Mortima 17 jewels

ik heb een mortima horloge maar ik weet er verder niks van af
heb em gevonden buiten kan iemand mij vertellen
wat meer info over het horloge en wat de waarde is
achterkant zitten bloemen en heeft romeinse cijfers
ik heb een foto weet niet hoe ik die moet plaatsen
gr soufian

soufian Schreef:

ik heb een foto weet niet hoe ik die moet plaatsen

http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340

iemand een idee

Zoiets?

even googelen:

http://www.harrybishop.ca/?p=2148

nee het is een zak horloge denk ik of een horloge wat je om je nek hangt
achterkant heeft bloemen afgebeeld
het is denk ik ook van goud
cijfers zijn romeins
er staat mortima 17 jewels en dan antimegnetic

ik denk dat het een horloge is voor de jaren 90

Een foto lijkt me handig voor de leden hier om te bepalen om wat voor een horloge het gaat.
Dan helpen we je graag verder.

Groet, Matthijs

hier de foto weet niet of het werkt

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EGALA4AV-D.jpg

andere link voor foto
iemand een idee ??? wat het is

Soufian: ik heb de eerder geplaatste link gegoogeld, verder weet ik ook niets van dit merk.

Denk ook dat dit in het Vintage Horlogeforum deel hoort, niet hier. Het is een Frans merk, waarschijnlijk uit het lagere segment. Ben geen kenner van zakhorloges, maar het valt me altijd op dat die in het algemeen qua prijzen laag gewaardeerd worden. Hier wat info:

The company that owned the brand was Cattin & Cie (Which, I believe is still going) It is now based in Switzerland I believe and makes private label watches, but when I dealt with them they were based in Morteau, France, although I believe they also had a pocket watch operation based in Switzerland.

I suspect they went bottom up during the quartz meltdown and someone bought the name ( it was an old watchmaking house even when I dealt with them) and migrated the operation to Switzerland.

As with a lot of companies at the time, they probably imported some Swiss movements for various lines, but the 17 jewel movements powering the watches I imported were fully made in France. I still have one and having opened it up, I see a fairly basic design with reasonable finish.

Molrtima was mainly a utilitarian ‘economy’ brand, but functional finish must have been ok because mine runs to this day. They brought out some quite outrageous designs at the fashion end and some of the 60s/70s bling aficionados may be able ot tell you about them.

Waarde lijkt mij dan ook van ondergeschikt belang. Gevonden voorwerpen dien je tenslotte bij de plaatselijke Politie aan te geven;)

Brutus Schreef:

Gevonden voorwerpen dien je tenslotte bij de
plaatselijke Politie aan te geven;)

Dat is niet geheel waar; in de gemeente Rotterdam moet dit bij de desbetreffende deelgemeente afgegeven worden.

:slight_smile:

Groeten,

Bas.

bas12721 Schreef:

Brutus Schreef:

Gevonden voorwerpen dien je tenslotte bij de
plaatselijke Politie aan te geven;)

Dat is niet geheel waar; in de gemeente Rotterdam
moet dit bij de desbetreffende deelgemeente
afgegeven worden.

:slight_smile:

Groeten,

Bas.

Off topic: Afgeven zou ik nooit doen, wel aangeven dat ik het gevonden heb. Dan kan de eigenaar zich melden.:wink: