Ik heb wat meer detailfoto’s gevraagd. Ik heb vertrouwen in de persoon zelf omdat dit een vriend is, ik wil enkel graag weten of de persoon die het horloge aan hem had verkocht ook eerlijk was.
Ik zie niks geks op deze ene foto, maar zoals mijn voorganger al zegt, meer foto’s is beter.
De prijs van de Saturn ligt volgens mij ook niet heel veel hoger meer dan een nieuwe…
Leuke prijs heb je dan wel hoor…
Aan de andere kant, hypothetisch gezien zou ik mijn Saturn ook best voor die prijs verkopen aan een vriend met de gunfactor…
De fakes worden inderdaad steeds beter. Waar deze wel nog falen is vooral de kleur van de kast die niet overeenkomt met de echte en in deze versie ook de afbeelding van Saturnus zelf die precies moeilijk na te maken is (met de juiste kleuren). Let ook op de woorden ‘Swatch’ en ‘Omega’ op de band en of deze mooi in het midden gepositioneerd staan van het “vierkant” van de band waar ze in moeten staan. (niet teveel naar links, …). De uitlijning van de tachymeter is nog zoiets waar het misloopt bij fakes. De ‘60’ staat dan soms ergens tussen de 12 en 1.
Zoals hierboven ook al als tip werd gegeven: op basis van meer foto’s heb je een beter zicht op de mogelijke flaws van een fake.
Nog een andere tip. Vraag het geschreven garantiebewijs. Dit kan een indicatie zijn.
Heb gezien op een bepaalde Chinese shopping site dat er bij de beschrijving werd vermeld dat er inderdaad een ‘s’ in het glas gegraveerd staat. Of dit in het echt dan ook effectief zo is, weet ik niet.
Helaas is de quality control van Swatch zelf niet zo scherp op dit punt.
Bij mijn Mercury (zelf gekocht bij de Swatch shop in Rotterdam) staat het woord ‘Omega’ ook iets naar links uitgelijnd. Ik gebruik de band niet, dus maakt mij verder niets uit, maar dit is dus geen zekerheidje.