Moonwatch: leren of stalen band?

Amigo’s,
Al enkele jaren draag ik een Omega Speedmaster Professional (de basic versie, ref. 3870.50.31). Ik draag 'm op een zwart leren band, omdat ik dat nu eenmaal mooi vind.
Mijn broer heeft exact dezelfde, maar dan met een stalen band. We zijn het erover eens dat zowel leer als staal goed kan op de Speedy, maar toch ‘ruziën’ :wink: we altijd over wie nou het mooiste horloge draagt.
Wat vinden jullie, horlogefanaten, eigenlijk?

Hier vind ik de stalen band absoluut véél beter.
Niet dat de zwarte lederen niet mooi is, maar als je ze naast mekaar ziet is het wel duidelijk wie wint. :wink:
Bovendien is die Omega stalen band zeer herkenbaar aan die typische “ringetjes”.

En, maar dat is misschiel alleen bij mij, ik vind dat een (goede) stalen band altijd comfortabeler rond je pols zit dan een lederen band.
Bij een lederen band zit het horloge dikwijls of teveel naar achteren, of te veel naar voor…

Bij een speedy ga ik ook voor staal… kweenie… hoort gewoon vind ik, net als op bijvoorbeeld een Rolex Submariner…

Heb mijn speedy moonphase op een bruine croco, maar ga er binnenkort een ss band bijkopen…
Vooralsnog leer (bruin) mooier…
Ger

Leer is mooier, ook al zou staal “horen”. Ben benieuwd hoe dat er met bruin leer uitziet trouwens!

Ik ga voor leer.

Leer is zonder meer het mooiste !!
Een horloge met stalen band ziet er in de regel zeer goedkoop uit, al hoewel ik wel moet toe geven dat omega voor stalen banden zeer mooie maakt.
Dan Rolex kost twee keer zo veel als omega en de stalen band die ze er verplicht om heen doen is zo goedkoop dat ik niet snap dat er mensen zijn die er geld voor over hebben.

de zwarte band is mooier,vind dat hierdoor het horloge beter naar voren komt,maar smaken verschillen

ik vind de leren band “sjieker” en de stalen band “stoerder”

Met of zonder staal. Met of zonder leer. Het blijft een heel erg mooi horloge. Volgens mij maakt het dus niet uit. Als je hem maar met ere draagt en zorgt dat hij niet beschadigd. Als je hem met een touwtje zou dragen dan blijft het nóg een stijlvol horloge. Groeten, Ben.

m’n gevoel zegt dat staal bij deze klok hoort,…

maar leer vind ik mooier, bij deze klok zou een bruine buffalo ( beetje cognacbruin ) goed passen, een croco maakt hem te druk.

Staal natuurlijk.

Groeten Tom V.

Een stalen band.

ik zou altijd de versie met stalenband kopen, en dan later een lerenband (merkloos) erbij voor de afwisseling.

leder vind ik mooi bij dit horloge.

een lederen band heeft in mijn ogen een wat luxere uitstraling.toch vindt ik bij dit model de stalen band
beter passen omdat dit volgens mij het een origineel geheel geeft.

Mijn beste,

Beiden even mooi.
Al zou je het horloge met een stuk touw om de pols hangen, het blijft dan nog steeds een fantastisch horloge.
De ultieme chrono bij uitstek.

Orologio Signaturis Temporis

een echt eenduidig oordeel valt er hier ook niet merk ik wel.

Persoonlijk vind ik hem op zwart leer met originele vouwluiting erg mooi. Op een metalen band is het met dit weer wat praktischer…

Maar daarom blijft hij even op stal.

Ik vind leer mooier. Maar dit horloge hoort idd net als een sub aan een stalen band.