Mooren New vintage, alle info

Beste horlogeliefhebbers,

Enorm druk heb ik het gehad de afgelopen twee dagen en aan slapen ben ik amper toegekomen, maar nu heb ik eindelijk even tijd om ook hier even te reageren.
Zoals jullie weten is het horloge gisteren onthuld tijdens de officiële lancering. De lancering was een succes en het horloge viel goed in de smaak. Ook was het erg leuk om de eerste kopers te ontmoeten en te zien dat ze tevreden waren met hun horloge. Hieronder de eerste officiële foto’s die gemaakt zijn in de studio van Zebra fotostudios in Venlo, er komen er binnenkort meer, maar ik raadt ook zeker aan om even naar de foto’s van Rich Pontier te kijken: http://www.richpontier.nl/MOOREN%20WATCHES/

Het blijft toch een horloge wat je in het echt moet zien, de foto’s zijn prachtig, maar het geeft toch altijd een iets ander beeld. Vooral de kleur van de wijzers is moeilijk te zien, deze zijn in het echt namelijk vernikkeld en voorzien van oranje luminova die qua kleur ongeveer hetzelfde is als het oranje op de wijzerplaat. Om even een klein misverstandje recht te zetten, ook de wijzers op het zwarte horloge zijn nikkel kleurig.

Hieronder een lijstje met de Specs:
Uurwerk: Zwitsers ETA 2824 automatic
Diameter: 42,2mm
Hoogte: 12,3mm
Materiaal kast: 316L staal (gemaakt in Duitsland)
Glas: Saffierglas met enkelzijdige Anti reflectie coating
Band: Kalf-croco leer, voorzien van vlindersluiting, handgemaakt in Duitsland
Wijzers: Nickel kleur, voorzien van Super luminova (Swiss made)
waterdichtheid: 5ATM (50 meter, 5 bar)
Garantie: twee jaar
Prijs: €839,-

De eerste oplage is 50 stuks groot. De uurwerken zijn nogal een probleem om aan te komen en ik kon deze ook niet krijgen in een gedecoreerde vorm, maar ik heb toch de hoofdprijs moeten betalen.
Verder zijn alle andere delen van het horloge ook van hoge kwaliteit en voornamelijk afkomstig uit Duitsland en Zwitserland. Ik heb geprobeerd de prijs kwaliteit zo optimaal mogelijk te houden. Kleine productie oplage betekent helaas ook hoge productiekosten.

De wijzers zijn heel kenmerkend en zijn in het ontwerpproces dan ook het uitgangspunt geweest. Het idee is de combinatie klassiek/modern en met deze wijzers wordt in combinatie met de strakke kast (geabstraheerde zakhorloge kast) het New vintage concept heel duidelijk. De oranje kleur is een verwijzing naar het vroeger gebruikte radium.

Na de lancering zijn er wat problemen geweest met de website in verband met een extreme toestroom van bezoekers. Daardoor is de server er een paar keer uitgeknald, maar dat wordt z.s.m. blijvend verholpen.

De Rikketik vandaag is ook zeker geslaagd. Ik heb veel leuke mensen ontmoet (ook van het forum) en veel mensen ontmoet die erg enthousiast waren over mijn product. De totale verkoop staat inmiddels op elf stuks.
Hierbij ook nog even twee (vage) foto’s die snel gemaakt zijn tijdens de Rikketik:

Ik hoop dat jullie weer een beetje bijgepraat zijn en als er vragen zijn, stel ze vooral!

Leuk om Jou en jouw horloge te hebben mogen ontmoeten (tu)

Heel leuk horloge maar jammer dat er weer een gewoon kaal eta 2824 uurwerk inzit…

Hoi Mick, leuk je even gesproken te hebben. Je weet hou ik erover denk, de wijzerkleur kan ik niet aan wennen. Verder heel mooi ontwerp en super afwerking. De kast zonder lugs vind ik bijzonder geslaagd.
Gewoon een top horloge verder en je raakt ze zeker kwijt. En wie weet voel ik met de tweede creatie van jouw hand wel meteen een goede band en word ik alsnog klant van je. Ik blijf je zeker volgen.

Zo jong en dan zo’n prestatie…daar heb ik diep respect voor!

Grt. Marco

Leuke stand Mick, die had ik nog niet gezien! Succes.

Mooie reportage ! Keep on going!

