er nog een maar een paar nachtjes over.
Ook dit hoort blijkbaar bij de reis die je als horlogeliefhebber maakt, juist als je het niet verwacht gebeurt er telkens toch weer iets nieuws.

Fiffer gaat medio komende week weer richting de volgende en daarvoor nog een paar dienst mededelingen :

De volgende is : @PDB
Vervolgens las ik hier dat @seikosportura ook in aanmerking wil komen

Maar heeft nog geen gehoor gegeven aan de opmerking 16 dagen geleden van @Plees

@seikosportura als je op de lijst wil moet je dit zelf even regelen dus laat dit een friendly reminder zijn.

En @PDB ik meld me medio deze week even op PB voor de verzending zodat ook jij de doos met liefde (je snapt het wel als je hem ontvangt) mag ontvangen.

5 likes

De Saturn blijft ! Duurde eventjes maar na een weekendje om de pols went ook de originele band en is het gewoon een lekker fijn licht horloge en krijg ik iedere keer als ik die ringen van Saturnus zie een kleine glimlach op mijn gezicht.

Close call though.

De Fiffer heb ik een paar uurtjes gedragen maar bevestigd eigenlijk dat ik de Saturn vele malen leuker vind dan de Jupiter.
Zojuist is hij afgeleverd bij PostNL en gaat hij (wat sneller dan gepland) door naar de volgende op de lijst dhr @PDB (tracking nummer heb je via PM)

@Nring bedankt voor het beschikbaar stellen van jouw Jupiter en het initiatief!

6 likes

Daar is ie dan! De MoonSwatch! Vandaag even dragen en dan deel ik natuurlijk wel even hoe het bevallen is.

@Calm007 volgende week ben jij aan de beurt! Ik zal je alvast een bericht sturen!

2 likes

En weer een update van de lijst.
(Mocht je mee willen doen voeg dan je eigen naam onder aan de lijst toe)

  1. Chlorophyl
  2. ivar1
  3. Nico
  4. Logan
  5. Ravvie
  6. Barrymans
  7. Veblen
  8. Plees
  9. Nobler
  10. Engel
  11. Sj44k
  12. PDB :point_left:
  13. Calm007
  14. Jeroen
  15. Daniel997
  16. Baseman
  17. Aequitas1981
  18. Bro
  19. TonD
  20. Blauwbeer
  21. PVerstraten
  22. JeR
  23. dunzdeck
  24. watchingwatches
  25. richardr
  26. PabloPerez
  27. amaris
  28. WatchR
  29. Neyra
  30. SE93
  31. hoefnix
  32. noob
  33. D.R
  34. LastGentlemen
  35. MrG_NL
  36. SL1200
  37. Piede
  38. Pcpg.janssen
  39. RobinJ
  40. Eddio
  41. SubZero19
  42. Martijnp
  43. Hans1234
  44. Sorcees
  45. broederbill
  46. Mpaj
  47. Jeranimo
  48. fat_elvis
1 like

Een weekje om de pols gehad, maar ik moet zeggen… het viel me toch een beetje tegen. Niets specifieks tegen het horloge, maar ik denk dat het typische gevoel van ‘geen klik’ is. Toch super het uitgeprobeerd te kunnen hebben, zonder het horloge gekocht te hoeven hebben.

Hij gaat morgen op de bus naar de volgende!

2 likes

Ik mag van de lijst - hij ligt inmiddels al thuis :slight_smile:

dat mag je dan zelf even doen :slight_smile:
Lijst kopieren en jezelf even verwijderen.

