Moonwatch saffier





Mijn vorig uurwerk, is helaas verkocht aan een gelukkige koper. In de toekomst koop ik opnieuw een moonwatch maar dan niet met saffierglas.

JP

ik vind ze wel mooi (tu) , en saffier wel handig

Prachtig Gerard, het blijft een tijdloos horloge dat van mijn part tot in der eeuwigheid deze vorm mag blijven hebben. Vooral het ritueel van het dagelijks opwinden is geweldig.

JP

Heel mooi, veel plezier ermee. :slight_smile: :smiley:

Waarom doe je zoiets moois weg ? (btw kleine tip: je serienummer moet je effe uitvegen in je fotootje)

Ik heb destijds staan twijfelen tussen de versie met gewoon glas en de versie met saffierglas, uiteindelijk is het een gewone geworden, voldoet prima (tu).

Ze blijven geweldig.

Inderdaad Lucien, waarom doe ik zoiets mooi weg? Ik denk een vlaag van zinsverbijstering. Maar hij staat alweer op de verlanglijst en dan wordt het de “gewone”. Hoe veeg ik het nummer uit?

met vriendelijke groet,

JP

je kunt het nr vrij gemakkelijk weg halen met paint , en dan een beetje copy en paste

Prachtige klok 1 van mijn favorieten…

Prachtig zo’n Speedmaster met glasbodem. Ben ik ook op zoek naar. volgende week eerst even passen en zien hoe hij om mijn pols staat. (De Ceres van vdK is het niet geworden omdat ik niets kon veranderen op dit model.)

Wat ik wel vervelend vind, is dat er zo weinig tweedehands te vinden is met glasbodem. Ook op chrono24 maar enkele. Weet iemand wat ik mag betalen aan een tweedehands? 1800 euro?

Welke juweliers geven een interessante korting op de nieuwprijs?

Wat is het verschil in deze situatie tussen het gewone en saffierglas? Ik zou door de krasbestendigheid van saffier als ik de keuze had daar juist wel voor gaan.

Het saffierglas is wel krasbestendiger, maar het hesselite plexiglas is wel het echte glas van de oorspronkelijke versie (in het helaas en in de Appolo caspsule was glas te gevaarlijk. Overigens als het gekrast is dan kan het ook weer gepolijst worden.

Op deze modellen staan gawapende glazen, plexiglas met een stalen spanring in het glas. Geeft een tegendruk bij het inpersen van het glas en verbeterd de waterdichtheid.
Kan nooit uitgevoerd worden in safier.
Kan wel in de glasbodem, is een plat glas.

Volgens mij krijg je voorlopig de beste prijs bij Steiner Maastricht. Spreek me tegen indien dat niet zo is.

groeten,

jp

wat een mooi horloge…