MoonSwatch Jupiter - Flipper it Forward

De MoonSwatch is hier veilig aangekomen, @ravvie bedankt! En @Nring, jij voor het beschikbaar stellen!
Hij zit inmiddels al een dagje om de pols, op de klittenband, welke verrassend comfortabel draagt! Na alle foto’s en enkele vorige reacties had ik een klein beetje vrees, dus toen ik 'm bij het openen van de doos erop zag zitten was m’n eerste gedachte niet positief :grin:
Is dat even onterecht gebleken! Ik heb de zwarte nato er ook nog niet op gedaan. Wellicht ga ik dat morgen even doen.

Ook het gewicht valt me enorm mee, zelfs in vergelijking met enkele oude dunne vintage die ik normaliter graag draag. De kleur van de wijzers is ook erg tof, al zijn de uren- en minutenwijzer in het donker soms moeilijk te vinden. Lume was een zwaar goeie extra feature geweest! Terwijl ik dit zit te typen vraag ik me ineens af waarom de chronowijzer als secondewijzer mee tikt… Bleek de crono nog lekker te tikken :grin:

In het kort is het echt een heerlijk ding en vind ik het jammer dat ie vrijdag weer op pad moet, tot die tijd is ie de nieuwe vaste bewoner! Hier wat plaatjes!

6 likes
  1. Barrymans
  2. Veblen
  3. Plees
  4. PDB
  5. Nobler
  6. Engel
  7. Sj44k
  8. Calm007
  9. Jeroen
  10. Daniel997
  11. Baseman
  12. Aequitas1981
  13. Bro
  14. TonD
  15. Blauwbeer
  16. PVerstraten
  17. JeR
  18. dunzdeck
  19. watchingwatches
  20. richardr
  21. PabloPerez
  22. amaris
  23. WatchR
  24. Neyra
  25. SE93
  26. hoefnix
  27. noob
  28. D.R
  29. LastGentlemen
  30. MrG_NL
  31. SL1200
  32. wimm5
  33. Piede
  34. Pcpg.janssen
  35. RobinJ
  36. Eddio
  37. SubZero19
  38. Martijnp
  39. Hans1234
  40. Sorcees
  41. broederbill
  42. Mpaj
  43. Jeranimo

ik doe graag mee

Correctie: de lume is inmiddels gevonden :smiley:
Opgevoerde lume dan haha

2 likes

Leuk!

Zou je de lijst even opnieuw willen plaatsen maar dan met alle deelnemers vanaf de eerste. Het is leuk om later te zien waar de MoonSwatch allemaal is geweest.

En dan ook even aangeven bij wie hij nu is zodat de rest kan zien hoe lang ze nog moeten wachten.

:+1:

Ooh ik sta al op 007 :wink: mijn favo nummer !
#zinan

Helaas :joy: @Jeranimo moet de lijst nog corrigeren :wink:

1 like
  1. Chlorophyl
  2. ivar1
  3. Nico
  4. Logan
  5. :point_right:t2: Ravvie
  6. Barrymans
  7. Veblen
  8. Plees
  9. PDB
  10. Nobler
  11. Engel
  12. Sj44k
  13. Calm007
  14. Jeroen
  15. Daniel997
  16. Baseman
  17. Aequitas1981
  18. Bro
  19. TonD
  20. Blauwbeer
  21. PVerstraten
  22. JeR
  23. dunzdeck
  24. watchingwatches
  25. richardr
  26. PabloPerez
  27. amaris
  28. WatchR
  29. Neyra
  30. SE93
  31. hoefnix
  32. noob
  33. D.R
  34. LastGentlemen
  35. MrG_NL
  36. SL1200
  37. wimm5
  38. Piede
  39. Pcpg.janssen
  40. RobinJ
  41. Eddio
  42. SubZero19
  43. Martijnp
  44. Hans1234
  45. Sorcees
  46. broederbill
  47. Mpaj
  48. Jeranimo

hier de gecorrigeerde lijst

3 likes

Ik heb de MoonSwatch vandaag ontvangen van @Barrymans en voor de eerste keer kunnen dragen. Ik kijk sinds de release enorm uit naar een MoonSwatch. Heb het al eerder gezegd, maar ik vind dit zo’n onwijs leuke, originele, speelse release dat het mij om de een of andere reden weer een beetje terugneemt naar het begin van de hobby. Een soort kinderlijk enthousiasme.

De Jupiter was ook een van de modellen waar ik erg benieuwd naar was. En in het echt bevalt hij me nog beter dan verwacht. Top kleur, zeker met dit warme weer. Lekker anders, maar toch subtiel genoeg dat het horloge op geen enkele wijze ‘opvallend’ is. En heerlijk licht natuurlijk, weegt echt niets. Overigens naar mijn idee weinig keramiek aan de kast, hoor. Zie zelfs dat hij in de afgelopen rondes ergens een soort ‘deukje’ heeft opgelopen in een lug. Best zacht keramiek, dan :wink:

Bandje is niets om van naar huis te schrijven, maar dat wisten we al. En ondanks dit, vind ik hem briljant. Ik ga lekker een paar dagen genieten. Thx voor het delen, @Nring!

10 likes

Had al verwacht dat scherpe facetten en kunstof niet samen gaan. Eerste karakter zit er inmiddels dan al gelukkig op. :wink:

2 likes

Nou dan, de hype train is in in huize Plees aangekomen :partying_face: met dank aan @Veblen !
Zo heb ik het ontvangen:

De omdoos is net als de hype: een hoop lucht :crazy_face: :grin: past eigenlijk best wel nu ik er zo over denk :thinking:

Enfin, als eerste gepast. De Aramar eraf

en de Moonswatch erom:
en hoppaaaaa:

Direct gewisseld naar de MN style. Ga er verder geen woorden aan vuil maken. Nu lekker dragen, de eerste indruk is goed :smile:

5 likes

Vandaag omgezet naar de Nato van mijn Subdelta. Vind ik niet verkeerd :smile:

2 likes

Ik heb net de Jupiter aangekocht. Aanvaardbare deal gevonden…
En zal me dus uit deze lijst schrappen.
Hierbij de aangepaste lijst.

  1. Chlorophyl
  2. ivar1
  3. Nico
  4. Logan
  5. Ravvie
  6. Barrymans
  7. Veblen
  8. Plees :point_left:
  9. PDB
  10. Nobler
  11. Engel
  12. Sj44k
  13. Calm007
  14. Jeroen
  15. Daniel997
  16. Baseman
  17. Aequitas1981
  18. Bro
  19. TonD
  20. Blauwbeer
  21. PVerstraten
  22. JeR
  23. dunzdeck
  24. watchingwatches
  25. richardr
  26. PabloPerez
  27. amaris
  28. WatchR
  29. Neyra
  30. SE93
  31. hoefnix
  32. noob
  33. D.R
  34. LastGentlemen
  35. MrG_NL
  36. SL1200
  37. Piede
  38. Pcpg.janssen
  39. RobinJ
  40. Eddio
  41. SubZero19
  42. Martijnp
  43. Hans1234
  44. Sorcees
  45. broederbill
  46. Mpaj
  47. Jeranimo

Happy flippering, HF!
Prachtig initiatief @Nring :smiley:

2 likes

Ik heb de Moonswatch naar tevredenheid kunnen dragen :grin: en heb intussen contact gezocht met @PDB voor de aanstaande verzending. Tot nu toe geen reactie, wellicht geniet hij van vakantie?
Indien ik morgen geen antwoord heb stuur ik de Moonswatch naar @Nobler

6 likes

Hi Plees,

Klopt - ik ben momenteel nog even op reis, ben over een paar weekjes pas weer terug, dus ik heb mezelf even een paar plaatsen naar beneden gezet (als iedereen daarmee akkoord gaat natuurlijk!)

De nieuwe lijst:

2 likes

Het is zover, een week is voorbij gevlogen en de Moonswatch vliegt door naar @Nobler. :rocket:

Ik ben blij dat ik deze een weekje heb mogen dragen, waarvoor dank @Nring! :+1:
Mijn conclusie: leuk voor een week en ik ga deze niet aanschaffen :sweat_smile: Los van de ongein van de Swatch ballotage en de beperkte locaties waar het horloge beschikbaar is, de bagger velcro of het plastic. Gewoon leuk om even te mogen dragen, niets meer en niets minder. Het horloge is simpelweg geen €250 waard.

