Het was een intuïtieve aankoop en ik ben er blij mee maar het kan beter, hij is gewoon erg onduidelijk dus,
Wie kan mijn Speedmaster Moonswatch modificeren?
Door de wijzers uit te voeren in helder wit, oranje of bredere sterk fotoluminicerende nieuwe wijzers zou helemaal top zijn, en jawel hoor, logisch dat zoiets wat geld gaat kosten. Hoor er graag van!
Een metal mod is de enige weg. Maar voor dit uurwerk is volgens mij weinig te koop.
Ik heb de mijne alweer verkocht, zelfs als beater droeg ik hem niet, ook al vond ik hem gaaf.
Gewoon een ander horloge zoeken en afscheid nemen. Er zijn er genoeg. Als de klik er niet is, dan komt het ook niet. Een ander is er vast blij mee.
Nou ik heb er 1 gezien deze week waar ze de kast uitgeboord hadden om de stift te verwijderen, voorkant open gebroken, en zo het hele uurwerk in een stalen kast hadden geplaatst. Kan nog wel is om een foto vragen, was een horlogemaker uit Oostenrijk
Heel Reddit staat er vol mee, maar tegenwoordig pakt iedereen de fakes. Makkelijker en meer mogelijkheden, omdat het PS50 uurwerk voldoende after market onderdelen biedt. Maar ja, fake, dus hier op Hf zie je ze niet.
Een originele zou ik lekker dichtlaten.
Begin anders eens met andere bandjes, dan krijg je al een mooi contrast.
Ik had een hele tijd geleden een mod gekocht uit Australië. Een moonswatch Mars in een metalen case. Zag op de videos super uit, maar in real life was ik erg teleurgesteld. Wijzers waren niet goed, case was niet goed in verhouding en het geheel klopt gewoon niet… Heb hem uiteindelijk in goed overleg terug kunnen sturen.
Hieronder nog een fototje ter illustratie. Mijn advies: don’t do it.
Als je de kast kapot maakt ja dan kan die wel open
Een professionele horlogemaker gaat dit niet doen.
Is gewoon prutswerk en past niet 100%, je stopt een uurwerk in een kast die niet is gemaakt voor die kast.
Daarom pakken ze veel van die n3ppers met Chinees uurwerk omdat die stalen kasten voor die Chinese uurwerken zijn gemaakt.
Hij is in dienst ergens en was een zijklusje. De baas ziet natuurlijk overal geld in. Anyway, ik wist niet dat het zon hype is om die dingen om te bouwen to quasi-speedy. Maarja is weer perceptie van een dik horloge hebben denk ik dan. Ik heb sowieso wel wat vraagtekens bij die swatch collabs.
Hij vertelde me dat die daar voor gemaakt was, volgens mij ging het vrij vlot
Er zijn maar enkele modellen die genoeg contrast hebben om duidelijk te zijn. Mijn (verkochte) originele Mission to the Moon was er zo één. Mission to Mercury ook.
Ik kan me vergissen maar volgens mij heeft @Knutselkoning ooit zoiets gedaan.
Deze raak je nog wel kwijt voor een schappelijke prijs. Alleen (nog) niet via het HF.
Mijn Mission to the Moon heeft na 2 jaar af en toe dragen nog €170 opgebracht, was nieuw €250.
Ik weet werkelijk niet wat ze ermee gaan doen dus ik geloof je meteen ik ben benieuwd wat daar voor mods uit gaan komen. Maar ik heb wel al wat voorbij zien komen dat die kasten net zo dicht zitten als die moonwatch
In de Moonswatch zit een ETA G10.212 uurwerk, die Chinese kasten zijn gemaakt voor Seiko uurwerken maar ze verkopen speciale spacer kitjes zodat het uurwerk van de Moonswatch er in past.
Ieder zijn ding maar voor mij is het een hoop gepruts en in feite heb je dan een half fake horloge.