Moser Streamliner pump

Vlak voor het begin van Watches and Wonders heeft Moser, in samenwerking met Reebok, de nieuwe Streamliner Pump geïntroduceerd. Zowel in zwart als in wit. 40 mm case

Het doet denken aan de jaren '80, toen Reebok de speciale basketballschoen introduceerde die je moest oppompen door op een knop te duwen. Het horloge van Moser, de bekende Streamliner, heeft nu dit geweldige opwindmechanisme gekregen. Met één keer drukken op de knop zie je de Power Reserve één uur vooruitgaan.

Volgens mij heeft dit horloge een Power Reserve van 72 uur. Het wordt geleverd in zwart en wit, en het is typisch een horloge waar je kunt zien dat Moser echt een eigenwijs merk is dat aangeeft dat je het leven niet te serieus moet nemen.

Als je de achterkant bekijkt, kan ik alleen maar ontkennen dat het een goedkoop horloge is. Het is een schitterend kaliber, en doet mijn Moser hart harder kloppen…nu wat pics ( stills van monochrome watches)

Wat een innovatief opwindsysteem de oranje knop indrukken geeft een uur energie…de kroon moet wel nog gedraaid worden, om de tijd te zetten :slight_smile:
Enigszins jammer is dat er twee knoppen een op zeven uur en een op drie uur de symmetrie en misschien de draagbaarheid beïnvloed, wat vinden jullie?

14 likes

Het ontwerp an sich spreekt me niet direct aan, maar het pump systeem vind ik dan wel echt tof.
De knop lijkt ook op de Reebok Pump basketball die in de tong van de schoen zat destijds.

Dit snap ik wel. Kroon 3 is natuurlijk de standaard, en het oppompen op 8 uur (FTFY) is mijns inziens de meest natuurlijk positie ‘om te pompen’.

Wat kost zoiets?

Oeps 31360 chf …

1 like

Wow… dat maakt hem net iets minder mooi :rofl:

Al is dat vaak anders op HF, iets dat duur is wordt vaak mooier gevonden.

Hahaha

Ik ben zeker een Moser fan, en het materiaal wat gebruikt wordt is altijd bij Moser vernieuwend…van Zwitserse kaas tot …kwarts vezel.
Het Streamliner model is echt wel gaaf, retro achtig, ooit de groene ’ dragon’ gehad…
De band lijkt best cool maar voor die prijs vind ik- ondanks dat het natuurlijk met sport wordt geassocieerd- het een behoorlijke hap uit je budget

Vd Moser site over t gebruikte materiaal…
De kast is vervaardigd uit gesmeed kwartsvezel, een materiaal dat zelden in de horlogemakerij wordt gebruikt. Lichter dan het lijkt, maar toch opmerkelijk sterk, biedt het een unieke esthetische vrijheid met een mat oppervlak en een kenmerkend moirépatroon: geen twee kasten zijn hetzelfde. Binnenin beschermt een titanium “sarcofaag” het uurwerk, garandeert een waterdichtheid van 10 ATM en dient als bevestigingspunt voor de geïntegreerde rubberen band. Een gedurfde constructie, ontworpen voor zowel prestatie als comfort.

Ps wist niet wat kwarts vezel is maar volgens chatgpt : Kwartsvezel is eigenlijk supersterk glasdraad dat tegen extreme omstandigheden kan — veel beter dan gewone glasvezel.

2 likes

Kwarts is een glassoort. Het zou best eens kunnen dat het glasvezel dat gebruikt wordt om je bootje te lamineren ook kwartsglas is.
Blijkbaar wordt kwartsvezel gebruikt voor isolatiematten bij hoge temperaturen.

Wat ik wel weet is dat kwartsglas net zo breekbaar is als gewoon glas, maar niet breekt omwille van temperatuur schokken.

Marketing blijft een mooi ding.

pump up the volume :sweat_smile:
toch weer iets anders :ok_hand:

image
Zitten we gelijk weer enigszins in het juiste tijdperk :grin:

Gaaf ding, niet

gaaf :sweat_smile:

Wel aan de prijs voor een gimmick

1 like

Hilarisch en tres cool. Moser blijft leuke dingen doen.

1 like

Voor de ander gewoon de nieuwe Rolex…wtf

1 like

Brr

Is niet mijn smaak :no_mouth: