Moonwatch 1978

Dag allemaal,
Even voorstellen, ben 62 en heb een verslaving van mijn vader overgenomen. Gek op horloges en kan t niet laten er af en toe toch weer een aan te schaffen.(laatste aanschaf, een orient Orient Mako RA-AA0823L30B Mako - 75 Anniversary Edition Horloge)

Heb er al zoveel en ergste. Ik vind t zonde om te dragen. Dus loop ik maar met een nepper rond waarvan ik t niet erg vind dat ie wat beschadigd. Toen ik 15 was en lid was van een duik vereniging, kreeg ik mijn 1e duiker… ( oorsprong van de verslaving van duikers). Tegelijkertijd kovht hij in 1978 zijn 1e dure omega, moonwatch. Weet nog dat deze 1500 gld gekost heeft. Was een rib uit zijn lijf…
Nu, na zijn overlijden in 1991, heb ik deze nog steeds, 1x laten nakijken en sja, nooit gedragen. Ook rede is dat het stalen bandje te strak om mijn pols zit. Als ik m opwind loopt ie weer en gaat ie weer de kluis in. Zo zonde, maar ok. Ik zou m wel een onderhoudsbeurt willen laten geven mocht dat nodig zijn, maar als ik m met mooie dagen nog steeds niet kan dragen, weerhoud me dit. Is onderhoud erg van belang, en… ziuden er big schakels te vinden zijn. Ook vind ik het eng deze ergens te brengen daar ik totaal geen ervaring heb met horlogemakers en dat er misschien een neploopwerk in wordt gestopt. Ik stel aanbevelingen erg op prijs. Misschien kan ik m toch nog keer dragen ipv van de hand doen.
Hoop me met bovenstaande enigszins geprofileerd te hebben en zie uit naar alle ervaringen en aangeschafte modellen van iedereen. :grinning:

37 likes

Welkom :partying_face:, service geven en dragen. Daar zijn ze voor gemaakt.
Horlogemakers vind je hier:

Edit: oh ja, schakels. Zijn die er nog @BMWX6M ?
Zo niet moet je zoeken op het web en hier een vraag uitzetten.

4 likes

Is dat een 1039 bracelet? Daar kun je eventueel nog wel een los schakeltje voor vinden op eBay. Zijn verre van gratis, maar het zou een deel van je probleem kunnen oplossen.

Heel gaaf! Lekker dragen zou ik zeggen en doen wat @flowert zegt

1 like

Een volledige maar sympathieke (zoveel mogelijk behoud van origineel) service via Omega-Certified gaat je in elk geval 950 euro kosten. Iemand die veel vintage Omega’s al afwijst maar deze allicht - hopelijk met behoud van wijzers - wil doen voor je, is (actief forumlid) André Arens; @Horloge24. We gaan het horen, deze is bijzonder genoeg om hem er even bij te halen.

En die nepper mag meteen naar het Milieupark; afdeling oud metaal.

2 likes

Dank voor je reply, had de lijst inderdaad gezien en vind stuk rijden niet erg. Maar jee wat zijn er nog veel van deze personen. Zal er eens met 1 contact opnemen na nog wat ervaringen van forum leden te hebben gelezen. Moet er toch 1 de uitverkorene zijn.; :grinning:
Mbt de schakels goed idee een op forum na te vragen. Kan natuurlijk ook een neiwe band aanschaffen, maar houd m liever zoveel origineel mogelijk. Nogmaals dank voor je attentie.

1 like

Welkom op HF. Gaaf horloge en zeker de moeite van een service waard. Aansluitend lekker dragen

Mooie speedmaster.
Een 516 aanzet hoort bij een 1039 band. Deze is een rekband ( met een veersysteem in de schakels. )
Zeer moeilijk om daar schakels bij te plaatsen.
Misschien zit er nog “reserve” in de sluiting? Dan een aantal gaatjes opschuiven.
Er staat ook een datum in de sluiting, rechts van Omega 1039. Deze banden werden uitgeleverd op nieuwe horloges tot pakweg '72.

2 likes

Welkom op HF :+1:t2:

welkom en zoals gezegd, lekker van genieten en meer herinneringen maken ermee (en evt. doorgeven aan een volgende generatie).

1 like

Welkom! Je zult je hier helemaal thuis voelen! :grin:

Nee!!! In de kliko ermee!

Verman je! Je bent 62! (Net als ik bijna). Dragen dat prachtige horloge. Straks lig je tussen 6 planken en heb je met neppers gelopen, verschrikkelijk idee toch?

Kies vooral iemand uit die lijst!

Maar dat is het in mijn ogen helemaal waard.

Ik heb goede ervaringen met Wesselink en Vreeker in Alkmaar (staat ook op de lijst). Is officieel Omega gecertificeerd horlogemaker.
Prijsopgave vooraf tegen betaling van een symbolisch bedrag (was €10 enkele jaren geleden).

Welkom hier bij HF !

Dank voor jullie fijne reacties. Wordt zeer gewaardeerd. Ik ga eens contact nemen met wesselink. is niet ver bij mij vandaan. Zal.jullie op de hoogte houden van t vervolg. :grinning:

3 likes

Welkom! Hele gave oude speedy! Zeker servicen, maar aan de reacties te zien gaat dat wel goed komen. Geniet er van!

Herkenbaar: ik kan ook niet omgaan met dure spullen dan gebruik ik het nooit. Zo heb ik nog ongedragen peperdure paardeleren schoenen. Ik zou ook wel graag een datejust willen hebben oid maar ik weet nu al dat ik die nooit zal dragen.

1 like

Van harte welkom,
Waarom zou u het niet dragen?(na service en schakel)
Doe u vader na geniet ervan!
Zou willen dat ik zo’n horloge met verhaal had.

1 like

Erg mooi horloge! Ik begrijp de sentimentele waarde maar ik zou zelf willen dat mijn kinderen later mijn horloges dragen en niet louter bewaren. Dat idee alleen al maakt me blij.

2 likes

Ongelooflijk! Hoe mooi het horloge ook is (of je lederen schoenen of wat dan ook), het is een gebruiksvoorwerp en soms ook wel sierraad! Een DING! Waardeer het als gezond bent! Dat is niet vanzelfsprekend en DAT is waardevol en belangrijk! En soms ook kwetsbaar…

3 likes

Jaa , je hebt gelijk. Eerst maar onderhoud en een schakel vinden voor de omega. En beginnen alle andere in de doos aan te passen aan mijn pols. Ben alleen bang me niet helemaal in te kunnen houden de collectie uit te breiden, zag op forum alweer leuks aangeboden…:roll_eyes: ben al aardig op weg dat ik het hele jaar om t weekend een andere om kan doen. Catawiki heeft hier aardig aan meegeholpen. :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Ik ben nu wel benieuwd naar de collectie.
Foto?

1 like