Nogmaals dank en veel plezier @Nobler :smiley:

3 likes

De nieuwe lijst:

  1. Chlorophyl
  2. ivar1
  3. Nico
  4. Logan
  5. Ravvie
  6. Barrymans
  7. Veblen
  8. Plees
  9. Nobler :point_left:
  10. Engel
  11. Sj44k
  12. PDB
  13. Calm007
  14. Jeroen
  15. Daniel997
  16. Baseman
  17. Aequitas1981
  18. Bro
  19. TonD
  20. Blauwbeer
  21. PVerstraten
  22. JeR
  23. dunzdeck
  24. watchingwatches
  25. richardr
  26. PabloPerez
  27. amaris
  28. WatchR
  29. Neyra
  30. SE93
  31. hoefnix
  32. noob
  33. D.R
  34. LastGentlemen
  35. MrG_NL
  36. SL1200
  37. Piede
  38. Pcpg.janssen
  39. RobinJ
  40. Eddio
  41. SubZero19
  42. Martijnp
  43. Hans1234
  44. Sorcees
  45. broederbill
  46. Mpaj
  47. Jeranimo

Jaaaaa leuk, een nieuwe fiffer, ik doe graag mee!

  1. Chlorophyl
  2. ivar1
  3. Nico
  4. Logan
  5. Ravvie
  6. Barrymans
  7. Veblen
  8. Plees
  9. Nobler :point_left:
  10. Engel
  11. Sj44k
  12. PDB
  13. Calm007
  14. Jeroen
  15. Daniel997
  16. Baseman
  17. Aequitas1981
  18. Bro
  19. TonD
  20. Blauwbeer
  21. PVerstraten
  22. JeR
  23. dunzdeck
  24. watchingwatches
  25. richardr
  26. PabloPerez
  27. amaris
  28. WatchR
  29. Neyra
  30. SE93
  31. hoefnix
  32. noob
  33. D.R
  34. LastGentlemen
  35. MrG_NL
  36. SL1200
  37. Piede
  38. Pcpg.janssen
  39. RobinJ
  40. Eddio
  41. SubZero19
  42. Martijnp
  43. Hans1234
  44. Sorcees
  45. broederbill
  46. Mpaj
  47. Jeranimo
  48. fat_elvis
2 likes

Gaarne schrijf ik me ook :honeybee:

Je mag je naam onderaan de lijst toevoegen :smile:
Lijst kopiëren, nieuwe regel, naam toevoegen en klaar :+1:t2:

De Fiffer Moonswatch is binnen. Dank aan @Nring voor het initiatief en het ter beschikkingstellen, dank aan @Chlorophyl voor het ter beschikking stellen van de horlogedoos, dank aan mijn voorganger @Plees voor de goede zorgen en het doorsturen, dank aan mijn ouders voor het mij gegeven leven, dank …, nee, ophouden nou, je hebt nog geen oscar gewonnen….

Allereerste indruk: horloge niet verkeerd, maar wat een beroerd bandje! Het met ‘Speedmaster’ bedrukte (nep-)leer is in combinatie met het klitteband op de andere kant te stug om goed om te buigen en vast te zetten. Bovendien zou ik, om het goed om mijn toch al niet erg brede pols (18cm?) te laten passen het bandje zo moeten vouwen dat niet meer het gehele opschrift ‘Speedmaster’ te lezen zou zijn. Eerste wat ik dus deed: bandje er af.

Het zwart van de satijnachtige nato die een voorganger er bij had gedaan vond ik het horloge geen recht doen, evenmin als van de MN-style strap die er bij zat.

Bovendien vond ik de zwarte nato te glad en ben ik niet van de MN-straps. So, out came the bundle of nato-straps. Die waren niet allemaal breed genoeg, maar hey, als Sean Connery daarmee kan weg komen …

Mijn eerste gedacht was dat zandkleur recht zou doen aan de kleur van de kast.

