Mora sport met gravering

Beste,

Ik heb uit een antiekwinkel dit zakhorloge gekocht. Ik heb er helemaal geen verstand van maar kon ook geen gelijke vinden. Vandaar mijn vraag of jullie hier wat informatie/waarde/etc. over willen delen.

Het is zo te zien van MORA, een sport editie. Wat de tekst rondom de secondewijzer precies zegt over een horloge, is voor mij ook een vraag. Er is een graffering op de achterkant van een trein. Leuk verhaal zou zijn dat het oorspronkelijk van een conducteur is geweest, afijn. De graffering lijkt machinaal, misschien is dit een veelvoorkomende afbeelding?

Ik hoor hier graag meer over!

Mvg,
Tim

Hallo @TimBok

Ik heb niet veel verstand van zak horloge. Ook geen idee hoeveel je weet/verteld is over het horloge.

Maar iedergeval mag je verwachten dat het een jaren 50 model betreft.

Ancre en shockproof is al een indicatie over de leeftijd met 17jewels.

Is het echt zilver?

Bedankt voor uw antwoord!
Oké interessant, het is geen zilver. Zo voelt het niet aan en zie nergens een merkje staan(weet niet of dat Vereist is voor zilverwerk).
Weet u wat ancre zegt over horloges? En “16 rubis” in dit geval?

Dus je hebt er geen verstand van koopt het dan toch en gaat achteraf naar de waarde vragen ?

Ok, best raar.

Ancre is een type uurwerk. En 16 rubies wil zeggen 16 lager stenen. Minder slijtgevoellig als geen stenen. Dus wel een redelijk kwaliteit uurwerk. Maar vast 20 per dozijn.

1 like

Ach. Jij hebt vast geen horloge zonden begaan in den beginne… Gelukkig was internet toen nog niet uitgevonden :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Nee eigenlijk niet. behalve een sub hommage gekocht En het internet was wel al uitgevonden maar we hadden er simpelweg nog niet van gehoord.
Ik verbaas mij oprecht over zoiets.:grin:

1 like

Ach ja. Onbezonnen

1 like

Aehjo, ik zag hem laatst en vroeg me af wat het allemaal betekende. Ik kocht hem omdat ik hem mooi vond, niet zozeer omdat ik weet wat het inhoudt.

2 likes