Mick, gefeliciteerd met de lancering! Ik vind het wel een geslaagd ontwerp, met name de witte uitvoering. Zie wat elementen vanuit andere horloges die me wel aanspreken. Heeft de kast vorm van mijn Costro, de bandaanzet van Xetum etc.

Ik kom het zeker een keer in levende lijve bekijken en succes met de verkoop!

Mick, nogmaals gefeliciteerd met de start van je onderneming. Ik vind het een prachtig horloge, vooral de uitvoering met witte wijzerplaat. De bovenste foto in dit topic is echt om te smullen. Helaas op dit moment even geen budget voor wat voor horloge dan ook, maar ik vind het zeker een horloge wat ik ooit zou kunnen kopen.

Buiten dat, iemand die op zijn negentiende zoveel doorzettingsvermogen toont om zijn droom te verwezenlijken, daar kan ik alleen maar heel diep mijn hoed voor afnemen. Ik wens je alle succes toe!

Ontzettend gaaf wat je hebt verwezenlijkt.(tu) Een hele diepe buigen van mijn kant.

Was Sellita geen optie?

haakie Schreef:

Ontzettend gaaf wat je hebt verwezenlijkt.(tu) Een
hele diepe buigen van mijn kant.

De eerste oplage is 50 stuks groot. De uurwerken
zijn nogal een probleem om aan te komen en ik kon
deze ook niet krijgen in een gedecoreerde vorm,
maar ik heb toch de hoofdprijs moeten betalen.

Was Sellita geen optie?

Helaas niet, de vraag naar uurwerken is groot en het aanbod klein, Sellita zit voor dit en komend jaar ook al volgeboekt qua productie.

Da’s minder. :frowning:

Ik was erg onder de indruk van je horloges Mick, mijn diepe respect! Vergeet je me trouwens niet dat persbericht te sturen? (naar press @ horloge.info)

Gaaf Mick, succes!

Hoi Mick,

Wat gaaf om zelf je horloge te produceren! proficiat!

Wel even een vraag; waar heb je de wijzerplaten laten maken?

Succes met de onderneming!

Erik

pocketwatch123 Schreef:

Hoi Mick,

Wat gaaf om zelf je horloge te produceren!
proficiat!

Wel even een vraag; waar heb je de wijzerplaten
laten maken?

Succes met de onderneming!

Erik

De basisplaatjes worden gemaakt in Duitsland en vervolgens bedrukt in Engeland.

Voor de liefhebbers ook nog wat bewegende beelden vanaf 3:35 http://www.l1.nl/popups/mediaplayerpopup/_rp_comm_lsvideoId/1_3669478

Hoi Mick, ook namens mij van harte gefeliciteerd met deze onderneming. Ik vind het een gaaf ontwerp. Die lijnen op de wijzerplaat storen mij niet, de wijzers zijn niet mijn smaak maar ik begrijp de achterliggende gedacht "new meets old"
Geen lugs vind ik een geslaagde keus, weer es wat anders, beetje Aspen, of Xetum.
Ik wil toch nog even iets kwijt.
Je schrijft: “Vooral de kleur van de wijzers is moeilijk te zien, deze zijn in het echt namelijk vernikkeld en voorzien van oranje luminova die qua kleur ongeveer hetzelfde is als het oranje op de wijzerplaat. Om even een klein misverstandje recht te zetten, ook de wijzers op het zwarte horloge zijn nikkel kleurig.”

In dat geval was ik niet akkoord gegaan met de foto’s en posters hoe mooi die ook zijn. Een beetje fotograaf kan de juiste kleur benaderen door belichting of photoshoppen. Doen tenslotte met fotomodellen in de glossybladen ook;) Zoals je al in enkele reacties hebt kunnen lezen denken velen nu dat de lumen op de wijzers afwijken of een andere kleur hebben dan in werkelijkheid. 1 beeld zegt naar mijn mening meer dan 1000 woorden en is belangrijk voor de marketing. Ik zou zeker nog eens met de studio gaan praten om een realistischer kleurweergave te krijgen.

Verder wens ik je heel veel succes met de onderneming, verkoop en misschien wel de ontwikkeling van een nieuw model…

Erg tof zeg

Dit is mijn 1e reactie maar diep respect !!!

De witte is erg geslaagd,

Zonder alles terug te lezen, is deze helemaal hand gemaakt ?
In dat geval een koopje, en wie weet overweeg ik er wel 1