Maar nee, te licht. De zandkleur (of grijze?) die Chlorophyl er omhad paste veel beter, maar die zat er niet bij (hij had de horlogedoos ook al gedoneerd!).

Ook een aantal andere kleuren waren het soms gewoon helemaal niet en soms net niet. De bruinige en het bond-bandje bleken nog het best, maar niet goed genoeg.

Toen zag ik dat Ravvie hem van een natogroen sailclothbandje had voorzien dat ook niet was meegestuurd. Begrijpelijk, want een heel mooi bandje. Ik herinnerde me toen dat ik ooit bij Ali Express een Citizen Solar horloge had besteld dat hier ongeveer 105 euro kost, maar daar te koop was voor iets van 35 euro. Ik dacht toen nog naïef dat Aziatische horloges daar misschien niet meer hoefden te kosten, maar bij aankomst bleek het harstikke nep (dus zelfs zulke goedkoper horloge worden nagemaakt). Ik heb het horloge weggegooid, maar het bandje heb ik bewaard. Dat blijkt geweldig goed (naar mijn bescheiden mening althans) bij en aan het horloge te passen.

Daarmee draagt hij ook lekker. Je voelt vrijwel niet dat je een horloge om de pols hebt. Daardoor kan ik nu aan mijn eerste indrukken van het horloge zelf toekomen. Dat het horloge licht is vind ik ook weer geen bezwaar. Voor mij hoeft een horloge niet zwaar te zijn.

De grootte is wat mij betreft optimaal. Niet te klein, niet te groot. Ik vind de kleur van deze Mission to Jupiter ook meer dan leuk. Ook al is het geen primaire kleur, toch vind ik het een ‘zonnige’ kleur. Prima voor in de zomer.

De stopwatch werkt prima. De secondenwijzer van de stopwatch centreert helaas niet op 12 uur, maar in de praktijk geeft dat niets omdat je gewoon het dichtst voorgaande streepje voor de seconden kunt nemen en de rechter subdial de tienden van de laatste seconde aangeeft.

Ik verwacht dat de bedrukking van de tachymeterschaal op de bezel heel snel zal beschadigen en er af zal slijten, dus ik denk niet dat als je dit horloge dagelijks draagt, het langer dan enkele maanden mooi zal zijn en langer dan enkele jaren mee zal gaan.

Maar hey, It’s a Swatch! Die zijn er om beperkte tijd mee te gaan en na hoogstens enkele jaren te vervangen door een andere, als tenminste geen andere onderdelen het voor die tijd begeven hebben. Dat is althans mijn eerdere ervaring met Swatch.

Het is geweldig dat ze niet het normale Swatch bevestigingssysteem voor de band gebruiken met de 3 lugs, waardoor je elk gewenst bandje kunt gebruiken en niet tot Swatchbandjes veroordeeld bent.

Al met al is mijn wens om er ooit nog een te bezitten niet minder geworden. Ik denk dat mijn eerste voorkeur naar een versie zou uitgaan die je niet veel meer langs ziet komen, de Sun. Ik ben al langer op zoek naar een ‘zonnig geel’ horloge, dus dat kan ik dan mooi combineren. Ook de Uranus staat bovenaan mijn lijstje. Niet alleen vanwege de leuke te verwachten grapjes over de naam, maar ook omdat hij de kleur van mijn geliefde oldtimer-autootje uit 1964 heeft (wedgwoodblue). De meeste andere versies zijn ook leuk. De enige versies waar ik van af zou zien zijn de Venus en de Mars, vanwege hun kleuren(combinaties).

Ik zal nog verslag doen van mijn ervaringen de rest van de week dat ik het mag dragen. Ik vrees dat die week om zal zijn voor ik er erg in heb. Daarom mag mijn opvolger volgens de lijst, @Engel, mij al wel een PB-tje met zijn adres sturen. Als ik de mogelijkheid heb zal ik het langsbrengen, maar aangezien ik zelf niet direct in het centrum van het land of de randstad woon, zal ik het anders eind deze week weer per post doorsturen.

15 likes