Vind ik ook. Horloge dat heel je leven in een kluis ligt heeft geen verhaal. Vaak gaat het niet eens om het horloge maar de gebeurtenis waarbij je het horloge aanhad of op een oude foto terug te zien.
Dragen dus
Vind ik ook. Horloge dat heel je leven in een kluis ligt heeft geen verhaal. Vaak gaat het niet eens om het horloge maar de gebeurtenis waarbij je het horloge aanhad of op een oude foto terug te zien.
Dragen dus
Het is een erfstuk, veel waardevoller dan een zelf gekocht horloge.
Hebben meer HF leden last van. Koop niet zomaar alles wat los en vast zit. Ik wacht meestal 3 maanden als ik een horloge wil, als ie dan nog in mijn hoofd rondspookt dan betekent het dat ik 'm echt wil.
Ik hoop maar dat je niet teveel betaald hebt want de taxaties van de “experts” daar zijn meestal nogal overdreven hoog.
Pas op met Catawiki. Zitten best vaak heel brak gerestaureerde dingen bij of nepperds. Als het verkeerd gaat is het maar de vraag of je geld terug krijgt. Dit zelf ook al eens meegemaakt met een partij wijn. Bij twijfel kan je altijd op HF de leden inroepen om te checken
Welkom op HF en veel plezier hier gewenst!
Mooi dat je dat geweldige horloge van je vader hebt bewaard, het is m.i. alle moeite waard om in orde te laten maken.
Bij catawiki heb ik een aantal technotempo’s aangeschaft die vanuit Italië kwamen. Puur omdat ik het gave modellen vind en eigenlijk allemaal duikers.
Verder citizens en seiko’s en 1 breitling van mijn overleden broer… die vond een paar horloges in zijn bezit wel.prima
Das raar. Gooi weg. Fake watches for …
Naja.
Kan niet. Passen niet.
Een omega speedmaster doet het ook goed op leer of andere banden. En moderne aftermarket banden voor dezelfde look of moderne omega banden zijn ook te koop mocht je de oude originele band willen sparen /niet fijn vinden.
Men heeft het op hf niet zoveel op met neppers en de meeste horlogemakers repareren ze niet.
Dure Rolex hommages met NH35 uurwerken als je het mij vraagt.
Altijd goed!
Wat een gedrocht! Als je dan toch alleen een goedkoop horloge om wilt voor werk koop dan op zijn minst een Casio o.i.d. dan heb je voor weinig geld een leuk horloge van een gerespecteerd merk.
Overigens is het bewust posten van nep horloges niet toegestaan op het forum. Al weet ik niet wat dit moet voorstellen…
Gewoon lekker gaan dragen, anders alleen op speciale gelegenheden! Erfstukken zijn emotioneel goud waard. En Speedmasters zijn gemaakt om te dragen. Tevens heeft deze al service-onderdelen (wijzers, drukkers en wellicht nog meer) dus je hoeft je geen zorgen te maken over de originaliteit te behouden. Dus zeker laten servicen en ervan gaan genieten. In de kluis heb je er niks aan.
De band is overigens niet origineel voor deze referentie, het lijkt mij een latere 145.022 te zijn (alleen de heel vroege versies hadden deze band) te zijn als ik naar de wijzerplaat kijk. Dus je zou ook kunnen kiezen voor een 1171 serviceband. Deze is geschikt tot ongeveer 21cm polsen dacht ik (met gaatje in het midden van de sluiting).
Service kan je laten uitvoeren bij een Omega horlogemaker of non-certified (beiden lange wachttijd). In welke omgeving woon je?
Zo erg is dit samsung gedrocht toch niet? Helpt me altijd qua bereikbaarheid en uiteraard de tijd. Ja, hij is groot en op foto nog de nachtstand. Betwijfel of een goedkope casio zoveel mooier is. Heb genoeg casio’s, echter niet van die goedkope. Maar ok, zal de tekst nepper niet meer gebruiken. Dit is overigens een echte samsung hoor.
Ik had er geen Samsung in herkend. Maar ik volg de smartwatch wereld al een tijdje niet meer.
Ben benieuwd! Lineage? Oceanus? Ik begrijp je gewoon niet, je hebt zoveel toffe horloges en …