Moonwatch beste uurwerk ooit?

De moonwatch is ongetwijfeld het meest geteste uurwerk uit de geschiedenis (NASA). Het werd als enige geschikt verklaard om in de ruimte te gaan. Is het dan juist om de conclusie te trekken dat dit het stevigste uurwerk op de markt is? Zo een moonwatch kwalitatief beter zijn dan de seadweller van Rolex?

groeten,

JP

Het is in ieder geval het moiste uurwerk, toch?

mooi zeker, maar er zijn toch inmiddels al zeer veel merken de ruimte in gegaan.
en ik mag hopen dat er in al die jaren wel wat verbeterd is , niet dat het niet goed was maar ik reken er op dat de techniek niet al 35 jaar stil staat.

hcptdg Schreef:

Het is in ieder geval het moiste uurwerk, toch?
Heeeeeeeeeeel moooooooooooiiiiiiiiiiiieeeeeeee!!!

seamaster Schreef:

mooi zeker, maar er zijn toch inmiddels al zeer
veel merken de ruimte in gegaan.
en ik mag hopen dat er in al die jaren wel wat
verbeterd is , niet dat het niet goed was maar ik
reken er op dat de techniek niet al 35 jaar stil
staat.

mvrgr joost

ben ik niet van overtuigd, als iets goed is, waarom zou je het moeten veranderen? We zijn nu blijkbaar al gewoon dat een pc die vandaag uitkomt morgen reeds verouderd is. Ik vind niet dat dit voor alles moet opgaan. Ik ben blij dat omega toch één uurwerk heeft waar ze het bij houden, anders verandert je uurwerk om de vijf jaar van design en heb je precies een verouderd uurwerk aan.

ik schreef toch ook dat ik het een mooi uurwerk vind , en het is een prima uurwerk anders was het nooit de ruimte in gegaan en hadden ze bij omega niet vast gehouden aan het zelfde principe.
maar het zegt toch al wel iets dat je de nu de keus hebt uit verschillende uurwwerken in een speedmaster.
ik vind zelf ook een handopwinder speedmaster met open achterkant de mooiste speedmaster die je kunt hebben , want het is natuurlijk jammer als het niet zou kunnen zien.

blaft Schreef:

ben ik niet van overtuigd, als iets goed is,
waarom zou je het moeten veranderen? We zijn nu
blijkbaar al gewoon dat een pc die vandaag uitkomt
morgen reeds verouderd is. >

My thoughts exactly. :smiley:

jullie hebben het over een uurwerk van 37 jaar oud, het is geen rembrand of zo gewoon mechanisch en dat kan dan toch verbeterd worden ?
ik vind het ook mooi , maar om aan te nemen dat het nog steeds het beste uurwerk is , dan zou ik dat triest vinden voor gehele horloge industrie.

Fantastische foto’s.
Mijn mening

sommige dingen moet je zo laten tuurlijk zal er vooruitgang zijn geboekt maar deze is een klassieker.

mooie foto’s

had ze nog niet gezien.

Daar ben ik het nou volledig mee eens! En het mooiste? Wel eens een handwinder van Lange gezien? Overigens niet dat deze niet mooi is want ddat is 'ie natuurlijk wel.

‘Stilstand is achteruitgang’

Om maar eens een cliché te gebruiken…

Helemaal mee eens. Daarbij wordt dit uurwerk (voor zover ik weet) niet meer gebruikt.

Niels

Vandaag nog enkele speedmasters om gehad. Schitterende mechaniek en heel degelijk. Jammer alleen dat de wijzerplaat niet zwart genoeg is naar mijn zin. Hier kunnen ze nog wat aan veranderen.

Wat betreft kwaliteit: het is een heel robust kaliber, maar er zijn volgens mij veel horlogemerken die precieser zijn. Lange, Patek,…

Ongetwijfeld zijn er preciesere uurwerken. Ik heb het enkel over de kwaliteit en robuustheid. Welk uurwerk zou de speedmaster kunnen evenaren?

Qua robuustheid: Seiko?

Ik heb het al eens eerder gepost (weet niet meer nav welk onderwerp, het is overigens ook niet door mij bedacht, eens gelezen op pmwf meen ik), maar als het gaat om het beste uurwerk moet je waarschijnlijk inderdaad denken aan het mechaniekje uit de Seiko 5. Deze worden vnl geproduceerd voor een markt waar men zich 1 horloge in een mensenleven kan veroorloven. De Seiko doet het meestal ook gewoon een “leven” lang, zonder onderhoud oid.

Waarom is de Omega Speedmaster dan nog steeds het enige door Nasa voor vluchten toegestane horloge? Zouden ze toch lekker kunnen bezuinigen met wat Seiko’s…(:smiley:

Dat is overigens wat twijfelachtig, er gaan zelfs verhalen dat er Bulova’s (accutron) meegingen voor de meest precieze tijd . Neemt niet weg dat de Speedmaster (maar dan wat mij betreft de pre-pro want dat is het geteste model) een prachtig horloge is.
Daarnaast waren de Japans-Amerikaanse betrekkingen ten tijde van de eerste ruimte vluchten nog niet zo hartelijk.

Klopt , er zijn ook Bulova’s mee de ruimte in gegaan.