In afwachting van de afspraak voor persoonlijke overdracht met de volgende (handig vanwege plaatsgenoten!) nog maar eens omgedaan. De MoonSwatch is zomertijd ready
Eerste indruk: het weegt niets (zeker nadat ik de SMP300 op staal af deed om de MoonSwatch om te leggen), maar het ziet er leuk uit. Plusje omdat het horloge geen datum heeft.
Eens kijken of hij de komende dagen blijft boeien.
Het was zeker gezellig Philip! Leuk hoe meningen kunnen verschillen; ik vond de afwezigheid van een datum juist een gemis
Ik ben vooral benieuwd of je na het proeven van deze Swatch de verleiding kan weerstaan voor de echte Speedmaster. Die zou je Omega collectie perfect aanvullen!
Ik ben op sommige vlakken wel een beetje lui, dus de datum niet goed hoeven zetten, vind ik stiekem een plusje
Inmiddels is het de derde dag met de MoonSwatch en het is echt een leuk horloge. Het is, voor mijn gevoel, geen Omega of een Speedmaster. Het horloge voelt en oogt simpelweg niet speciaal genoeg. Maar het is wel een hele leuke hommage die ik makkelijk pk en met veel plezier draag.
Een “echte” Speedmaster gaat er nog wel een keer komen. Ik heb ooit de Apollo 8 Dark Side of the Moon gepast en dat horloge blijft me bij. Een MoonSwatch is daar geen alternatief voor, maar wel een grappig zoethoudertje om de periode waarin ik mag sparen voor een Speedmaster, te overbruggen.
Dus ik denk dat ik binnenkort maar eens in de Swatch winkel in Rotterdam moet gaan kijken…
Zo, de MoonSwatch is vandaag vertrokken naar Nijmegen voor een week bij @RobinJ
Bedankt @Nring voor het beschikbaar stellen van het horloge! Ik vond het een leuk horloge en een prima bandenwisselaar, dus ik heb hem afgelopen week met plezier gedragen.
Toen ik hem vorige week ontving, zaten er al een paar leuke Nato’s bij en ik heb er de oranje rubber band aan toegevoegd. Het enige nadeel is dat die band zich niet in het bijgeleverde doosje wil laten proppen, tenzij je hem er helemaal af haalt en de band (aan een kant) uit de vouwsluiting haalt. Dus dat is misschien iets waar je rekening mee moet houden, als je hem verstuurt.
Ik blijf wel bij mijn eerdere uitspraak: het horloge voelt niet als een Omega of een Speedmaster. In de wetenschap dat ik hem maar een week had, heb ik hem veel omgehad. Maar als ik dan de Seamasters en Constellation zag liggen, gaven die me een veel specialer gevoel. Ik denk dat ik om die reden maar niet langs de Swatch store moet gaan, maar nog even (flink) door moet sparen voor een Speedy (of een Tag Heuer Monaco, want dat vind ik echt een gruwelijk gave chrono).
Hieronder het laatste overzichtje van MoonSwatch fans. Ik hoop dat de volgenden er nog veel plezier van gaan hebben!
En toen was daar de dag
Dat ik geen Moonswatch meer dragen mag.
Gistermiddag is hij op reis gegaan naar @Eddio.
Initiatieven als FiF waardeer ik enorm, ik mag er graag aan deelnemen en heb mooie, interessante en potentieel aankoopwaardige exemplaren om de pols gehad. De Moonswatch was helaas een enorme tegenvaller. Niet mooi, niet aankoopwaardig, met enkel een interessant marketingverhaal.
Tijdens een verjaardag dit weekend kreeg ik de vraag of ik het horloge op de kermis uit een grijpautomaat had gewonnen… Misschien kwam het door de oranje band. Ik weet het niet. Na twee dagen gedragen te hebben heb ik besloten het horloge door te sturen. @Nring nogmaals dank. Hopelijk hebben volgende horlogevrienden en -vriendinnen meer plezier van het horloge. Uiteindelijk drijft onze hobby grotendeels op subjectieve, persoonlijke en soms ondefinieerbare voorkeuren.
Voor de fun toch een paar foto’s getracht te maken.
Voor mij zal de ervaring / uitproberen iets anders zijn gezien ik een “moonswatch” heb in een metal mod die ik niet ga tonen vanwege HF regels. Voor mij een vergelijk in de komende week. Ik was al fan van de Moonswatch maar niet van de belachelijke verkooptactiek.
Zo de tijd zit er weer op met de Moonswatch, de volgende op de lijst is @Hans1234, je kan een bericht tegemoet zien.
Zoals eerder al genoemd was de gewilde ervaring voor mij iets anders. Ik zal de ervaring beperken tot deze versie. Destijds was ik over the moon met het leuke idee van de Moonswatch. De kekke kleurtjes en lage drempel qua prijs een briljante zet.
Deze week met de Jupiter heeft dat alleen maar bevestigd. Teveel mensen staren zich blind in de hoop dat men een goedkope Omega kan bemachtigen. En allen zullen zich bedrogen voelen. Want dit is geen Omega maar een Swatch met de looks van Omega. En ik zal de laatste zijn om te zeggen dat de ervaring vreselijk is. Weegt biks, plastic gevoel, vreselijk? Nee joh. Geniet van dit super mooie design met een knipoog, het is en blijft een briljante zet. Maar de sales aanpak is wel vreselijk, 1 die ik niet ga en wil snappen.
Bedankt @Nring voor de kans om deze uit te proberen, wordt zeer gewaardeerd!!!
Als laatste nog de lijst:
Hieronder het laatste overzichtje van MoonSwatch fans. Ik hoop dat de volgenden er nog veel plezier van gaan hebben!
Vandaag terug gekomen van een heerlijke vakantie in Toscane. Voor de deur stond een pakketje (bedankt postnl ) Nog voordat ik mijn koffer uitgepakt heb zit het horloge al rond de pols.
Eerste indruk is heel goed, lekker zomers, kleurig en lekker licht.
Het is inderdaad wel een plastic horloge maar tot nu stoort het nog niet.
Even een snel een foto gemaakt
De week is weer voorbij en de Jupiter mag naar de volgende. @sorcees ik heb je een pb gestuurd.
Mijn eerste indruk van het horloge was heel goed. Lekker licht, kleurig en leuk modelletje. Het oranje bandje had ik snel vervangen door een zwarte (was te heftig voor mij)
Ik moet eerlijk bekennen dat mijn enthousiasme daarna minder werd. Het horloge ziet er een beetje goedkoop uit en zo voelt hij ook. Ik bleef het model wel echt mooi vinden.
Conclusie is dat wel een leuk horloge is voor in de zomer. Mocht straks de hype voorbij zijn en je kan een gebruikte kopen voor rond 100 euro dan zal ik dat zeker overwegen.
Hij heeft in iedergeval een week mijn horlogedoos opgefleurd.