Beste horlogeliefhebbers,
Enorm druk heb ik het gehad de afgelopen twee dagen en aan slapen ben ik amper toegekomen, maar nu heb ik eindelijk even tijd om ook hier even te reageren.
Zoals jullie weten is het horloge gisteren onthuld tijdens de officiële lancering. De lancering was een succes en het horloge viel goed in de smaak. Ook was het erg leuk om de eerste kopers te ontmoeten en te zien dat ze tevreden waren met hun horloge. Hieronder de eerste officiële foto’s die gemaakt zijn in de studio van Zebra fotostudios in Venlo, er komen er binnenkort meer, maar ik raadt ook zeker aan om even naar de foto’s van Rich Pontier te kijken: http://www.richpontier.nl/MOOREN%20WATCHES/
Het blijft toch een horloge wat je in het echt moet zien, de foto’s zijn prachtig, maar het geeft toch altijd een iets ander beeld. Vooral de kleur van de wijzers is moeilijk te zien, deze zijn in het echt namelijk vernikkeld en voorzien van oranje luminova die qua kleur ongeveer hetzelfde is als het oranje op de wijzerplaat. Om even een klein misverstandje recht te zetten, ook de wijzers op het zwarte horloge zijn nikkel kleurig.
Hieronder een lijstje met de Specs:
Uurwerk: Zwitsers ETA 2824 automatic
Diameter: 42,2mm
Hoogte: 12,3mm
Materiaal kast: 316L staal (gemaakt in Duitsland)
Glas: Saffierglas met enkelzijdige Anti reflectie coating
Band: Kalf-croco leer, voorzien van vlindersluiting, handgemaakt in Duitsland
Wijzers: Nickel kleur, voorzien van Super luminova (Swiss made)
waterdichtheid: 5ATM (50 meter, 5 bar)
Garantie: twee jaar
Prijs: €839,-
De eerste oplage is 50 stuks groot. De uurwerken zijn nogal een probleem om aan te komen en ik kon deze ook niet krijgen in een gedecoreerde vorm, maar ik heb toch de hoofdprijs moeten betalen.
Verder zijn alle andere delen van het horloge ook van hoge kwaliteit en voornamelijk afkomstig uit Duitsland en Zwitserland. Ik heb geprobeerd de prijs kwaliteit zo optimaal mogelijk te houden. Kleine productie oplage betekent helaas ook hoge productiekosten.
De wijzers zijn heel kenmerkend en zijn in het ontwerpproces dan ook het uitgangspunt geweest. Het idee is de combinatie klassiek/modern en met deze wijzers wordt in combinatie met de strakke kast (geabstraheerde zakhorloge kast) het New vintage concept heel duidelijk. De oranje kleur is een verwijzing naar het vroeger gebruikte radium.
Na de lancering zijn er wat problemen geweest met de website in verband met een extreme toestroom van bezoekers. Daardoor is de server er een paar keer uitgeknald, maar dat wordt z.s.m. blijvend verholpen.
De Rikketik vandaag is ook zeker geslaagd. Ik heb veel leuke mensen ontmoet (ook van het forum) en veel mensen ontmoet die erg enthousiast waren over mijn product. De totale verkoop staat inmiddels op elf stuks.
Hierbij ook nog even twee (vage) foto’s die snel gemaakt zijn tijdens de Rikketik:
Ik hoop dat jullie weer een beetje bijgepraat zijn en als er vragen zijn, stel ze vooral!