Moser & cie

Tja wat moet je nou denken van Moser en & cie.

Het ene moment maken ze prachtige horloges, zoals:


op de kroon na dan

Het andere moment steken ze de draak met de (Zwitserse) (haute) horlogerie:

“Parodie” op de Apple Watch:

Kritiek op “Swiss made”:

Kritiek op eigenlijk alles

Nu bevind ik me niet in de positie dat ik ooit in mijn leven een Moser & cie zou kunnen kopen zonder serieuze concessie te moeten doen, dus mijn kritiek hierboven is slechts die van een roepende in de woestijn.

Maar als je dan ziet waar ze nu weer meer komen, dan denk ik: al die gekkigheid heb je als bedrijf niet nodig, wat een plaatje:

Voor de wijzerplaat is Vantablack gebruik, het zwartste zwart.

Ik moest even opzoeken hoe het werkt, maar het reflecteert het licht niet, maar laat het oneindig weerkaatsen in een woud van nanobuisjes.

Oh en de maanstand wijkt slechts 1 dag af op 1027 jaar. Op zulke kennis en techniek zou je toch prima een bedrijf groot moeten kunnen maken, zonder dat je kasten van kaas maakt of andere merken belachelijk maakt.

28 likes

Er was eerder ook al een merk die het gebruikte
Desalniettemin vind ik het persoonlijk super tof spul.
Moser & Cie vind ik trouwens sowieso wel een tof merk, met hun marketing vaak net even buiten de lijntjes(in a good way) maar wel smaakvolle horloges m.i.

3 likes

Heel “bijzonder”, dat “HMC” horloge…(wist niet dat dat dus ook Moser & Cie is)
Als je goed kijkt zie je dingen van Rolex, Panerai, AP, CHopard, Roger Mille. Breguet én IWC…
Waarom zouden ze dat nou doen vraag je je idd af…

1 like

Deze was, als ik het goed begreep, puur om te provoceren. Is ook teruggetrokken omdat het effect een beetje te groot was.

2 likes

inderdaad, en panerai ook:

maar dit is in mijn ogen wel de mooiste toepassing

1 like

Dat is ongeveer 1 seconde per 4 dagen?

3 likes

edit: ik geloof dat ze hiermee de maanstand bedoelen.

Dat verschil zullen wij dan wel niet meer merken denk ik…:wink:

Tja smaken verschillen; ik houd ervan om te zien hoe het licht speelt op een wijzerplaat; dit is dus echt het laatste wat ik zou kiezen…
Verder geen variatie in gematteerde en gepolijste delen op de kast; kortom, het saaiste horloge dat ik in tijden gezien heb.

Maar als jij dit mooi vindt: go for it :+1:

1 like

Ik kan een dergelijk “subtiel” schoppen tegen de gevestigde orde wel waarderen.
En juist als je een groter merk bent kun je zoiets doen. Ik vind het wel dapper.
Ik kende deze niet bedankt voor het delen.

2 likes

Dat voorbeeld zocht ik eigenlijk :sweat_smile: :+1:

Een beetje disruptie kan de horloge wereld wel gebruiken. Dan bedoel ik niet handcrafted in scandinavia for Kickstarter, maar kwalitatief hoogwaardig op een andere manier dan de gevestigde orde.

2 likes

Hun gevoel voor humor, zelfspot en kritische houding maken dat merk juist cool in mijn ogen.

En voor die parodie op de Apple watch zou ik maar wat graag tekenen. :grinning:

EDIT: wat @Argeus zegt. De horlogewereld wordt teveel beheerst door middelbare mannen die zichzelf veel te serieus nemen.

6 likes

Ik kan het wel waarderen. Ze weten wat ze willen en gaan er dan ook voor.

Meesterlijk hoe ze ook hun marketing uitingen op het internet zetten. Kijk de filmpjes van de “Kaas-Klok” (Swiss Mad), of her horloge met slechts 1 app. De Alps-Watch… briljant toch?

Heerlijk om af en toe even te volgen :smiley:

Dit horloge vindt ik meer in de “erg mooi” categorie passen. Al denk dat bij dragen het zwarte gat op de pols op termijn wel eens wat afwisseling behoeft.

3 likes

Ja tuurlijk, maar als je 35k voor een horloge uitgeeft, zal het vast ook niet je enige zijn :wink:

1 like

Prachtig merk, heb ook weleens overwogen om een horloge te kopen.

Ik vind het uitdagen soms erg leuk maar soms wat te ver gaan… De parodie op de apple watch vond ik briljant en enorm mooi! De andere voorbeelden vond ik wat onnodig en slaan ze een beetje door…

maar mooi merk en hun laatste moon watch is prachtig! of je de wijzerplaat mooi vind is persoonlijk, bijzonder is hij wel!

2 likes

Zo kinderachtig, die gepikeerde reacties. Als Hans Teeuwen grappen kan maken over Jezus Christus (da’s een gevoel) moet zo’n mooie AP royal Submariner Acacia toch zeker kunnen.

Ik zou het lelijke ding willen kopen, puur om te fokken.:+1::+1::+1:

1 like

Het is en blijft marketing. Je moet toch op een bepaalde manier er bovenuit springen. Met af en toe een gekke bokkensprong en tussendoor prachtige horloges maken doe je dat volgens mij prima.

Ze vinden zichzelf gelukkig ook wel een beetje vreemd :wink:

5 likes

Heel mooi merk. Beetje anders. En deze?

Prachtig.

4 likes

Hun marketing opzet is geslaagd, want kijk maar, we praten er over… :wink:

1 like