1 like

Bij dezen - exclusief mijzelf:

  1. Chlorophyl
  2. ivar1
  3. Nico
  4. Logan
  5. Ravvie
  6. Barrymans
  7. Veblen
  8. Plees
  9. Nobler
  10. Engel
  11. Sj44k
  12. PDB :point_left:
  13. Calm007
  14. Jeroen
  15. Daniel997
  16. Baseman
  17. Aequitas1981
  18. Bro
  19. TonD
  20. Blauwbeer
  21. PVerstraten
  22. JeR
  23. dunzdeck
  24. watchingwatches
  25. richardr
  26. PabloPerez
  27. amaris
  28. WatchR
  29. Neyra
  30. SE93
  31. hoefnix
  32. noob
  33. D.R
  34. LastGentlemen
  35. SL1200
  36. Piede
  37. Pcpg.janssen
  38. RobinJ
  39. Eddio
  40. SubZero19
  41. Martijnp
  42. Hans1234
  43. Sorcees
  44. broederbill
  45. Mpaj
  46. Jeranimo
  47. fat_elvis
3 likes

Vandaag kreeg ik de Jupiter binnen en ik was eigenlijk gelijk enthousiast!! Hij zat op een zwarte NATO die hem goed stond. Na wat uitproberen met eigen banden is dit tot dusver m’n favoriete combi, full desert:

Later deze week ga ik zeker nog iets laten horen en zien voor ik hem doorstuur!

10 likes

Ontzettend veel plezier gehad na een paar dagen dragen! Maar ik moet ook wel zeggen dat het plastic en gewicht me wel íets heeft laten twijfelen. Voelt toch wat minder ‘echt’ dan andere horloges.

Desalniettemin blijft hij wel op m’n lijstje want ik vind de hele collab en het feit dat je toch qua mooie kastvorm wel kan spreken over ‘the real deal’ gewoon vet…

Ik ging bij de Jupiter ook wel aan op de zandkleur, en die blijft ook vet. Echter, de oranje wijzers doen het voor mij niet helemaal, dus zou de Saturn dan als alternatief overwegen, @sj44k zie ik hierboven die ook verkiezen boven de Jupiter. Snap ik wel. Uiteindelijk staat de Mercury denk ik toch op 1 bij mij, al zou het wel minder een toevoeging zijn voor de collectie/ is dat misschien de te veilige saaiere keuze.

@Jeroen: hij komt ergens komende dagen jouw kant op en @Nring dank voor het mogelijk maken! Nog wat plaatjes met verschillende banden:

13 likes

Hij is ontvangen hoor :ok_hand:t2:

We gelijk even een andere band erop gedaan… die nato’s…. Ik kan er niet aan wennen :rofl:

8 likes

Zo het was even wat berichten sturen, maar de fiffer gaat 2 adressen verder :see_no_evil::joy:

Naar @Aequitas1981 dus.

Een verdere post over de ervaring volgt!

1 like

Bij dezen - exclusief mijzelf:

  1. Chlorophyl
  2. ivar1
  3. Nico
  4. Logan
  5. Ravvie
  6. Barrymans
  7. Veblen
  8. Plees
  9. Nobler
  10. Engel
  11. Sj44k
  12. PDB :point_left:
  13. Calm007
  14. Jeroen
  15. Daniel997
  16. Baseman
  17. Aequitas1981
  18. Bro
  19. TonD
  20. Blauwbeer
  21. PVerstraten
  22. JeR
  23. dunzdeck
  24. watchingwatches
  25. richardr
  26. PabloPerez
  27. amaris
  28. WatchR
  29. Neyra
  30. SE93
  31. hoefnix
  32. noob
  33. D.R
  34. LastGentlemen
  35. SL1200
  36. Piede
  37. Pcpg.janssen
  38. RobinJ
  39. Eddio
  40. SubZero19
  41. Martijnp
  42. Hans1234
  43. Sorcees
  44. broederbill
  45. Mpaj
  46. Jeranimo
  47. fat_elvis
  48. Sprinter

Je hebt jezelf toegevoegd (wat prima is!), de tekst erboven klopt dat niet helemaal lijkt me :sweat_smile:

Gaat best snel. Wat waren de spelregels. Binnen hoeveel uur doorsturen, dagen?

2 likes

Weekje…

Moeten de opvolgers wel beetje reageren :joy:

Tip voor de volgende, vraag bij ontvangst alvast naar de volgende persoon :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 likes