Moonwatch beste uurwerk ooit?

veel besparen zullen ze niet. Als ik me niet vergis kocht de nasa deze uurwerken voor een symbolische dollar bij omega. Voor omega was dit een enorme reclame voor weinig geld;

Wat betreft die seiko 5. Wat is dat voor iets?



Mooi,

dit zou mechanisch dus oerdegelijk zijn?

wie kan daar wat over vertellen?

Dat van die symbolische 1 dollar klopt niet. De oorspronkelijk klokken die getest zijn zijn gewoon bij een plaatselijke juwelier gekocht. Alle andere testhorloges (waaronder Bulova) zijn jammerlijk gesneuveld (ook tijdens een latere test toen vanuit ‘hoge kringen’ werd aangedrongen om Amerikaanse waar te gebruiken (lees Bulova).

Kijk eens op de site van Robbie. Daar staat een review van het Monster: Seiko duikers/achtergrondinfo

http://www.monsterwatches.nl/

Mick

Oorspronkelijk kochten ze hun uurwerken bij een plaatselijke dealer, is waar. En daar wist omega niets van. Daarna werden ze door omega voor die symbolische dollar geleverd.

bedankt Mick, ik zal eens kijken.

Pfffffffff, dan heb ik wel veel betaald voor mijn 321-tje…

Ik ben bang van niet, tenminste, de huidige Moonwatch heeft niet hetzelfde uurwerk als het destijds geteste horloge. Sterker nog, Omega en NASA hebben nooit willen / kunnen bevestigen dat Cal. 861 uberhaupt op de maan is geweest !
Cal. 321 is dat natuurlijk wel, dat is een heel mooi uurwerk, geen twijfel daarover. Volgens Timezone is dit idd. 1 van de beste chrono uurwerken die ooit gemaakt is. Maar let wel, dit uurwerk is niet van Omega zelf. Het is een Lemania uit de 2300 serie ( Lemania behoorde toen wel bij Omega ) en dit uurwerk is ook in diverse andere merken gebruikt. Het wordt nu nog steeds geproduceerd door Lemania.

Ik heb zelf een Speedmaster Pro met het 861 uurwerk gehad, maar deze na zeer veel problemen met de chrono teleurgesteld weg gedaan ( nadat Swatch Nederland deze had voorzien van een geheel nieuw uurwerk ! ).
Cal. 861 is een ‘doodgewone’ Lemania 1873, en wordt door veel fabrikanten gebruikt. Omega is eind jaren 60 om kostentechnische redenen overgestapt van Cal 321 naar Cal 861.

volgens mij horen (Nouvelle) Lemania en Omega nog steeds bij elkaar :slight_smile:
en ze zijn beide in handen van de Swatch groep,
Breguet maakt ook veel gebruik van Lemania uurwerken,en zit ook in de Swatch groep .

Groet, André

patek gebruikte ook altijd een lemania chronograaf uurwerk.

Klopt Andre, nadat Omega het heeft afgestoten is Lemania heel lang onafhankelijk geweest, maar het behoort sinds jaren weer bij SMH ( heet dat nog zo ? ). De uurwerken die zij maken zijn uitstekend, en sommige behoren tot de top.

Hallo master-Fan,

wordt het chrono uurwerk wat Patek gebruikt niet excl. voor Patek gemaakt ?

ja dat klopt , tegen woordig maakt patek ook zelf een chronograaf uurwerk, sinds een jaar ofzo geloof ik.

mooie uitleg heren. Lemania is dus toch wel topkwaliteit als ik het goed begrijp?

De Lemania en Nouvelle Lemania crono uurwerken werden door Patek zelf gemodificeerd.
tegenwoordig heeft Patek inderdaad een eigen zelf ontwikkeld chronocaliber.
SMH was de voorloper van de Swatch groep.
SSIH was sinds 1932 al eigenaar van Lemania en is via Breguet (eigenaar sinds 1992) in de Swatch groep
beland
SSIH was ook eigenaar van Omega & Tissot en Longines, ook de SSIH is overgenomen door de Swatch groep.
lees: Nicolas Hayek.
deze man heeft de Zwiterse horloge industrie geheel op zijn kop gezet na de Quartz revolutie.
inmiddels heeft hij zo’n beetje de helft van alle merken in bezit ,en nog belangrijker wellicht : ETA uurwerken.
daardoor heeft hij ook een vinger in de pap bij de merken die hij (nog) niet bezit. :slight_smile:

de Richemont groep (Cartier familie)en de LVMH groep hebben de rest , op een paar (nog) zelfstandige merken na.

Deze kwam ik zojuist tegen op timezone. Wilde ik jullie in dit verband niet onthouden! Inderdaad mooi…

Hoera! Vandaag via Ebay in het bezit gekomen van dit unieke boek, met (nog unieker) de handtekening van John Stafford (Professioneel Omega Speedmaster drager in space). Blijft een mooi klokkie!